الکترونیک آرتز تیم Frostbite Labs را برای تحقیق روی تکنولوژیهای آینده تاسیس کرد
چند روز پیش شرکت Electronic Arts در طول جلسهی ارائهی توضیحات به سرمایه گذاران اعلام کرد که آنها یک تیم داخلی مخصوص را برای شناسایی گرایشها در آینده (از جمله انسانهای مجازی برای واقعیت مجازی و غیره) تشکیل دادهاند. نام این تیم فراستبایت لَبز «Frostbite Labs» است و دارای دو ساختمان خواهد بود، یکی در استوکهلم و دیگری در ونکوور.
پاتریک سادرلند، رئیس استودیوهای الکترونیک آرتز، گفته است که در حال حاضر بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در فراستبایت لبز کار میکنند. او توضیح داد افرادی که در این تیم کار میکنند «بسیار متخصص« و «بسیار ماهر» هستند. آنها روی پروژههایی «بلند مدت» که روزی میتوانند تأثیر «عمیقی» روی الکترونیک آرتز و صنعت بازی داشته باشند کار میکنند. او گفت این پروژه را میتوان به عنوان چیزی که «در آن بیرون» وجود دارد اما به سادگی قابل درک نیست در نظر گرفت.
یکی از قسمتهایی که فراستبایت لبز به دنبالش است خلق «انسانهای مجازی» برای وسایل واقعیت مجازی است. سادرلند گفت که اگر واقعیت مجازی همانطوری که برخیها اعتقاد دارند رشد کند، این بسیار مهم خواهد بود که الکترونیک آرتز بتواند مدل کاراکترهای بسیار باور پذیر را تولید کند. او توضیح داد:
اینکه شما به عنوان یک انسان مجازی در دنیای مجازی چگونه دیده میشوید موردی است که ما در پی حل آن هستیم.
فراستبایت لبز در زمینهی آموزشهای عمیق نیز به سمت جلو حرکت میکند. این رویکرد در بلند مدت برای الکترونیک آرتز به این معنی خواهد بود که نسخهی آیندهی Frostbite Engine میتواند به یک بازیساز اجازه دهد تا چیزی مانند یک فصل یا ساعت در روز را وارد کند و سپس این موتور خواهد توانست یک طرح اولیه از نقشه را بدون وجود یک طرح مفهومی تولید کند. به طور نظری این به توسعه دهندگان زمان بیشتری برای فکر کردن خواهد داد و کمک خواهد کرد تا برای ایجاد المانهای تکرار پذیر واقعی در گیمپلی کار کنند. او توضیح داد:
ما هرگز به نقطهای نخواهیم رسید که مرحله فقط [از طراحان مراحل] گرفته شود و آن را داخل بازی بگذاریم و عرضه کنیم. اگر ما بتوانیم مجموعهای از مراحل اولیه خلق شده را در اختیار داشته باشیم که طراحان هنری و مراحل بتوانند آنها را ببینند و بعد تغییر دهند آنگاه تصور کنید که چه مقدار زمان را بدست آوردهایم. تصور کنید که به جای [وقت صرف کردن برای] ساخت بازی چه مقدار زمان بیشتری را برای بازگو کردن خود بازی بدست خواهیم آورد. به معنی دیگر، این باید اقتصاد را در مقیاسی بزرگ به پیش ببرد و همچنین به محصولی بهتر ختم شود.
سادرلند در حالی که به طور گسترده در مورد نوآوریها در الکترونیک آرتز صحبت میکرد، گفت:
نوآوری چیزی نیست که شما برای انجام دادنش اجازه بگیرید. این چیزی است که باید در خون ما باشد. این چیزی است که باید در تار و پود فرهنگ سازمانی یک شرکت وجود داشته باشد.
او همچنین به شوخی گفت که الکترونیک آرتز یک «جوخهی نوآور» ندارد که در تمام دفترهای شرکت بچرخند و ایدههای جدید را تزریق کنند. او در مورد رویکرد الکترونیک آرتز در خصوص نوآوری گفت:
این در سطح تیمها اتفاق میافتد، این در سطح فن آوری صورت میگیرد، [و این] در واقع حتی در سطح اجرائی نیز رخ میدهد.
او در ادامه گفت:
من به وجود نیاز برای پیشروی همیشگی و نوآوری ادامه دار و تلاش برای بهتر بودن ایمان دارم. ما نیاز داریم تا شجاعت نگاه کردن به آینده را داشته باشیم و جرأت کنیم به قسمتهای عمیق تکنولوژی سرک بکشیم. به عنوان یک شرکت این مسئولیت ما است، این چیزی است که من در موردش حساسم و فکر میکنم این چیزی باشد که ما افراد مناسبی برا برای عملی کردنش در اختیار داریم.
نظر شما در مورد رویکرد شرکت الکترونیک آرتز نسبت به آینده و تشکیل «فراستبایت لبز» چیست؟
منبع: GameSpot