// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

گزارش های مالی کمپانی نینتندو منتشر شد

کمپانی نینتندو گزارش‌های مالی خود در شش‌ماهه منتهی به ماه گذشته میلادی را منتشر کرد.

کمپانی نینتندو مدتی است که صدر اخبار را به واسطه رو‌نمایی از کنسول نینتندو سوییچ در دست دارد. در حالی که خبر‌های متعددی از حواشی پیرامون معرفی این کنسول به صورت رو‌زانه مخابره می‌شود، این کمپانی ژاپنی گزارش‌های مالی خود در دوره شش‌ماهه ۱ آوریل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین تا ۹ مهر ۱۳۹۵) را منتشر کرده است. اولین نکته‌ای در گزارش‌های مذکور به چشم می‌آید کاهش فروش کمپانی نینتندو نسبت به دوره مشابه در سال گذشته میلادی است. بر‌طبق آمار منتشر شده، این کمپانی در سال جاری مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار فروش داشته که این رقم نسبت به درآمد ۱٫۹ میلیارد دلاری سال گذشته به میزان ۳۳ درصد کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این درآمد عملیاتی نیز با کاهش ۳۳ درصدی رو‌به‌رو بوده است و از رقم ۸۶ میلیون دلار به ۵۷ میلیون دلار تقلیل یافته است.

در ماه آوریل اعلام شد که کمپانی نینتندو قصد دارد بخش اعظمی از سهام تیم بسیبال سیاتل مارینرز را به فروش برساند. حال این کمپانی اعلام کرده که به واسطه فروش اوراق بها‌دار در مجموع توانسته است مبلغ ۵۹۵ میلیون دلار کسب درآمد داشته باشد. عرضه بازی Pokemon Go بر روی وضعیت مالی کمپانی نینتندو بسیار تاثیر‌گذار بوده و به افزایش فروش بازی‌های پیشین مجموعه Pokemon و کنسول‌های 3DS Family، خصوصا در ٰژاپن منجر شده است. در دوره شش‌ماهه آوریل تا سپتامبر، تعداد ۲٫۷ میلیون دستگاه 3DS به فروش رفته که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

در بیانیه رسمی کمپانی نیتندو آمده است که به دلیل عدم عرضه بازی‌های پر‌فروش و موفقی مانند Splatoon و Super Mario Maker در سال جاری، میزان فروش نرم‌افزاری کنسول Wii U پایین آمده است. علاوه بر این میزان فروش Amiibo‌ها به دلیل کاهش تعداد بازی‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، کمتر از سال گذشته بوده و فروش مجسمه‌ها و کارت‌ها به ترتیب ۳٫۸ و ۱٫۷ میلیون واحد گزارش شده است. همچنین فروش دیجیتالی کمپانی نینتندو بنا به کاهش ارائه محتوای دانلودی با کاهش همراه بوده است. در انتها این کمپانی اعلام کرد که در دوره شش‌ماهه تعیین‌شده تعداد ۵۶۰ هزار دستگاه کنسول Wii U به فروش رسانده است که نسبت به سال گذشته در حدود ۵۰ درصد کمتر بوده است.

کمپانی نینتندو برای ماه‌های آینده برنامه‌های متعددی از جمله عرضه بازی‌های Pokémon Sun ،Pokémon Moon نسخه 3DS بازی Super Mario Maker، کنسول NES Classic Edition و بازی موبایل Super Mario Run را در دستور کار دارد. اما برنامه‌های کمپانی نینتندو به اینجا ختم نشده و این کمپانی قصد دارد در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی (بازه زمانی اسفند ۱۳۹۵ تا فروردین ۱۳۹۶) کنسول نینتندو سوییچ را عرضه کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده