شوهی یوشیدا: بازی No Man's Sky به وجهه برند پلی استیشن صدمه نزده است
بازی No Man's Sky، یکی از موردانتظارترین بازیهای امسال بود که به واسطه ویژگیهای جالبی از جمله دنیای گسترده و بزرگ آن، علاقهمندان بسیاری پیدا کرده بود. اما محصول نهایی آن بازی نبود که بسیاری انتظار آن را داشتند و سازندگان در نگهداشتن مخاطبین شکست خوردند. حال شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمیهای تعاملی سونی در مصاحبه با وبسایت یوروگیمر اعلام کرده است که عدم وجود ویژگیهایی که توسط شان ماری و اعضای استودیو هلو گیمز در رسانهها گفته شده، در نسخه نهایی بازی عامل عدم رضایت مخاطبین است. وی در این باره میگوید:
استودیو هلو گیمز، استودیویی کوچک و مستقل است. شوهی یوشیدا برخی از مشکلات ایجاد شده برای بازی No Man's Sky را ناشی از نداشتن تیم روابط عمومی یا فردی با چنین وظیفهای در کنار شان ماری به منظور نظارت بر گفتههای او میداند. از بین ویژگیهایی که شان ماری از وجود آنها در جدیدترین بازی استودیو هلو گیمز خبر داده بود اما در نسخه نهایی وجود نداشتند میتوان به امکان فرود بر روی سیارکها و کلاسهای مختلف سفینهها اشاره کرد. با این حال استودیو سازنده قصد دارد ویژگیهایی بیشتر از جمله ساخت پایگاه را در قالب بستههای الحاقی را به بازی No Man's Sky اضافه کند. شوهی یوشیدا درباره آینده این بازی میگوید:
استودیو هلو گیمز وظیفه انتشار نسخههای دیجیتالی بازی No Man's Sky بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی را بر عهده داشته و در طرف مقابل کمپانی سونی عرضه نسخه فیزیکی پلیاستیشن 4 این بازی را در بازارهای جهانی متقبل شده بود. بر این اساس پیشبینی میشد که این کمپانی بر روی صحبتهای شان ماری پیش از عرضه بازی نظارت داشته باشد. وبسایت یوروگیمر در ادامه مصاحبهاش با شوهی یوشیدا، نظر او راجع به صدمهزدن احتمالی بازخوردهای بازی No Man's Sky به برند پلیاستیشن را جویا میشود که وی در جواب میگوید:
بازی No Man's Sky در جدول پرفروشترین بازیهای ماه آگوست در ایالات متحده آمریکا یک پله پائینتر از Madden NFL 17 و در جایگاه دوم قرار گرفت. با این حال استودیو هلو گیمز و کمپانی سونی آمار فروش این بازی را اعلام نکردهاند. به نظر میرسد برای آگاهی نسبت به برنامههای آتی بازی No Man's Sky نباید چندان امیدوار بود، زیرا آخرین توییتهای شان ماری و استودیو هلو گیمز در شبکه اجتماعی توییتر که نقش پل ارتباطی مخاطبین با سازندگان را ایفا میکند، به ترتیب به ۱۸ و ۲۷ آگوست برمیگردد.