نویسنده: محسن بیگی نیا
// چهار شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۸

Forza Motorsport 6: بسته الحاقی NASCAR و بروزرسانی ماه مه منتشر شد

استودیوی تِرن 10 بسته‌ای الحاقی را با محتوای مسابقات نَسکار (NASCAR) به‌همراه یک بروزرسانی محتوایی برای Forza Motorsport 6، بازی شبیه‌ساز مسابقات رانندگی ایکس‌باکس وان، معرفی و عرضه کرد. با زومجی همراه باشید.

بسته‌ی الحاقی نسکار که دیروز به‌طور رسمی توسط استودیو تِرن تِن (Turn 10 Studios) برای بازی Forza Motorsport 6 معرفی شد اکنون با قیمت ۲۰ دلار در ایکس‌باکس استور قابل خرید است. این بسته ۲۴ اتومبیل از تیم‌های چیپ گاناسی ریسینگ، جو گیبز ریسینگ، استوارت هاس ریسینگ، هندریک موتور اسپورتس و تیم پِنسکه در فصل ۲۰۱۶ مسابقات نسکار را در بر دارد. خودروهای راننده‌های تراز اولی مانند جیمی جانسون، کورت بوش و چیس الیوت در این بسته‌ی الحاقی حضور دارند.

forza 6 nascar 2این محتوای دانلودی همچنین جاده‌ی هوم‌استد-میامی را هم به لیست جاده‌های بازی اضافه می‌کند. این مسیر بیضی شکل هم برای رقابت‌های نسکار و هم مسابقات ماشین‌های اسپورت قابل استفاده است. بسته‌ی الحاقی فوق، حالت جدید NASCAR World Tour را به بخش تک نفره‌ی فورتزا موتوراسپورت 6 اضافه می‌کند. مسابقات این بخش رخدادهایی متفاوت در جاده‌های مختلف بازی را شامل می‌شود. این بخش به گیمرها اجازه خواهد داد تا اتومبیل‌های نسکار را علیه سایر ماشین‌ها در کلاس‌های دیگر (مانند اتومبیل‌های جی‌تی، ایندی و فرمول ای) به کار بگیرند. دن گرین اوالت، مدیر نوآوری استودیوی ترن 10، در متن مطبوعاتی مربوط به عرضه‌ی این بسته گفته است:

بسته‌ی الحاقی نسکار قدرت و اشتیاق [موجود در] Forza Motorsport و NASCAR را به نمایش می‌گذارد. با اضافه شدن این بسته‌ی الحاقی، Forza 6 اکنون بیش از ۶۰۰ خودرو [با کیفیت] Forzavista را برای گردآوری کردن، شخصی‌ سازی و شرکت در مسابقات عرضه می‌کند. گیمرها خواهند توانست در جاده‌هایی از سراسر دنیا و با تنوع بسیار بالایی از قوانین مسابقات بین‌المللی،‌ [با یکدیگر] به رقابت بپردازند. بازی فورتزا موتوراسپورت تماماً در خصوص جان بخشیدن به چنین فانتزی‌هایی در دنیای خودروها است.

در کنار بسته‌ی الحاقی نسکار، یک بروزرسانی محتوایی رایگان نیز برای Forza 6 عرضه شده است. بروزرسانی ماه مِه  ویژگی‌های مورد پسند متعددی را به بازی اضافه می‌کند و در کنار آن، جاده‌ی Old Mulsanne لومانز و همچنین مسیرهای کامل (Full Circuit) را مجدداً به بخش چند نفره‌ی آنلاین خواهد آورد. موارد موجود در بروزرسانی ماه مه از این قرارند:

  • فلِش‌های مجاورت: اکنون فلش‌های جدیدی در قالب HUD روی صفحه‌ به نمایش درمی‌آیند که اطلاعاتی را در خصوص اتومبیل‌های نزدیک در اختیار گیمر قرار می‌دهند. این قابلیت، به‌خصوص برای گیمرهایی مفید است که ترجیح می‌دهند از نمای داخل ماشین یا روی کاپوت رانندگی کنند. این فلش‌های مجاورت (که استفاده از آن‌ها اختیاری است) نشان دهنده‌ی ترافیک اطراف اتومبیل بازیکن هستند و احتمال اینکه گیمرها دچار تصادف‌های پر هزینه شوند را کاهش خواهند داد.
  • درَفتینگ و درایواتارها: استفاده از درَفت، بیشتر از هر زمان دیگری در Forza Motorsport 6 اهمیت خواهد داشت. اکنون گیمرها قادر خواهند بود تا اثر شدید درفت را روی عملکرد اتومبیل‌های‌شان در حین رقابت‌های نزدیک احساس کنند. درایواتارهای Forza Motorsport 6  هم اکنون اصلاح شده‌اند تا توانایی مدیریت مسابقات تنگاتنگ در سرعت‌های بالا (جایی که هر یک سانتی‌متر هم دارای اهمیت است) را داشته باشند.
  • توقف سریع: در مسابقات ریسینگ به دست آوردن پیروزی همواره نیازمند واکنش‌های سریع است. قابلیت جدید توقف سریع (Quick Stop) در Forza 6 بدین معناست که عامل استراتژی، نسبت به گذشته نقش بزرگ‌تری را در بازی ایفا می‌کند. در حالت مسابقات «توقف سریع»،  همه‌ی ماشین‌ها مجبور هستند که تا قبل از پایان مسابقه، حداقل یک توقف اجباری در پیت استاپ داشته باشند. همچنانکه مسابقه به پیش می‌رود، انتخاب یکی از دورهای اول یا آخر برای توقف سریع می‌تواند به‌معنای بردن یا باختن باشد.
  • آغاز گردشی (Rolling Start): اکنون گیمرها این امکان را دارند تا گزینه‌ی آغاز گردشی را برای مسابقات خودشان انتخاب کنند. آغاز گردشی جایگزینی هیجان‌آور برای آغاز ایستا است که به‌طور سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حالت به گیمرها این فرصت را می‌دهد تا  هیجان عبور از پرچم سبز با سرعت بالا را تجربه کنند. آغاز گردشی همچنین اجازه خواهد داد تا چینش اولیه خودروها بازتر شود و در نتیجه از تعداد تصادف‌ها در پیچ‌های اولیه کاسته شود.
  • گزینه‌ی آسیب‌دیدگی جدید: برای آن دسته از طرفداران Forza که عاشق  مسابقات استقامت هستند، گزینه‌ی جدیدی به بخش آسیب‌ها اضافه شده است: آسیب ظاهری به‌همراه کاهش سوخت و فرسودگی تایر. این گزینه برای گیمرهایی که علاقه دارند چالش‌های رانندگی در مسافت‌های طولانی را تجربه کنند و با تمام شدن سوخت و از بین رفتن چسبندگی تایرها دست و پنجه نرم کنند، انتخابی ایده‌آل است؛ آن‌هم بدون اینکه لازم باشد نگران تصادف‌هایی باشند که ممکن است خودروی آن‌ها را از کار بیاندازد و نتایج مسابقه را زایل کند.
  • بخش چند نفره در «لومان»: لومان به بخش چند نفره باز خواهد گشت! برای اولین‌بار در Forza Motorsport 6 گیمرها خواهند توانست در پیست Old Mulsanne لومان و مسیرهای کامل در بخش چند نفره و لیگ‌ها به بازی بپردازند.

منبع: Attack of the Fanboy


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده