// پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۹

جایزه ویژه موسسه بفتا به امی هنینگ نویسنده اسبق سری Uncharted اهدا خواهد شد

بر طبق اعلام موسسه مستقل آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا)، جایزه ویژه امسال این موسسه به امی هنینگ، نویسنده پیشین سری آنچارتد تعلق خواهد گرفت. با زومجی همراه باشید.

امی هنینگ (Amy Hennig) در سال ۱۹۶۵ در ایالات متحده آمریکا متولد شد. وی مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده و  پیش از ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی و استخدام در کمپانی آتاری و در نتیجه عضویت در تیم سازنده بازی ElectroCop، مدتی به تحصیل در رشته سینما پرداخته است. اما در نهایت جهان سینما را رها کرده و تمام توان خود را وقف صنعت بازی‌های ویدیویی کرد.

امی هنینگ در سری‌های متعددی از جمله Soul Reaver/Legacy of Kain، Jak and Daxter و Uncharted سمت‌های مهمی را به عهده داشته است و تاکنون جوایز متعددی از جمله جایزه بازی‌نامه‌نویسی انجمن نویسندگان آمریکا را دریافت کرده است. حال موسسه بفتا قصد دارد به پاس تلاش‌های امی هنینگ جوایزه ویژه خود را طی مراسمی در روز ۲۵ ژوئن (۵ تیر) به این نویسنده قهار اهدا کند. هاروی الیوت، رییس کمیته بازی‌های ویدیویی BAFTA در مدح و ستایش این نویسنده بی‌مانند و بااستعداد چنین گفته است:

امی هنینگ یکی از موفق‌ترین و مورد احترام‌ترین رهبران خلاق صنعت بازی‌های ویدیویی است و ما نسبت به قدردانی از تلاش‌های تحسین‌برانگیز او بوسیله اهدا جایزه ویژه - از مهم‌ترین جوایز بفتا،  بسیار خرسند هستیم.

فعالیت او در صنعت بازی‌های ویدیویی در حدود سه دهه است که آغاز شده است و در تمام این دوران با بهره‌گیری از خلاقیت نهفته در روحیاتش، بازی‌نامه را به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازی‌های ویدیویی تبدیل کرد. ما برای اهدای جایزه ویژه بفتا که بدون شک لیاقت آن را دارد، لحظه‌شماری می‌کنیم.

امی هنینگ پیش از آنکه استودیو ناتی داگ تصمیم به جایگزینی او با نیل دراکمن و بروس استریلی بگیرد، نگارش بازی‌نامه Uncharted 4: A Thief's End را آغاز کرده بود. اما در نهایت پس از گذشت هشت ماه، امی هنینگ  از این پروژه کنار گذاشته شد و کارگردانان جدید تصمیم به خلق داستانی متفاوت نسبت به آن‌چه که او گرفتند. با این حال استودیو ناتی داگ زحمات امی هنینگ را فراموش نکرد و در بخشی از تیتراژ پایانی به قدردانی از تلاش‌های او پرداخت. امی هنینگ پس از جدایی از استودیو ناتی داگ به استخدام استودیو ویسرال گیمز درآمده و مشغول کار بر روی پروژه‌ای معرفی نشده از سری جنگ ستارگان است. تاکنون اطلاعات رسمی از این بازی منتشر نشده است، اما بر طبق شایعات منتشر شده در سبک جهان آزاد خواهد بود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده