نویسنده: میثم علی حسنی
// سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

مسابقات The International 6 بازی Dota 2: گزارش روز اول مرحله حذفی

دیشب با برگزاری شش بازی مرحله حذفی مسابقات The International 6 بازی Dota 2 کار خود آغاز کرد تا شاهد سقوط OG و DC به جدول بازنده‌ها و حذف Secret و Na'Vi باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر زومجی را همراهی کنید.

روز اول مسابقات مرحله حذفی The International 6 با نتایجی جالب و بدور انتظار در حالی به کار خود پایان داد و شاهد جدایی تیم‌های محبوبی از تورنمنت بودیم. از اتفاقات مهم این روز می‌توان به اعلام رسمی پیروزی هیرو IO در رای گیری Arcana و حذف چهار تیم از جدول بازنده اشاره کرد تا تعداد تیم‌های باقی مانده به عدد ۱۲ برسد. به بررسی نتایج دیدار‌های روز اول خواهیم پرداخت:

mvp vs og day 1 playoff ti6

در اولین دیدار این روز تیم‌های OG و MVP به مصاف هم رفتند که نتیجه آن 2-1 به نفع مجموعه کره‌ای رقم خورد. در اولین بازی MVP به لطف درخشش QO توانست شروع عالی OG در ابتدا را جبران کند و پیروز نهایی این بازی باشد. در دیدار بعدی OG به تاکتیک پوش سنگین روی آورد و توانست برنده مسابقه دوم شود. اما در آخرین رقابت بین دو تیم اینبار Forev توانست یک نمایش زیبا با هیرو Axe داشته باشد تا MVP در پایان بازی ۳۷-۵ در تعداد kill از حریف خود پیشی بگیرد و OG را به جدول بازنده‌ها بفرستد.

dc vs wings day 1 playoff ti6

در بازی اول بین دو تیم DC و WIngs همه چی برای W33 و همراهانش عالی پیش می‌رفت اما چند اشتباه و بازی بی‌نظیر Shadow با هیروی Drow باعث شکست DC در دیدار اول شد. در بازی دوم تیم Wings پیک‌های عجیب Pudge و Techis را انتخاب کرد و نتوانست به خوبی از تاورهای خود دفاع کند تا پیروزی DC نتیجه این مسابقه باشد. در سومین جدال بین دو تیم بازی عالی تیم Wings حرفی برای گفتن باقی نگذاشت تا DC به جدول بازنده‌ها سقوط کند.

اما حساسترین دیدارهای روز اول مختص جدول بازنده‌ها بود چرا که چهار تیم با شکست در دیدارهای این بخش از دور رقابت‌ها کنار می‌رفتند. به بررسی نتایج این بخش از مرحله حذفی می‌پردازیم:

tnc vs Vg.r day 1 playoff ti6

در اولین دیدار بخش بازنده‌ها تیم VG.R و TNC به مصاف هم رفتند. تیم TNC با انتخاب TerrorBlade و Tinker سعی داشت تا پوشینگ سنگین و فشار بر روی تاورها را به عنوان تاکتیک اصلی اجرا کند و در عوض VG.R یک پیک محافظه کارانه و با هیروهای Ranged را انتخاب کرد. در ابتدای مسابقه هر چند اشتباهات Sam با هیروی Batrider باعث پیشی گرفتن VG.R شد اما این TNC بود که در پایان بازی با فارم بهتر و بازی خوب Demon با هیروی Silencer راهی مرحله بعدی شد تا Fy و همراهانش وداعی زود هنگام با مسابقات داشته باشند.

secret vs lgd day 1 playoff ti6

مهمترین دیدار جدول بازنده ها بدون شک مبارزه بقا دو تیم Secret و LGD بود. هر دو تیم در گروه های خود عملکرد ضعیفی داشتند و حالا باید برای ماندن در مسابقات تمام تلاش خود را به کار می گرفتند. Puppy کاپیتان Secret با انتخاب Terrorblade و Alchimst سعی داشت تا کنترل پوشینگ مسیرهای بازی را در اختبار بگیرد و در عوض LGD با پیک Ember و Mirana (پست Offlaner) به نوعی سعی داشت تا این ترکیب Secret را کانتر کنند. در ابتدای بازی Maybe به طور کامل Arteezy را در هم شکست  تا در دقیقه پنجم LGD سه کیل از حریف خود پیش افتاد. Secret در بازی چندین بار به عقب برگشت تا از تاورهای خود دفاع کند و این روش باعث فارم راحت‌تر بازیکنان تیم چینی شد. در پایان Agreesif که با هیروی Ember کاملا آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده بود توانست کاملا کنترل درگیری‌ها و پوش بازی را در دست گیرد تا تیم Secret با تمام ستارگانش مکانی بهتر از ۱۲ تا ۱۶ مشترک TI6 را کسب نکنند.

fnatic vs escape day 1 playoff ti6

دیدار سوم جدول بازنده‌ها بین تیم‌های Fnatic و Escape Gaming برگزار شد. Fnatic با پیک Templar و Shadow Shaman در نظر داشت تا به سرعت تاورهای حریف خود را تخریب کند و در عوض Escape به تاکتیک گنگ سریع و اجرای درگیری‌های کوچک تمایل داشت. بدین ترتیب برای پست Mid تیم Escape هیروی Axe و در پست ساپورت Night Stalker انتخاب شدند. بازی تیمی بهتر Fnatic و اجرا نشدن درست تاکتیک تیم اروپایی فرصت را به این تیمی آسیای شرقی داد تا در ۲۶ دقیقه تمام برکس‌های تیم اروپایی تخریب شود. بعد از Mega Creeps شدن جز گفتن کلمه GG چاره دیگری برای Escape باقی نماند تا ماجراجویی آن‌ها در ششمین اینترنشنال با حذف در روز اول مرحله حذفی تمام شود.

liquid vs na

دیدار نهایی روز اول که ۸ صبح به وقت تهران آغاز شد جدال تیم محبوب Na'Vi با Liquid بود. از طرفی طرفداران Na'Vi امید داشتن به لطف دعوت مستقیم و عملکرد خوب در تورنمنت‌های قبل از TI شاهد کسب مقام بالاتری نسبت به سال پیش باشند و در مقابل تیمی که دو نايب قهرمانی مسابقات Major شانگهای و مانیل را در اختیار داشت حالا باید برای بقا در تورنمنت تلاش می‌کرد. تیم NA'Vi باز هم از تاکتیک همیشگی خود استفاده کرد و با پیک هیروی های Ranged و انتخاب Void به عنوان Offlaner سعی در پیروزی در مبارزات تیمی را داشت. در عوض Liquid با انتخاب Naga به استفاده از Ultimate این هیرو برای ناکام گذاشتن تاکتیک Na'Vi فکر می کرد. هر چند شروع بهتر از آن Dendi و همراهانش بود ولی پیروزی در چند مبارزه تیمی و عملکرد عالی MAtumbaman با هیروی Naga باعث شد تا باز هم NA'Vi با کسب جایگاه ۱۲ تا ۱۶ مشترک یک اینترنشنال دیگر را به پایان رساند.

جدول مرحله حذفی بعد از پایان بازی های روز اول:

playoff bracket before end day one ti6

اما بازی‌های روز دوم که از ساعت ۹:۳۰ به وقت آغاز خواهند شد را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

all game day 2 ti6

چهار تیم Secret Na'Vi VG.R و Escape از دور رقابت‌ها کنار رفتند و هر کدام تقریبا ۰.۵٪ از جایزه مسابقات (حدود ۱۰۰ هزار دلار) را دریافت کردند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده