نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

دلیل عدم عرضه Quake Champions برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از زبان مدیر بازاریابی بتسدا

پیت هاینز، مدیر بازاریابی بتسدا، دلیل عدم انتشار بازی Quake Champions را برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان شرح داد. با زومجی همراه باشید.

هنگامی که بازی Quake Champions در کنفرانس خبری Bethesda در نمایشگاه E3 رونمایی شد، مشخص شد که این بازی در انحصار رایانه‌های شخصی خواهد بود زیرا بتسدا قصد دارد که بازی با نرخ فریم نامحدود و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اجرا شود. با این‌حال هنوز امکان دارد که این بازی برای کنسو‌ل‌ها نیز منتشر شود اما به نظر می‌رسد که این اتفاق برروی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان فعلی رخ نخواهد داد.

Pete Hines، مدیر بازاریابی بتسدا، در مصاحبه‌ای که با گیم‌اسپات انجام داد اعلام کرد که کنسول‌های فعلی، چشم‌انداز آنها را برای بازی Quake Champions برآورده نمی‌کنند. هنگامی که از هاینز از انتشار بازی‌هایی نظیر Fallout Shelter برای کنسول‌ها سوال شد، وی در پاسخ گفت آنها بازی‌ها را فقط زمانی برای دیگر پلتفرم‌ها عرضه خواهند کرد که فکر کنند عرضه آن بازی خاص برای کنسول‌ها، تصمیم خوبی باشد:

در رابطه بازی Quake Champions اگر هر کس دیگری بود، تصمیم می‌گرفت تحت هر شرایطی بازی را برای کنسول‌ها نیز عرضه کند. اما ما از همان اول مطمئن بودیم که بازی فقط مختص رایانه‌های شخصی خواهد بود. این طبیعت بازی است زیرا بازی باید از یک سری استانداردهای خاص پیروی کند و به همین دلیل فقط پی‌سی است که می‌تواند این استانداردها را برآورده کند. ما در هنگام اتخاذ چنین تصمیماتی، خیلی راحت و بدون مشکل عمل می‌کنیم.

من احساس می‌کنم از لحاظ تئوری امکان اینکه بازی برای کنسول‌ها عرضه بشود، وجود دارد. چه کسی می‌داند که کنسول‌های آینده چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارند. اما در حال حاضر این بازی یک بازی انحصاری پی‌سی خواهد بود. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ فریم نامحدود از جمله ویژگی‌هایی هستند که ما می‌خواهیم بازیکنان در بازی ما تجربه کنند.

در ادامه هاینز درباره کنسول‌های پلی‌استیشن نئو و ایکس‌باکس اسکورپیو نیز نظراتی ارائه کرد و گفت که بتسدا طرفدار پر و پا قرص کنسول‌های قوی‌تر است با این حال کماکان روزهای اولیه است و باید منتظر آینده بمانیم و ببینیم این کنسول‌ها چه امکاناتی را در اختیار سازندگان قرار خواهند داد. 

چند روز پیش بود که اولین ویدیو از گیم‌پلی این بازی در جریان افتتاحیه نمایشگاه QuakeCon 2016 پخش شد که دیدن آن خالی از لطف نیست.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده