نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

دلایل کن لوین برای کناره گیری از ساخت بازی‌های BioShock

کن لوین اخیرا در مصاحبه‌ای دلایلی خود برای کناره‌گیری از ساخت بازی‌های BioShock را اعلام کرده است.

سری بایوشاک بی‌شک یکی از بهترین و عمیق‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ است که توسط کن لوین ساخته شده است. با این حال لوین پس از عرضه BioShock Infinite در سال ۲۰۱۳، اعلام کرد که دیگر قصد ندارد نسخه‌ای از این سری بسازد و به جای آن ترجیح می‌دهد روی بازی‌های کوچک‌تر تمرکز کند. حال این بازیساز مصاحبه‌ای با رولینگ استون داشته و در آن دلایل خود را برای اتخاذ چنین تصمیمی شرح داده است. لوین در ابتدای صحبت‌های خود گفت که در آن زمان تصمیم گرفت تا دیگر نسخه‌ای از بایوشاک نسازد و البته می‌دانست که «هرگز نباید گفت هرگز». وی سپس سراغ رییس کمپانی تیک-تو رفته و از وی خواسته تا با جدایی‌اش از این کمپانی موافقت کند تا بتواند روی ساخت بازی کوچکی تمرکز داشته باشد:

پس از اینکه سراغ رییس تیک-تو رفتم، از من خواست که در کمپانی بمانم. تصور می‌کردم که وی قصد دارد استودیو ایرشنال را برای ساخت دنباله‌های بایوشاک حفظ کند، ولی اینگونه نشد.

پس از این درخواست لوین، رییس تیک-تو دستور تعطیل‌شدن استودیو Irrational Games را صادر کرد و از لوین خواست تا به همراه تیم کوچکی از اعضای آن استودیو، کار ساخت بازی دلخواه خود را در استودیویی تازه‌تاسیس و تحت‌نظر Take-Two آغاز کند. با اینکه هنوز اطلاعاتی از این بازی در دست نیست، ولی لوین آن را یک پروژه با دنیایی کوچک ولی جهان‌باز معرفی کرده است.

خالق بایوشاک در ادامه صحبت‌های خود از دلایلش برای کناره‌گیری از ساخت نسخه‌های بعدی این سری گفت:

فرایند ساخت بازی Bioshock Infinite تاثیر زیادی روی من داشت. من پس از عرضه بازی، تصویری از خودم را در سال ۲۰۱۰ که بازی را معرفی کردیم با تصویری از سال ۲۰۱۳ که آن را عرضه کردیم، مقایسه کردم و به نظرم ۱۰ سال پیر‌تر شده بودم. این بازی تاثیرات زیادی روی زندگی شخصی، سطح سلامتی، دیدم نسبت به بازیسازی و حتی روابطم با مردم داشت. چرا که حضور در استودیویی با ۳۰ یا ۴۰ نفر عضو که همه آن‌ها را شناخته و اسم‌شان را می‌دانید، به مراتب راحت‌تر از حضور در استودیویی با ۱۵۰ نفر است. در این حالت در استودیو قدم می‌زنید و حس می‌کنید که هیچکدام از افراد آن را نمی‌شناسید. با اینکه برخی افراد علاقه زیادی به مدیریت دارند، ولی من بیش‌تر ترجیح می‌دهم تا روی نوشتن داستان و موارد اینچنینی کار کنم.

به همین دلیل هم طرفداران تصور می‌کردند که من پس از اینفینت، دوباره سراغ ساخت نسخه‌های بعدی بایوشاک خواهم رفت. ولی تصمیم گرفتم که این کار را انجام ندهم، چرا که قطعا منجر به شکست می‌شد و علاوه بر آن، تاثیر بدی روی سلامت، عقل و حتی زندگی شخصی من می‌گذاشت.

لوین همچنین در بخش پایانی مصاحبه هم توضیحات جالبی ارائه و از شخصیت خودش گفت:

من آدم خوشحالی نیستم و مدام از یک نگرانی رنج می‌برم که البته دلیل منطقی هم ندارد. چرا که من یک همسر زیبا، یک سگ خوب، خانه و همکارانی ایده‌آل دارم و علاوه بر آن چنین بازی‌هایی ساخته‌ام که طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل هم گاهی با خودم می‌گویم که واقعا چرا باید ناراحت باشم؟ ولی خب هستم.

کمپانی تیک-تو اخیرا کالکشن BioShock را برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه کرد که می‌توانید تریلر هنگام عرضه آن را در زومجی تماشا کنید.

نظر شما در مورد صحبت‌های لوین چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده