انتظار مایکروسافت از بخش گیمینگ در تعطیلات پایان سال: عملکرد قوی و کاهش درآمد
کمپانی مایکروسافت اخیراً نشستی را برای ارائهی نتایج مالیاش در سهماههی گذشته، برگزار کرد. در این نشست، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، و امی هود، مدیر ارشد مالی، حضور داشتند و دربارهی عملکرد بخش گیمینگ کمپانی و چشماندازشان از وضعیت پیش رو در تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۶، صحبت کردند.
نادلا در صحبتهایاش از گیمینگ بهعنوان عاملی اصلی برای جذب کردن مخاطبان بهسوی ویندوز 10 یاد کرد و گفت:
گیمینگ در ویندوز 10 یکی از عوامل عمدهی جذب و نگهداری [مشتریان] به شمار میرود؛ ضمن اینکه [زمینهی دستیابی به] تجربیات و سناریوهای تازهای را در میان دستگاههای ویندوزی فراهم میکند. و [این وضعیت] در آستانهی ورود به فصل تعطیلات، پیشرانهای قدرتمند را برای ما فراهم میکند. جامعهی طرفداران پر و پا قرص به رشدش در ویندوز 10، و ادامه میدهد؛ رشدی که نسبت به بازهی زمانی مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. اکنون ما در تبلتها و مجهز به ویندوز 10 رقم ۲۰ میلیارد ساعت گیمپلی را داریم که نسبت به بازهی مشابه سال گذشته با افزایشی دستکم ۵ درصدی روبهرو بوده است.
در این میان، امی هود خاطرنشان کرد که درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت نسبت به سهماههی مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است؛ بهدلیل آنکه اکنون از فروش سختافزار کنسولها مبالغ پایینتری عاید این کمپانی میشود. وی همچنین گفت که با توجه به رشد ۲۱ درصدی شاخص ماهانهی کاربران فعال در ایکسباکس لایو، انتظار میرود که این کمپانی همچنان بتواند در جذب کردن مخاطبان گیمرش موفق باشد.
هود سپس به پیشبینی مایکروسافت از وضعیت پیش رو در فصل تعطیلات امسال، اشاره کرد و گفت که مجموعهاش انتظار دارد که طی این مدت در آمریکا و انگلستان حضور قدرتمندی داشته باشد؛ هرچند که با در نظر گرفتن کاهش قیمت محصولات و همچنین مهاجرت کردن مشتریان از ایکسباکس 360 بهسوی کنسولهای ایکسباکس وان، سطح درآمد مایکروسافت نسبت به گذشته کاهش خواهد داشت. وی در اینباره گفت:
در حوزهی گیمینگ ما انتظار داریم که طی تعطیلات [پایانی امسال] در بازارهای کلیدی، مانند ایالات متحده و انگلستان، سهم بالایی [از بازار] را کسب کنیم؛ اما با توجه به کاهش سطح قیمتها و همینطور کاسته شدن از [تعداد] کنسولها، در پی اقبال [مشتریان] بهسوی ایکسباکس وان و ، بهطور کلی درآمد [این بخش] با کاهش روبهرو خواهد شد. با توجه به [نزدیک شدن به] فصل تعطیلات انتظار میرود که روند رو به رشد جذب و حفظ کردن [مخاطبان] در پلتفرم گیمینگمان همچنان ادامه داشته باشد.