// شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۰

شبکه‌ی پلی‌استیشن تبدیل به قلب سرگرمی‌های آنلاین سونی خواهد شد

شرکت سونی در ادامه‌ی برنامه‌های بهینه‌سازی و متمرکز کردن بخش‌های مختلف خود، حال به سراغ بخش سرگرمی‌های آنلاین خود رفته و کلیه بخش‌های این حوزه را که شامل  استریم بازی، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، موسیقی و سرویس خرید بازی می‌شود را زیر پرچم و برند پلی‌استیشن آورده تا بهتر و بهینه‌تر در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشد.
بخش سرگرمی‌های سونی در کنار بخش بین‌الملل شبکه سرگرمی‌های سونی اعلام کردند قصد دارند تا شبکه‌ی پلی‌استیشن را به یک برند حرفه‌ای و متمرکز برای سرویس‌های سرگرمی این کمپانی  تبدیل کنند. سرویس‌هایی مانند  Video Unlimited و Music Unlimited که تمرکزشان بر روی پخش فیلم و موسیقی تحت نظارت سونی بود، به PlayStation Music و  PlayStation Video تغییر نام می‌دهند و شیوه‌ی کاریشان بر اساس برند پلی‌استیشن و کاملا متمرکز جهت پیدا می‌کند. تمامی بخش‌های سرویس سرگرمی‌های آنلاین پلی‌استیشن به شرح زیر است:
  PlayStation-Store

فروشگاه پلی‌استیشن (PlayStation Store)

فروشگاه پلی‌استیشن که از سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 3 کار خود را آغاز کرد، به کاربران اجازه می‌دهد تا از این طریق به خرید بازی‌ و ملحقات آن در هر زمان و هر کجا با پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن ویتا و حتی گوشی‌های اکسپریا از طریق برنامه‌ی PlayStation App اقدام کنند. بخش سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در کنار بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای سونی در برنامه‌های جدید خود، بیش از پیش به تقویت فروشگاه پلی‌استیشن می‌پردازند و تمرکز بسزایی را از این پس بر روی خدمات به مشتریان و کاربران خواهند داشت.
  ۰PlayStation-Plus

پلی‌استیشن پلاس (PlayStation Plus)

پلی‌استیشن پلاس، بخشی ویژه برای کاربران شبکه‌ی پلی‌استیشن است که به آنها اجازه‌ دسترسی به موارد ویژه مانند تخفیفات استثنایی بازی‌ها، محتواهای اضافه و مجموعه‌ای عظیم از بازی‌های رایگان را می‌دهد. بازی‌های رایگانی که به کاربران ویژه این بخش اهدا می‌شود، بدون محدودیت زمانی و هزینه هستند. (این نامحدود بودن زمان تجربه بازی‌ها به عضویت کاربر در سرویس پلی‌استیشن‌پلاس بستگی دارد. اگر مدت زمان عضویت کاربر در این سرویس خاتمه‌ یابد بازی‌ها تا زمان خریداری مجدد حق اشتراک غیرقابل بازی می‌شوند.)  از طرفی، برای استفاده از بخش بازی‌های چند نفره‌ی آنلاین در کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4، کاربران نیاز به ثبت‌نام و دریافت اشتراک پلی‌استیشن پلاس دارند. تا تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۵، بیش از ۱۰.۹ میلیون نفر مشترک این سرویس شدند و از امکانات زیاد آن در حال حاضر استفاده می‌کنند. پلی‌استیشن پلاس از زمان عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن 4 رشد بسیار زیادی پیدا کرده و در آینده هم بر سرعت رشد و گسترش خود به لطف کاربران پلی‌استیشن و با ارائه‌ی محتواهای قوی‌تر، می‌افزاید.
  PlayStation-video

پلی‌استیشن ویدیو ( PlayStation Video)

