// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

بازی Armello بزودی بر روی ایکس باکس وان عرضه خواهد شد

استودیو لیگ آو گیکس (League of Geeks) اعلام کرد که بازی استراتژی و نقش‌آفرینی Armello در اواخر ماه میلادی جاری بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. 

بازی Armello به عنوان اولین بازی استودیوی لیگ آو گیکس در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این بازی که در سبک استراتژی نقش‌آفرینی به همراه المان‌هایی از بازی‌های تخته‌ای ساخته شده است، در جهانی فانتزی با حضور حیوانات جنگجو جریان دارد که پس از ضعیف شدن و در آستانه مرگ قرار گرفتن پادشاه سرزمین «آرملو»، خاندان‌های مختلف برای رسیدن به مقام سلطنت به نبرد با یکدیگر می‌پردازند. بازی Armello تاکنون بر روی پلتفرم‌های متعددی از جمله رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و iOS عرضه شده است و دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان نیز می‌توانند شهریور ماه به تجربه این بازی بپردازند.

بازی Armello با استفاده از عناصر تاس و کارت، گیم‌پلی‌ای را ارائه می‌دهد که باز‌آفرینی بازی‌های تخته‌ای سنتی به شکل دیجیتال است. در این بازی که از یک تا چهار نفر قادر به تجربه همزمان آن هستند، خاندان‌های مختلفی از حیوانات وجود دارند که قهرمان هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. اما وجه اشتراک تمامی آن‌ها تلاش برای رسیدن به تاج و تخت سرزمین «آرملو» است. محیط بازی به شش‌ضلعی‌هایی تقسیم می‌شود که محتویات آن‌ها به صورت تصادفی تعیین می‌شود. برای مثال ممکن است دارای سیاه‌چال‌، جنگل، کوهستان و غیره باشد که هریک مزایا و مضراتی را برای شخصیت‌ها دارند. وضعیت هر شخصیت در چهار بخش Fight (تعداد تاس‌هایی که در هنگام مبارزه ریخته می‌شود)، Body (میزان سلامتی)، Wits (حداکثر کارت‌هایی که می‌توان در اختیار داشت) و Spirit (سطح قدرت‌های جادویی) تعیین می‌شود. با پیشرفت در بازی و انجام مراحل ارز درون بازی بدست می‌آورید که می‌توانید از آن برای خرید توانایی‌های اضافه از طریق سیستم درخت قدرت هر شخصیت استفاده کنید. بازی Armello به صورت نوبتی جریان دارد و در نوبت دیگر بازیکنان می‌توانید از آیتم‌ها استفاده کرده یا توانایی جدید خریداری کنید. کارت‌های این بازی کاربردهای متفاوتی از جمله تله، جادو، احضار همراه، درمان و اعطای توانایی‌های خاص به شخصیت را دارا هستند. در ابتدای هر دور امکان دریافت کارت تصادفی از سه دسته Item ،Spell و Trickery به انتخاب بازیکن وجود دارد. دیگر ویژگی تاثیرگذار در گیم‌پلی Armello وجود چرخه روز و شب است که براساس خاندان شخصیت تاثیرات متفاوتی را به همراه دارد.

بازی Armello

بازی Armello در زمان انتشار دارای شش شخصیت و چندین خاندان از جمله خرس‌ها، خرگوش‌ها و گرگ‌ها بود که به واسطه عرضه بسته‌های الحاقی Usurpers Hero Pack تعداد آن‌ها بر روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها به ۱۲ شخصیت افزایش می‌یابد. شخصیت‌های جدید این بازی به شرح زیر هستند:

  • Magna, the Unbroken: عضوی عظیم‌الجثه از خاندان گرگ‌ها. Hero Power او «Shield Maiden» توانایی منحرف کردن حملات دشمنان را فراهم می‌کند. هیکل بزرگ و توانایی‌های جنگی «مگنا»، او را به گزینه مناسبی برای بازیکنان علاقه‌مند به نبرد تبدیل می‌کند. 
  • Elyssia, Wardress of Warrens: قهرمانی از خاندان خرگوش‌هاHero Power او «Architect» نام دارد که با ایجاد استحکامات دائمی کنترل او بر روی سکه طلای دریافتی روزانه برای دردست داشتن یک منطقه مسکونی را افزایش می‌دهد. در حالی که این شخصیت مناسب نبردهای تن به تن نبوده، به دلیل سطح بالای Wits و توانایی به انحصار خود درآوردن اقتصاد سرزمین «آرملو» برای دیگر شخصیت‌ها خطر بزرگی محسوب می‌شود.
  • Ghor, The Wyldkin: از اعضای خاندان خرس‌ها که قدرت جادوئی‌اش را از جنگل‌ها می‌گیرد.  Hero Power او یعنی «Conduit» باعث می‌شود که به ازای هر جنگلی که در مجاورت او قرار دارد طلسم‌ها را با جادوی موردنیاز کمتری به انجام برساند. همچنین امکان اعمال طلسم بر روی هر یک از شش ضلعی‌های جنگلی را فراهم می‌کند. این توانایی برای بازی به صورت مخفی‌کاری و مبتنی بر جادو بسیار کاربرد دارد.
  • Sargon, The Death Telle: آخرین شخصیت جدید بازی Armello، از خاندان موش‌های صحرایی است که تمامی بخش‌های چهارگانه وضعیت او متعادل هستند. به واسطه Hero Power او که «Veil Gazer» نام دارد، می‌توانید قبل از کشیدن کارت‌ها آن‌ها را مشاهده کنید. این توانایی «سارگون» را از لحاظ استراتژیک بالاتر از دیگر شخصیت‌ها قرار می‌دهد.

در بسته الحاقی Usurpers Hero Pack به ارای هر یک از چهار شخصیت جدید، یک Clan Ring اضافه می‌شود که وضعیت هر شخصیت را افزایش می‌دهد. ترنت کاسترز، از موسسان استودیو لیگ او گیکس درباره بسته الحاقی و عرضه بازی Armello بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان می‌گوید:

عرضه بازی Armello در سپتامبر سال گذشته هیچگاه هدف نهایی ما نبوده، بلکه باید آن را یک شروع و سرآغاز نامید. بسته الحاقی Usurpers Hero عمق استراتژی و تنوع در نوع بازی را گسترش می‌دهد. ما از استقبال گرم طرفداران از این بازی بسیار خرسند هستیم و نه تنها نسبت به گسترش تجربه بازی هیجان‌زده بوده بلکه قصد داریم دارندگان پلتفرم ایکس‌باکس وان را نیز به جمع بازیکنان باورنکردنی خود اضافه کنیم.

بازی Armello، در تاریخ ۳۰ آگوست (۹ شهریور) بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده