نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸

راب پاردو، مدیر سابق بلیزارد، استودیو جدید خود را تاسیس کرد

راب پاردو، مدیر سابق بلیزارد، خبر از تاسیس استودیو جدیدی با نام بونفایر داد.

راب پاردو یکی از با‌سابقه‌ترین مدیران و بازیسازان بلیزارد بود که به مدت ۱۷ سال در این کمپانی حضور و در ساخت بازی‌هایی چون World of Warcraft و Diablo نقش داشت. پاردو در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت تا از بلیزارد جدا شود و از آن زمان تا به امروز خبری پیرامون وی و فعالیت‌هایش منتشر نشده بود. با این حال این بازیساز اخیرا رسما اعلام کرد که استودیو جدیدی با نام Bonfire تاسیس کرده است. وی همچنین پیامی نیز به مناسبت تاسیس این استودیو منتشر کرد که به شرح زیر است:

بازیسازان همواره با عشق و علاقه زیادی کار خود را انجام می‌دهند. ما هرگز چنین تصوری نداریم که بتوانیم یک هفته کار کنیم تا آخر هفته را تعطیل باشیم. همچنین یک بازیساز همواره باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد روی یک بازی بزرگ کار کند که البته شخصا تاثیر کمی در چگونگی آن دارد یا اینکه دنبال ساخت یک بازی مستقل برود و سعی کند خود را در این دنیای عظیم مملو از بازی‌ها مطرح کند؟ ولی هدف ما داشتن استودیویی است که در آن بازیساز نیازی به چنین انتخاب‌هایی نداشته باشد.

استودیو بونفایر

پاردو همچنین عکس پس‌زمینه توییتر خود را به تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید تغییر داده و اعلام کرده انتخاب نام Bonfire (به معنی آتش بزرگ) دلیل خاصی داشته و این نام قرار است استعاره‌ای از بازی‌هایی باشد که در این استودیو ساخته خواهند شد:

ما دوست داریم بازی‌هایی خلق کنیم که افراد در کنار یکدیگر آن‌ها را تجربه می‌کنند و تجربیات‌شان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. این باعث می‌شود تا افراد به هم نزدیک‌تر شده و روابط‌شان بهتر شود.

به‌علاوه به نظر می‌رسد که در استودیو بونفایر، تیم‌های کوچکی تشکیل خواهند شد که هریک روی پروژه‌ای کار می‌کنند و در آن خبری از یک تیم بزرگ که روی یک بازی کار می‌کند نخواهد بود:

ما باور داریم که می‌توان بازی‌های بزرگ را توسط تیم‌های کوچک ساخت؛ تیم‌هایی که با کاربران‌شان ارتباط نزدیکی دارند و همه تلاش خود را برای بهبود تجربه بازی‌های‌شان انجام می‌دهند.

پاردو برای اینکه بتواند بودجه موردنیاز تاسیس استودیو خود را تامین کند، سراغ همکاری با دو کمپانی رایوت گیمز، سازنده بازی League of Legends و Andreessen Horowitz، که توسط مارک اندرسون و بن هوروویتز تاسیس شده، رفته است و در مجموع توانسته ۲۵ میلیون دلار بودجه از این طریق به دست بیاورد. همچنین جان ریسیتیلو، مدیر عامل سابق الکترونیک آرتز، هم پیش از این دو کمپانی در استودیو بونفایر سرمایه‌گذاری کرده است.

استودیو Bonfire در منطقه ایروین از ایالت کالیفرنیا تاسیس شده و این دقیقا همان منطقه‌ای است که بلیزارد هم در آن واقع شده است. همچنین به نظر می‌رسد که این استودیو تازه‌تاسیس در پی ساخت بازی‌های چندنفره خواهد بود که البته مشخص نیست پلتفرم مقصد آن‌ها رایانه‌های شخصی است یا گوشی‌های موبایل یا حتی هر دو این پلتفرم‌ها. ولی در هر حال، کمپانی رایوت گیمز امید زیادی به آینده بونفایر دارد. برندون بِک، رییس رایوت، در این مورد گفت:

ما اعتماد زیادی به این استودیو داریم و مطمئن هستیم که آن‌ها یک بازی عالی خواهند ساخت. چرا که بونفایر کیفیت بازی‌های خود را فدای هیچ مقوله دیگری نخواهد کرد.

پاردو همچنین در بخش پایانی صحبت‌های خود هم اعلام کرده که ایده تاسیس این استودیو زمانی که در حال کار روی Hearthstone: Heroes of Warcraft بود به ذهنش رسیده و در حال حاضر سعی می‌کند تا با استخدام نیرو، فعالیت بونفایر را رسما آغاز کند. در این راستا تعدادی از همکاران قدیمی این بازیساز در بلیزارد و همچنین مین کیم، مدیر سابق کمپانی Nexon، به بونفایر پیوسته‌اند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده