نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۰

اقتصاددان شرکت وَلو به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی یونان منسوب شد

یانس واروباکیس، کسی که قبلاً در شرکت ولو به عنوان مشاور امور اقتصادی مشغول به کار بوده حالا سمتی بسیار بزرگ‌تر کسب کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا بیشتر در مورد او بدانید.
این استاد اقتصاد سه سال پیش به درخواست گِیب نیووِل، مدیر عامل ولو به استخدام این شرکت درآمد. مشکل نیوول در آن زمان این بود که اقتصاد مجازی بازی‌هایی مثل Team Fortess 2 و Dota 2 رشد عظیمی کرده بود و کنترل و مدیریت آن بسیار دشوار شده بود.  واروباکیس در مورد ایمیلی که از نیوول دریافت کرده می‌گوید:
وقتی اولین خط ایمیل را خواندم، کم مانده بود که دکمه‌ی حذف را فشار دهم.
ایمیل نیوول این گونه شروع شده بود:
در شرکت من مشکلی پیش آمده که مدتی است برای حل آن در حال بحث و هم‌فکری هستیم. ما می‌خواهیم اقتصاد دو دنیای مجازی را به هم متصل کنیم (به طوری که یک واحد پول یکسان ایجاد کنیم) و مشکل دیگری که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم در مورد پایدار کردن روش‌های پرداخت است. به نظر من اوضاع فعلی شرکت مانند وضعیت آلمان و یونان است که بعد از خواندن وبلاگ تو به این نتیجه رسیدم. به جای اینکه سعی کنم یک نسخه‌ی شبیه‌سازی شده از تو را در مغزم پیاده کنم، فکر کردم شاید بتوانیم از حضورت در شرکت استفاده کنیم.
بعد از ملاقات آن دو در شهر سیاتل،  واروباکیس  به عنوان مسئول امور اقتصادی ولو در این شرکت مشغول به کار شد. حالا بعد از سه سال سر و کله زدن با مسائل اقتصادی مجازی، او کاری واقعی‌تر می‌کند. مدیریت فروش محصولات واقعی، بررسی میزان تولید ناخالص داخلی و ارائه‌ی راه حل برای دولت بدهکار یونان به نظر معقول از فروش کلاه‌های مجازی هستند. اما کار  واروباکیس بسیار جدی‌تر از گذشته شده است، چرا که یونان هم‌اکنون در وضعیت بسیار نامناسبی در از لحاظ اقتصادی و سیاسی به سر می‌برد که منجر به ورشکستگی، افزایش آمار بیکاری و حتی انتخاباتی مجدد شده است. الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان وعده داده این «تمسخر و رنجش» که پنج سال است گریبان یونان را گرفته پایان دهد. دارایی‌های یونان ماه آینده به اتمام می‌رسد. شاید بهتر باشد دولت آن‌ها برای رهایی از وضعیت خود کلاه‌های Team Fortress 2 را در استیم بفروشند. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده