وینس زامپلا: هدف از ساخت Call of Duty رقابت با الکترونیک آرتز بود
وینس زامپلا یکی از افراد سرشناس در صنعت بازیهای ویدیویی است که تاثیرگذاری خاصی در بازیهای شوتر اولشخص داشته است. وی اخیرا مصاحبهای با سایت IGN داشته و در آن در مورد بازی Call of Duty هم توضیحاتی ارائه کرده است. وی زمانی که در استودیو 2015 .Inc حضور داشت، روی ساخت بازی Medal of Honor Allied Assault کار کرد که در نهایت به بازی موفقی تبدیل شد. همین امر هم باعث شد تا EA سعی کند این استودیو را خریداری کرده و به یک استودیو داخلی تبدیل کند. زامپلا در این مورد گفت:
که از موفقیت بازی Medal of Honor Allied Assault شگفتزده شده بود، میخواست تا ما را به یک استودیوی داخلی تبدیل کند و زمانی که ما با این کار مخالفت کردیم، سعی کرد تا با کارهایی ما را وادار کند. ولی در نهایت و پس از اینکه رفتار آنها را دیدیم، به این نتیجه رسیدیم که هرگز قرار نیست به EA بپیوندیم.
زامپلا پس از مدتی سراغ تاسیس استودیو Infinity Ward رفت و این استودیو در سال ۲۰۰۳ و دقیقا در همان ماهی که اولین نسخه Call of Duty عرضه شد، توسط اکتیویژن خریداری شد. حال زامپلا اعلام کرده که هدف از ساخت بازی Call of Duty، رقابت با الکترونیک آرتز بوده است.
اما جالب اینکه زامپلا و دیگر بنیانگذار استودیو اینفینیتی وارد یعنی جیسون وست، در سال ۲۰۱۰ توسط اکتیویژن اخراج شدند که همین امر هم منجر به شکایت زامپلا از اکتیویژن شد. شکاتی که سرانجام طرفین در سال ۲۰۱۲ در مورد آن به توافق رسیدند ولی هرگز نتیجه آن به صورت عمومی اعلام نشد.
زامپلا پس از این اتفاق همراه با وست استودیو جدید ریسپاون را تاسیس و با همکاری EA بازی Titanfall را عرضه کرد. این استودیو همچنین Titanfall 2 را در تاریخ ۷ آبان برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و پیسی عرضه میکند که ناشر این بازی الکترونیک آرتز است.