// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

کارمند سابق شرکت ولو خواستار دریافت غرامت ۳.۱ میلیون دلاری شد

کار کردن در شرکت‌های بزرگ بازیسازی برای بسیاری از افراد شاغل در صنعت به مانند یک رویا است ولی شکایت اخیر یکی از کارمند‌ان سابق  شرکت ولو و افشا سازی‌های او پیرامون وضعیت کاری وحشتناک این شرکت بسیاری را نگران کرده است. با زومجی همراه باشید.

در پرونده‌ای که ماه آوریل به دست دادگاه سپرده شد اعلام شده است که یکی از کارمندان سابق شرکت Valve خواستار غرامتی در حدود ۳.۱ میلیون دلار شده که از این میزان ۱ میلیون دلار به خاطر خسارت کلی، ۱ میلیون دلار برای از دست دادن درآمد کلی، ۱ میلیون دلار به خاطر خسارت‌های خاص وارده و ۱۵۰ هزار دلار به خاطر عدم پرداخت حقوق باقیمانده است. علت شکایت نیز بهره‌کشی بیش از حد کارفرمایان از منابع انسانی زیر دست خود عنوان شده تا جایی که این افراد تقریباً به شکل کاملا رایگان برای شرکت فعالیت می‌کنند.

[اسمی از شاکی پرونده در میان گذاشته نشده است] خانمی که به عنوان شروع‌کننده‌ی جریان شناخته می‌شود برای نشان دادن وضعیت خصمانه‌‌ی کاری شرکت اعلام کرده که یکی از کارفرمایان به اون پیشنهاد بی‌شرمانه تغییر جنسیت را داده است! این خانم در ادامه افشاسازی‌های خود گفته است یکی از کارکنان خانم در شرکت که به عنوان مترجم زبان اسپانیایی فعالیت می‌کرده برای انجام یکی عمل جراحی به لس‌آنجلس درخواست نقل مکان داده ولی در مدارک پرونده‌ی او مشاهده شده که علت این موضوع «فشار روانی بیش از حد که باعث افسردگی شده» اعلام شده است. ماجرا زمانی ناراحت‌کننده می‌شود که متوجه می‌شویم که خانم مذکور با این که به صورت کاملاً توافقی و با قرارداد نقل مکان کرده، ولی در حوزه‌ی جدید کاری او ولو ناگهان دست به کار شده و مقام فرد مذکور را از «کارمند» به «پیمان‌کار مستقل» کاهش داده و تمامی مزایای حقوقی، بیمه بهداشت و درمان و... را از او سلب کرده است.

او همچنین مدعی شده که ولو از افرادی که زیر سن قانونی کار هستند سواستفاده کرده و با دادن قول فعالیت در شرکت و دادن حقوق مناسب، متن‌های خود را به صورت رایگان و به وسیله این دسته از افراد ترجمه می‌کنند. او در خصوص این موضوع می‌گوید:

اکثر مترجمان زیر سن قانونی بوده و ولو با دادن وعده‌های دروغین از آن‌ها سواستفاده می‌کند. کنترل تمامی موارد این بخش بر عهده پیمانکاری با نام تورستن زابکا است. شیوه کاری او نیز بدین گونه است که با ایجاد یک موقعیت شغلی دروغین و جلب نظر این دسته از افراد، نهایت استفاده را از آنان کرده و در انتها زابکا با انواع بهانه‌جویی‌ها زیر پیشنهادات خود زده و امید این دسته از جوانان را که به تازگی متوجه بلایی که بر سرآن‌ها آمده است شده‌اند از بین می‌رود.

نکته‌ی جالب این است که ولو پس از مشاهده شکایت‌های فراوان صورت گرفته، تورستن زابکا را از شرکت خود اخراج کرده است. دادگاه کیفری ایالات متحده نیز در خصوص این پرونده گفته است:

به عنوان یک نتیجه مستقیم و بدون بررسی می‌توان ولو را خطارکار شناخت زیرا این شرکت با  انجام اعمال غیرقانونی  و با وارد کردن ضربه‌های شدید روانی و روحی به شاکیان باید در دادگاه محاکمه پاسخگو باشد.

جالب است که ولو در طی یک پیام متنی در تاریخ ۲۰ (۳۱ اردیبهشت) مه تمامی اتهامات وارده را رد کرد و به طور مختصرگفت:

تا زمانی که هر یک از اتهامات وارده از سوی شاکیان مورد تایید دادگاه قرار گیرد ولو نباید به هیچ عنوان خطاکار شناخته شود.

منبع: Destructoid


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده