نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۹

در پی تشدید برخورد با متقلبان Pokemon Go بات های بازی از دسترس خارج می‌شود

سازندگان بازی Pokemon Go سعی دارند تا حساب‌کاربری بازیکنانی را که از بات‌ها و سرویس‌های جعل مختصات مکانی استفاده می‌کنند به‌طور دائمی از دسترس خارج کنند. با زومجی همراه باشید.

استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs)، سازنده‌ی پوکمون گو، اخیراً محتویات صفحه‌ی پرسش و پاسخ‌های این بازی موبایل را، با افزودن توضیحاتی درباره‌ی برخورد با متقلبین، بروز کرده است. آن‌طور که پیدا است، این استودیو اصلاً نمی‌خواهد در برابر بازیکنانی که در حین بازی کردن Pokemon Go از بات‌ها و ابزار جعل GPS استفاده می‌کنند، کوتاه بیاید. در آن‌سو، بعضی از سازندگان بات‌های پر طرفدار بازی، از جمله نکروبات (NecroBot)، پس از روبه‌رو شدن با این شرایط در صدد برآمده‌اند تا پیش از آنکه با واکنش شدید نیانتیک لبز روبه‌رو شوند، سرویس‌های‌شان را به حالت تعلیق دربیاورند.

نکروبات ابزاری بود که به بازیکنان پوکمون گو امکان می‌داد تا بدون خروج از خانه و جابه‌جا شدن، به اهداف‌شان در بازی دست پیدا کنند. سازنده‌ی نکروبات، که با نام مستعار Necronomicon فعالیت می‌کند، اخیراً در گفت‌وگو با وب‌سایت پالیگان تأیید کرد که فایل‌های قابل دانلود این بات را حذف کرده است. به‌گفته‌ی وی، دست‌اندرکاران سرویس‌هایی مانند PokeMobBot و HaxtonBot هم تصمیم مشابهی گرفته‌اند و اقدامات پیش‌نیاز را، جهت به تعلیق درآوردن خدمات‌شان، آغاز کرده‌اند. او در صفحه‌ی NecroBot در وب‌سایت گیت‌هاب (GitHub) این‌طور نوشته است:

از آنجا که اقدامات قانونی علیه دیگر سازندگان و توسعه‌دهندگان بات‌ها آغاز شده، روند توسعه‌ی پروژه‌ی [نکروبات] متوقف خواهد شد. [هرچند] ما هنوز پیامی را [مبنی بر اینکه نیانتیک لبز خواستار توقف فعالیت ما باشد] دریافت نکرده‌ایم.

Pokemon Go

رویکرد جدید نیانتیک لبز در برخورد با بات‌ها و نرم‌افزارهای تقلب می‌تواند به کاهش نارضایتی گروهی از بازیکنان پوکمون گو کمک کند؛ به‌ویژه آن‌هایی که این نگرانی را دارند که ابزارهای نام‌برده با افزایش دادن توان متقلبین، به تجربه‌ی بازیکنان دیگر شدیداً آسیب بزند. در این میان، ظاهراً بعضی از بازیکنانی که به‌تازگی از نکروبات یا نرم‌افزارهای مشابه استفاده کرده‌اند، با پیامی مبنی بر بسته شدن حساب‌کاربری‌شان روبه‌رو شده‌اند. نیانتیک لبز خطاب به این دسته از بازیکنان نوشته است:

حساب‌کاربری شما به‌دلیل نقض کردن «شرایط استفاده از خدمات پوکمون گو» به‌طور دائمی بسته شده است. [یکی از این موارد ممکن است موجب محرومیت شما شده باشد:] جعل کردن موقعیت‌تان، استفاده کردن از شبیه‌سازها یا نسخه‌های تغییر یافته (ماد شده) و غیر رسمی نرم‌افزار یا دسترسی پیدا کردن به پایانه‌ها و کلاینت‌های پوکمون گو به‌شکل غیرمجاز، [که این مورد] شامل به‌کارگیری نرم‌افزارهای شخص ثالث [هم می‌شود].

پیش‌تر بازیکنانی که خاطی بودن‌شان در Pokemon Go محرز می‌شد با محدودیت‌های نسبتا سبکی مواجه می‌شدند که به عدم امکان مبارزه کردن در باشگاه‌ها (Gym) و بروز مشکل در جمع‌آوری پوکمون منجر می‌شد. اما اکنون، آن‌طور که از گفته‌های بازیکنان در انجمن‌های اینترنتی پرطرفدار برمی‌آید، استفاده کردن از نرم‌افزارهای ممنوعه می‌تواند به قطع دائمی دسترسی بینجامد. البته کاربران می‌توانند با مراجعه کردن به وب‌سایت نیانتیک، از بابت قطع شدن دسترسی‌شان به حساب خود، اعتراض کنند.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده