// دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

استودیو کامپالشن گیمز از بازخوردهای نسخه Early Access بازی We Happy Few می گوید

سم ابوت، مدیر عملیاتی استودیو کامپالشن گیمز (Compulsion Games) در مصاحبه با وب‌سایت دوال‌شوکرز از بازخوردهای دریافتی نسخه دسترسی پیش‌ از موعد (Early Access) بازی We Happy Few گفته است.

ماه آگوست سال گذشته میلادی بود که بازی We Happy Few، یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های مستقل معرفی شد. این بازی که از لحاظ جلوه‌های بصری به بازی پیشین استودیو کوالیشن گیمز یعنی Contrast شباهت دارد، در پادآرمان‌شهر ولینگتون ولز و در خط زمانی متفاوتی از دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد که مردمان آن مرتکب عملی شده‌اند که با هدف فراموش کردن آن داروئی به نام «Joy» مصرف می‌کنند که باعث خوشحالی در بین آن‌ها می‌شود اما عوارضی از جمله تحت کنترل قرار گرفتن، از بین رفتن اخلاقیات و آگاهی از عواقب اعمال‌شان در بلندمدت را در پی دارد. اما داستان از جایی آغاز می‌شود که یکی از سه شخصیت قابل بازی از خوردن دارو سر باز زده و قدم در راهی می‌گذارد که آینده آن نامعلوم است. حال مدیر عملیاتی استودیو استودیو کامپالشن گیمز از بازخوردهای نسخه دسترسی پیش از موعد بازی We Happy Few که در ماه گذشته میلادی ارائه شده، گفته است.

اولین نکته‌ای که سم ابوت به آن اشاره می‌کند، تلاش استودیو کامپالشن گیمز در جهت اطمینان از وجود ویژگی‌هایی از جمله تعادل، عدم وجود نقص و استقلال در هسته این بازی که همانا ارائه تجربه مبتنی بر بقا بوده، است و اعلام می‌کند که بازخوردهای دریافتی از نسخه دسترسی پیش از موعد بازی We Happy Few بسیار دلگرم‌کننده بوده است. همچنین به اعتقاد سم ابوت برخی از بازیکنان و حتی رسانه‌ها با واسطه نمایش‌ها و تریلرهای منتشر شده، تصور اشتباهی در قبال بازی We Happy Few دارند و این مورد را می‌توان ناشی از فقدان داستان در نسخه دسترسی پیش از موعد دانست. وی در این باره می‌گوید:

کسانی که هریک از پیش‌نمایش‌ها و اخبار را خوانده یا سوالات مرتبط با بازی We Happy Few را در انجمن‌ها یا شبکه اجتماعی توییتر مطرح کردند، از این بازی رضایت دارد و تاکنون بازخوردهای مفیدی را در اختیار ما قرار داده‌اند. با این حال برای افرادی که خبرها و مقالات را مطالعه نکرده‌اند، شک و شبهه‌هایی بوجود آمده است.

با این وجود که تحقق این امر دشواری خاص خود را دارد، اما ما نمی‌خواهیم که هیچ‌یک از بازیکنان از خرید خود ناراضی باشد. برخی از بازیکنان چنان رفتاری دارند که انگار استفاده از سبک تلاش برای بقا یک بی‌حرمتی است. ما از سال‌ها پیش خود را برای این‌گونه توهین‌ها آماده کرده‌ایم که مدت‌ها است که آن را می‌شنویم. این طرز فکر را درک نمی‌کنم. بازی We Happy Few از این جهت یک بازی در سبک تلاش برای بقا است که زنده ماندن نقش بسیار مهمی در آن ایفا می‌کند. گیم‌پلی در واقع حکم حامی داستان این بازی را که در مورد جهان رو به زوال است دارد.

در قبال افرادی که بازی We Happy Few را نمونه مشابه BioShock فرض کرده و بدون آگاهی این بازی را خریداری می‌کنند، چه می‌توان کرد؟ راه‌حلی که به نظر من می‌رسد ارتباط با بازیکنان، ساخت بازی به بهترین شکل، رفع اشکالات آن با بهره‌گیری از جامعه بازیکنان حامی بازی و ارائه داستان به همان شکلی که وعده داده شده، است. 

انتظار می‌رود بازی We Happy Few که هم‌اکنون نسخه دسترسی پیش از موعد آن بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است، در سال ۲۰۱۷ عرضه شود. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده