بازی Watch Dogs 2 از فرمول معمول یوبیسافت برای مکانیسم فتح برجها استفاده نخواهد کرد
شرکت یوبیسافت در بسیاری از بازیهای خود مانند Assassin's Creed و Far Cry، برای بروز کردن نقشه بازیها از فرمولی به اسم فتح برج (Tower Synchronization) استفاده میکرد. حال جاناتان مورین، کارگردان بازی Watch Dogs 2، در مصاحبه با سایت یوروگیمر اعلام کرد بازی Watch Dogs 2 از چنین فرمولی استفاده نخواهد کرد:
بازی Watch Dogs 2 از آن دست بازیهایی نیست که با باز کردن از بخشی از نقشه بازی، همه چیز را در آن قسمت ببینید. بازیکنان باید در جهان Watch Dogs 2 کند و کاو کنند.
بازی Assassin's Creed مکانیزمی به نام Tower Synchronization دارد که بازیکنان باید به بلندترین ارتفاع یک ساختمان بروند و مکانهای اطراف خود شناسایی و نقشه بازی را بروزرسانی کنند. با این کار چند مأموریت و مراحل جدید باز و در نقشه بازی نمایان میشوند که باعث میشود بازیکنان راحتتر داستان بازی را پیش ببرند. به جز بازی Assassin's Creed، تاکنون بازی Far Cry، بازی اتومبیلرانی The Crew و نسخه اول بازی Watch Dogs از این مکانیزم استفاده کردهاند.
برخلاف بازیهای یاد شده، بازی Watch Dogs 2 از این مکانیک استفاده نخواهد کرد و بازیکنان باید برای پیشبرد داستان بازی، باید به مکانها و محلههای مختلف جهان بازی گشت و گذار کنند. همچنین تمرکز بازی Watch Dogs 2 برروی تعداد دنبالکنندگان (Followers) قهرمان بازی یعنی مارکوس هالووی است. مورین در اینباره توضیح میدهد:
بازیکنان برای شروع بازی Watch Dogs 2، دنبالکنندگان کمی در گروه هک DedSec دارند ولی متوجه خواهند شد که برای پیش بردن مأموریتها، به دنبالکنندگان بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد. پس برای شروع، بازیکنان فقط با یک گوشی موبایل مراحل را به پیش میبرند. زمانی که بازیکنان دنبالکنندگان جدیدی کسب میکنند، بخشهای جدیدی در گروه هکری DedSec باز خواهد شد. همچنین تکنولوژیهای جدید برای هک کردن، عملیاتها و مأموریتهای جدید Co-op نیز باز خواهد شد. و در آخر این اتفاق نقطه عطفی برای پایان بازی به حساب خواهد آمد.
بازی Watch Dogs 2 در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۹۵ برای کنسولهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. همچنین یوبیسافت تأیید کرده است که دو محتوای اول دانلودی بازی، ابتدا به مدت ۳۰ روز در انحصار زمانی کنسول پلیاستیشن 4 خواهد بود.
منبع: GameSpot