سرویس داد و ستد و ارائه‌ی خدمات ویدیویی که سابقا  Video Unlimited نام داشت، حالا تجدید قوا کرده و به  PlayStation Video تغییر برند داده تا به ارائه‌ی بیش از ۲۰۰ هزار فیلم‌ سینمایی و نمایش‌های تلویزیونی در سراسر پلتفرم‌های پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در بیش از ۱۱ کشور و منطقه ادامه دهد. کاربران می‌توانند در سریع‌ترین زمان نسبت به خرید یا اجاره‌ی محتواهای مخصوص این سرویس اقدام کنند. پلی‌استیشن ویدیو ارائه‌دهنده جدید‌ترین محصولات عرضه‌ شده در حوزه‌ی فیلم‌های سینمایی و نمایش‌های تلویزیونی است که در بین آنها، محتواهای انحصاری به چشم می‌خورند که فقط در این سرویس یافت می‌شوند. پلی‌استیشن ویدیو در هر زمان و هر مکان، در دستگاه‌های منطبق قابل استفاده است.
  PlayStation-Music

پلی‌استیشن موزیک (PlayStation Music)

پلی‌استیشن موزیک قصد دارد تا باری دیگر مسیر شنیدن به موسیقی را نشان دهد. بخش سرگرمی‌های سونی در کنار بخش بین‌الملل شبکه سرگرمی سونی با اعمال یک استراتژی جهانی با همکاری سرویس مطرح اسپاتی‌فای، بهترین تجربه‌ی ممکن در ارائه‌ی موسیقی دیجیتالی را در شبکه‌ی پلی‌استیشن محیا می‌کنند. اسپاتی‌فای در پلی‌استیشن موزیک در بیش از ۴۱ کشور و منطقه‌ی دنیا، از بهار سال جاری میلادی آغاز به کار خواهد کرد. با ورود سرویس جدید، سرویس استریم موسیقی Music Unlimited در ۱۹ کشور دنیا از تاریخ ۲۹ مارچ ۲۰۱۵ (۸ فروردین ۱۳۹۴) به کار خود پایان خواهد داد. سرویس استریم موسیقی اسپاتی‌فای دارای بیش از ۳۰ میلیون قطعه موسیقی و ۱.۳ میلیارد لیست پخش متنوع است که آن را تبدیل به یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی کرده است.
  PlayStation-Now

پلی‌استیشن ناو (PlayStation Now)

سرویس استریم بازی پلی‌استیشن ناو، این امکان را به کاربران شبکه‌ی پلی‌استیشن در سراسر کشورهای آمریکا و کانادا می‌دهد تا بتوانند به لیستی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم پلی‌استیشن 3 برای استریم بر روی دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. به واسطه‌ی تکنولوژی پیشرفته‌ی ابری، حالا سرویس استریم بازی پلی‌استیشن ناو بر روی پلتفرم‌هایی مانند پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن ویتا و همچنین تلویزیون‌های سونی، دستگاه‌های پخش بلو-ری و در آینده‌ی نزدیک تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، قابل استفاده است.
  PlayStation-Vue

پلی‌استیشن ویو (PlayStation Vue)

پلی‌استیشن ویو، اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این سرویس که بر پایه تکنولوژی ابری پایه‌گذاری شده است، تجربه‌ی بهترین برنامه‌های تلویزیونی را به همراه دارد. نسخه‌ی آزمایشی این شبکه در شهر‌های نیویورک، شیگاگو و فیلادلفیا برای دستگاه‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 منتخب در دسترس قرار گرفته و قرار است در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ به طور کامل ارائه شود. پلی‌استیشن ویو از اهرم قدرت تکنولوژی ابری برای ارائه برنامه‌های زنده و منتخب تلویزیونی در بستر یک رابط کاربری قدرتمند استفاده کرده است تا بینندگان از تماشای آنها نهایت لذت را ببرند. این برنامه با 75 شبکه منتشر خواهد شد و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به   Fox, Discovery Communications, CBS, Viacom و شبکه‌های دیگر اشاره کرد. منبع: Gemastu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده