واکنش مدیر بازاریابی ایکس باکس بابت صدرنشینی مایکروسافت در آمریکا
ایکسباکس وان اخیراً به پرفروشترین کنسول بازی ماهِ سپتامبر در ایالات متحده تبدیل شده و به این شکل، کنسول مایکروسافت توانسته محصول سونی را در این کشور برای سومین ماه پیاپی پشت سر بگذارد. البته کنسول نسل هشت مایکروسافت پیش از این هم در مقاطعی از پلیاستیشن 4 پیشی گرفته بود؛ اما این اولینباری است که ایکسباکس وان برای سهماه پیاپی در جایگاه یکم بازار آمریکا قرار میگیرد.
به همین مناسبت، آرون گرینبرگ، رئیس بازاریابی بازیهای ایکسباکس، توییتهایی را ارسال کرده تا به اعضای تیم ایکسباکس تبریک بگوید. وی در توییتر نوشت:
از تمام کسانی که به ما کمک کردند تا به جایگاه اول بازگردیم سپاسگزارم!
گرینبرگ همچنین در متن پیاماش عبارت «هشتگ DontCallitAComeback» را قرار داد؛ عبارتی که میتوانیم از آن اینطور نتیجهگیری کنیم که از نظر او هنوز برای قضاوت زود است و فعلاً نمیتوان از ثبات جایگاه ایکسباکس وان در بازار مطمئن بود. گرینبرگ کمی بعد توییت دیگری را هم، اینبار با دو عبارت هشتگ Momentum و هشتگ XboxOneS، روانهی توییتر کرد.
دستاورد ماه سپتامبر مایکروسافت از این جهت اهمیتی دوچندان پیدا میکند که کمپانی رقیباش در همین بازهی زمانی نسخهی اسلیم پلیاستیشن 4 را به بازار عرضه کرده است. پلیاستیشن 4 اسلیم هم مانند ایکسباکس وان S، نسخهی جمعوجور ایکسباکس نسل هشت، با صرف هزینهای ۳۰۰ دلاری قابل خریداری است. در این میان به نظر میرسد که کنسول سونی همچنان در سطح دنیا از وضعیت فروش بهتری نسبت به رقیباش برخوردار باشد. حدود پنج ماه پیش اعلام شد که سونی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه از کنسولاش را در سراسر دنیا به فروش رسانده و انتظار میرود که این رقم تا حدود ۶ ماه دیگر جمعا به ۶۰ میلیون دستگاه برسد.
در آنسو مایکروسافت همچنان از اعلام کردن میزان فروش ایکسباکس وان خودداری میکند. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکسباکس، در سال گذشته به این مورد اشاره کرده بود که سونی آنچنان از مایکروسافت فاصله گرفته که ممکن است ردموندیها اصلاً نتوانند خودشان را به ژاپنیها برسانند.
سونی قرار است پلیاستیشن 4 پرو، کنسول جدیدش، را حدود یک ماه دیگر روانهی بازار کند. ایکسباکس اسکورپیو، که بهگفتهی مایکروسافت قدرتمندترین کنسول بازی موجود است، هم در تعطیلات پایانی سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.