// یکشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

تماشا کنید: تاریخ عرضه بازی Headlander اعلام شد

بر طبق اعلام کمپانی آدالت سویم گیمز (Adult Swim Games)، بازی Headlander، جدیدترین ساخته استودیو دابل فاین پروداکشنز (Double Fine Productions)،  روز سه‌شنبه هفته جاری عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

شهریور سال گذشته بود که استودیو مطرح دابل فاین پروداکشنز که عرضه بازی‌هایی چون Psychonauts ، Grim Fandango  و Broken Age را در کارنامه دارد، از جدیدترین محصول خود با عنوان Headlander رونمایی کرد. این بازی که زمینه داستانی‌اش آینده‌گرا بوده و از سریال‌ها و فیلم های علمی تخیلی دهه ۱۹۷۰ الهام گرفته شده است.سه‌شنبه ۵ تیر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

داستان بازی Headlander از این قرار است که در آینده انسان‌ها تصمیم می‌گیرند آگاهی خود را در یک فضای ذخیره‌سازی ابری جهانی، ذخیره کرده و حتی در صورت از بین رفتن بدن‌شان، با در دست گرفتن کنترل روبات‌ها به ادامه حیات، تجربه لذت‌ها و انجام وظایف بپردازند. اما پایه‌های این آرمان‌شهر با تسخیر و به دام انداختن آگاهی بشر در روبات‌‌ها و استفاده از آن‌ها در جهت تحقق اهداف شیطانی توسط یک هوش مصنوعی به نام «متوسلا» (Methuselah)، فرو می‌ریزد. حال آخرین بازمانده این حادثه که البته دچار فراموشی هم شده، باید با متوسلا مقابله کند.

گیم‌پلی بازی Headlander که در سبک اکشن ماجراجویی و ژانر فرعی مترویدوانیا ساخته شده، بر مکانیزمی استوار است که به شما اجازه می‌دهد سر شخصیت اصلی که در کلاه ایمنی ویژه‌ای قرار گرفته را به اطراف حرکت داده و پس از جدا کردن سر روبات‌ها و قرار دادن سر خود، از بدن آن‌ها استفاده کنید. هریک از روبات‌ها توانایی و ویژگی‌های خاصی دارد که بنا به نیاز خود باید سر خود را به آن‌ها متصل کنید. برای مثال روبات‌های نگهبان برای باز کردن درها  کاربرد دارند. علاوه بر این کلاه ایمنی دارای یک اسلحه لیزری است که با استفاده از آن امکان حفاظت از خود و صدمه زدن به روبات‌ها فراهم می‌شود. همچنین پاورآپ‌هایی کسب می‌کند که دسترسی به مناطق مختلف جهان بازی را میسر می‌کنند. در برخی مراحل شخص بازیکن به استفاده از کلاه ایمنی و اسلحه لیزر آن محدود می‌شود که در این شرایط سبک بازی شبیه به Shoot 'em up می‌شود. اما در اکثر موارد امکان جنگ از طریق روبات‌ها در نبردهای نزدیک و دور، بسته به نوع روبات مورد استفاده وجود دارد. تریلر بازی Headlander را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

| |

کریس جانستون (Chris Johnston)، تهیه‌کننده ارشد کمپانی آدالت سویم گیمز، درباره بازی Headlander می‌گوید:

در ابتدای بازی می‌توانید از بین سه مدل سر مختلف، سر شخصیت خود را انتخاب کنید. حل راز هویت خود و دلیل اینکه چرا آخرین انسان روی زمین هستید، بخش اعظم داستان بازی را تشکیل می‌دهند.

خوشبختانه می‌توانید سر خود را بر روی اشیای دیگری از جمله شهروندان انسان‌نما، چوپان‌ها، سگ‌های روباتی، برجک‌ها، پایانه‌های رایانه‌ای و پاک‌کنندگان قرار دهید.

با کمک‌هایی که «ارل»، صدای درون کلاه ایمنی به شما می‌کند، می‌توانید در مناطق مختلف گردش کرده و ترانسفیبر نودهایی (Transfiber Node) که قابلیت‌های جدیدی را به سر شما اضافه می‌کند، را پیدا کنید. این ویژگی با درخت ارتقایی ترکیب می‌شود که با ارائه قابلیت‌های بیشتر، آزادی عمل در مبارزات را صرف نظر از نوع روباتی که استفاده می‌کنید (میزان سلامتی هر روبات متفاوت است) به شما تقدیم خواهد کرد.

با اسلحه به دل دشمنان می‌زنید؟ شاید هم علاقه‌ دارید که سنگر گرفته و به سر دشمنان شلیک کنید. یا از قرار دادن سر خود بر روی بدن دشمنان لذت می‌برید. منحرف کردن تیرهای دشمنان با استفاده از سپر هم لذت‌بخش است.

بازی Headlander  در تاریخ ۲۳ جولای (۵ مرداد) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده