// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳

شوهی یوشیدا: بازی No Man's Sky به وجهه برند پلی استیشن صدمه نزده است

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمی‌های تعاملی سونی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که بازی No Man's Sky به وجهه عمومی برند پلی‌استیشن آسیب نزده است و کمپانی سونی از این بازی رضایت کامل را دارد.

بازی No Man's Sky، یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های امسال بود که به واسطه ویژگی‌های جالبی از جمله دنیای گسترده و بزرگ آن، علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده بود. اما محصول نهایی آن بازی نبود که بسیاری انتظار آن را داشتند و سازندگان در نگه‌داشتن مخاطبین شکست خوردند. حال شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای جهانی سرگرمی‌های تعاملی سونی در مصاحبه با وب‌سایت یورو‌گیمر اعلام کرده است که عدم وجود ویژگی‌هایی که توسط شان ماری و اعضای استودیو هلو گیمز در رسانه‌ها گفته شده، در نسخه نهایی بازی عامل عدم رضایت مخاطبین است. وی در این باره می‌گوید:

من به شخصه بسیاری از انتقاد‌هایی که به بازی No Man's Sky و به خصوص شان ماری وارد شده است را درک می‌کنم، زیرا او از همان روزهای ابتدایی در رسانه‌ها قول ویژگی‌های بیشتری داده بود. استراتژی استودیو هلو گیمز در قبال روابط عمومی خوب نبوده است.

استودیو هلو گیمز، استودیویی کوچک و مستقل است. شوهی یوشیدا برخی از مشکلات ایجاد شده برای بازی No Man's Sky را ناشی از نداشتن تیم روابط عمومی یا فردی با چنین وظیفه‌ای در کنار شان ماری به منظور نظارت بر گفته‌های او می‌داند. از بین ویژگی‌هایی که شان ماری از وجود آن‌ها در جدیدترین بازی استودیو هلو گیمز خبر داده بود اما در نسخه نهایی وجود نداشتند می‌توان به امکان فرود بر روی سیارک‌ها و کلاس‌های مختلف سفینه‌ها اشاره کرد. با این حال استودیو سازنده قصد دارد ویژگی‌هایی بیشتر از جمله ساخت پایگاه را در قالب بسته‌های الحاقی را به بازی No Man's Sky اضافه کند. شوهی یوشیدا درباره آینده این بازی می‌گوید:

شان ماری گفته است که قصد دارد توسعه ویژگی‌های No Man's Sky را ادامه دهد و من برای از سر گیری تجربه بازی لحظه‌شماری می‌کنم.

استودیو هلو گیمز وظیفه انتشار نسخه‌های دیجیتالی بازی No Man's Sky بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی را بر عهده داشته و در طرف مقابل کمپانی سونی عرضه نسخه فیزیکی پلی‌استیشن 4 این بازی را در بازارهای جهانی متقبل شده بود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شد که این کمپانی بر روی صحبت‌های شان ماری پیش از عرضه بازی نظارت داشته باشد. وب‌سایت یوروگیمر در ادامه مصاحبه‌اش با شوهی یوشیدا، نظر او راجع به صدمه‌زدن احتمالی بازخوردهای بازی No Man's Sky به برند پلی‌استیشن را جویا می‌شود که وی در جواب می‌گوید:

من شدیدا از بازی No Man's Sky راضی هستم و میزان فروش این بازی من را شگفت زده کرده است. به همین دلیل من فرد مناسبی برای قضاوت در مورد صدمه‌های بازی به برند پلی‌استیشن نیستم. اما شخصا این‌طور فکر نمی‌کنم. در واقع احساس غرور می‌کنم که بازیکنان قادر هستند بازی No Man's Sky را علاوه بر رایانه‌های شخصی، بر روی پلی‌استیشن 4 نیز تجربه کنند.

بازی No Man's Sky در جدول پر‌فروش‌ترین بازی‌های ماه آگوست در ایالات متحده آمریکا یک پله پائین‌تر از Madden NFL 17 و در جایگاه دوم قرار گرفت. با این حال استودیو هلو گیمز و کمپانی سونی آمار فروش این بازی را اعلام نکرده‌اند. به نظر می‌رسد برای آگاهی نسبت به برنامه‌های آتی بازی No Man's Sky نباید چندان امیدوار بود، زیرا آخرین توییت‌های شان ماری و استودیو هلو گیمز در شبکه اجتماعی توییتر که نقش پل ارتباطی مخاطبین با سازندگان را ایفا می‌کند، به ترتیب به ۱۸ و ۲۷ آگوست بر‌می‌گردد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده