مدیر سابق سگا: افت بازیهای Sonic یک مساله طبیعی است
سونیک یکی از بزرگترین مجموعه بازیهای تاریخ است که دوران فوقالعادهای مخصوصا در روی کنسول جنسیس سگا داشت. با این حال کیفیت این بازی در نسخههای اخیر دچار افت محسوسی شده و این امر باعث ناامیدی طرفداران شده است. حال تام کالینسک، مدیرعامل پیشین سگای آمریکا، طی صحبتهایی اعلام کرده که فاصله گرفتن سونیک از روزهای اوجش یک مساله طبیعی و اتفاقی است که برای دیگر مجموعههای بزرگ هم رخ میدهد. وی در مصاحبه با مجله گیماینفورمر در این مورد گفت:
به شکل طبیعی هر کاراکتری روزهای خوب و بدی را در دنیای سرگمی تجربه میکند. ما این مورد را در رابطه با شخصیتهای دنیای مارول، باربی، جنگ ستارگان و مجموعههای بزرگ دیگر هم دیدهایم. حال به نظر من سونیک هم چنین دوران افتی را سپری کرده و اکنون زمان آن فرا رسیده که دوباره شاهد اوج گرفتن این کاراکتر باشیم.
پیش از این هاروکی ساتومی، رییس بخش بازیهای سگا، طی مصاحبهای اعتراف کرد که این کمپانی ژاپنی مسیر اصلی خود را گم کرده است. وی در این مورد گفت:
سگا در دهه ۹۰ یک برند بسیار محبوب بود. با این حال پس از آن ما دچار افت شدیم و در نتیجه اعتماد کاربران به ما از بین رفت. هدف ما این است که دوباره این اعتماد و محبوبیت را بازیابی کنیم.
یکی از ضعیفترین نسخههای سری سونیک Sonic the Hedgehog بود که در سال ۲۰۰۶ برای ایکسباکس 360 و پلیاستیشن 3 عرضه شد و حتی طرفداران آن را بدترین نسخه تاریخ بازی میدانند. حال یوجی ناکا، خالق سونیک، طی مصاحبهی گیماینفورمر اعلام کرده که هدف از ساخت این نسخه این بود که افراد زیادی بتوانند با این کاراکتر آشنا شوند. بهعلاوه تاکاشی لیزوکا، سرپرست تیم سازنده بازی، اعلام کرده که تیم مدیریتی سگا در آن زمان اصرار داشت تا بازی حتما در تعطیلات سال نو عرضه شود و همین موضوع هم باعث شد تا سازندگان با عجله و بدون کنترل کیفیت نهایی بازی را عرضه کنند که این امر دلیل اصلی ضعیف بودن بازی است.
همچنین در ادامه مصاحبه گیماینفورمر مشخص شده که تیم سازنده بازی در سال ۲۰۰۶ پس از سپری شدن مدتی از روند توسعه آن، به دو دسته تقسیم شده و عدهای سراغ ساخت بازی Sonic and the Secret Rings برای کنسول Wii رفتند. بهعلاوه سال ۲۰۰۶ همان زمانی بود که افرادی مثل یوجی ناکا و مارک سرنی سگا را ترک کردند و این موضوع نیز یکی دیگر از دلایلی ضعیف بودن نسخه ۲۰۰۶ بازی عنوان شده است.
تاکاشی لیزوکا در ادامه همچنین توضیحاتی هم پیرامون بازی Sonic Heroes ارائه کرد:
سگا اهمیت زیادی به عرضه بازیها در تاریخ تعیینشده اولیه میدهد و ما مجبور بودیم Sonic Heroes را به موقع حاضر کنیم. من و یک نفر دیگر وظیفه طراحی مراحل را برعهده داشتیم که پس از مدتی همکار من مریض شد و من مجبور شدم تنهایی مراحل را طراحی کنم. بهطوریکه که ساعات طولانی را صرف ساخت بازی میکردم و این امر باعث شد تا ۲۲ پوند وزن کم کنم.
جدیدترین نسخه از سری بازیهای سونیک با نام Sonic Mania در بهار ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد و یک بازی پلتفرمر دوبعدی است که شامل مراحلی از نسخههای موفق این مجموعه است.