نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۴

شش بازی جدید به قابلیت Backwards Compatibility ایکس باکس وان اضافه شدند

قابلیت Backwards Compatibility سال گذشته در جریان مراسم E3 2015 برای کنسول ایکس‌ باکس وان معرفی شد و سر‌و‌صدای زیادی به پا کرد. به تازگی ۶ بازی جدید دیگر نیز به لیست بازی‌های این قابلیت اضافه شده‌اند. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

هنگامی که گیمر‌ها از کنسول‌های یک نسل به نسل بعدی مهاجرت می‌کنند، همیشه خاطرات شیرین نسل گذشته در ذهنشان باقی می‌ماند. پس چه چیزی بهتر از اینکه امکان بازی کردن دوباره‌ی آن خاطرات فراهم شود؟ مایکروسافت با اضافه کردن قابلیت Backwards Compatibility به کنسول ایکس‌باکس وان و معرفی آن در نمایشگاه E3 سال پیش، دل خیلی از گیمر‌ها را شاد کرد و اولویت عرضه‌ی بازی‌های نسل قبل را هم به نظرسنجی گذاشت تا همه چیز باب میل کاربران کنسولش باشد. از زمان پیاده‌سازی قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان هر چند وقت یک بار تعدادی از بازی‌های 360 برای این قابلیت معرفی می‌شود.

لری هرب، مدیر برنامه‌نویسی ایکس‌ باکس لایو که با نام Major Nelson هم شناخته می‌شود، به تازگی در وبسایت خودش اعلام کرد که ۶ بازی دیگر هم برای قابلیت Backwards Compatibility عرضه شده‌اند که عبارتند از:

  • DuckTales: RemasteredXcom-EnemyUnknown-shakhes
  • Hexic 2
  • XCOM: Enemy Unknown
  • Magic: The Gathering 2012
  • Domino Master
  • Unbound Saga

تا کنون بیش از 175 بازی ایکس‌باکس 360 از طریق این قابلیت برای ایکس‌باکس وان عرضه شده‌اند که لیست تمام آن‌ها را می‌توانید اینجا ببینید.

بر اساس نظرسنجی ایکس‌باکس، بازی های Call of Duty: Black Ops II و The Elder Scrolls V: Skyrim و Red Dead Redemption که هر کدام بیش از ۱۰۰ هزار رای جمع کرده‌اند، در صدر فهرست بازی‌هایی قرار دارند که طرفداران خواهان عرضه‌ی آنها برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت هستند.

پیش از این هم دو بازی کلاسیک دیگر برای این قابلیت عرضه شده بود. همچنین عکسی در وبسایت ردیت فاش شد که بازی Tekken Tag Tournament 2 را برروی کنسول ایکس‌باکس وان نشان می‌داد و شایعه قرار گرفتن این اثر در لیست بازی‌های Backwards Compatibility را به وجود آورد. دو هفته پیش هم بازی محبوب Call of Duty: Black Ops به فهرست بازی‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت اضافه شده بود.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده