// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۴

فروش کنسول پلی استیشن 4 به ۴۰ میلیون واحد رسید

سونی در گزارش مالی سال ۲۰۱۵ خود از فروش ۱۷/۷ میلیون واحد کنسول پلی‌استیشن 4 در سال گذشته خبر داده است. این رقم فراتر از انتظارات کمپانی و خبر از بهترین سال برای کنسول پلی‌استیشن 4 می‌دهد و مجموع فروش این کنسول را به ۴۰ میلیون واحد می‌رساند.

همانطور که انتظار می‌رفت بعد از گذشت چند ماه از آمار فروش ۳۶ میلیون واحدی کنسول پلی‌استیشن 4، اکنون سونی رسما تازه‌ترین آمار فروش این کنسول را منتشر کرده است. با توجه به گفته‌ی حساب توئیتر ZhugeEX و پی‌دی‌اف منتشر شده توسط سونی، کنسول پلی‌استیشن 4 در سال مالی ۲۰۱۶ فروشی معادل ۱۷/۷ میلیون واحد داشته که با توجه به فروش این کنسول در ۳ سال گذشته اکنون مجموع فروش پلی‌استیشن 4 به ۴۰ میلیون واحد می‌رسد.

اگر بخواهیم این آمار را با سایر کنسول‌ها مقایسه کنیم، کنسول پلی‌استیشن 2 در مدت زمان مشابه ۳۳/۲ میلیون، پلی‌استیشن 3 در حدود ۲۲/۷ میلیون و پلی‌استیشن وان ۱۳/۵ میلیون واحد فروش داشته‌اند.

با توجه به وجود برآورد فروش ۱۸ میلیونی برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 نسبت به دستگاه مایکروسافت برتری محسوسی دارد. از سوی دیگر، نینتندو نیز در مدت زمان مشابهی توانسته ۳/۲۶ میلیون کنسول Wii U را به فروش برساند، این کنسول تاکنون ۱۲/۸ میلیون واحد فروش داشته است.

Sony همچنین درآمد حاصله از شبکه پلی‌استیشن (PSN) را ۴/۹ میلیارد دلار اعلام کرد. این رقم بیشتر از مجموع در‌آمد‌های کمپانی نینتندو در مدت مشابه است. سود بخش پلی‌استیشن سونی اکنون به رقم ۷۸۶ میلیون دلار رسیده است.

بازی‌ها و خدمات شبکه سونی اکنون با ۱۱/۸ درصد رشد روبرو هستند. عملکرد پلی‌استیشن 4 در سال‌های مالی مختلف در یک نگاه به شرح زیر است:

  • سال مالی ۲۰۱۳: ۷/۵ میلیون دستگاه
  • سال مالی ۲۰۱۴: ۱۴/۸ میلیون دستگاه
  • سال مالی ۲۰۱۵؛ ۱۷/۷ میلیون دستگاه

این ارقام در مجموع نشان‌دهنده فروش ۴۰ میلیون واحد این کنسول از زمان عرضه است. با توجه به فراتر از انتظار بودن آمار فروش کنسول در سال مالی ۲۰۱۵، سونی انتظار افزایش فروش پلی‌استیشن 4 را در سال مالی ۲۰۱۶ دارد.

ZhugeEX در توئیتر نوشت:

شبکه پلی‌استیشن شرکت سونی ۵۲۹ میلیون ین فروش داشته و این بدان معنی است که PSN توانسته درآمدی بیشتر از رقم ۵۰۴ میلیون ین شرکت نینتندو داشته باشد.

بله، PSN از تمام درآمد‌های نینتندو در سال مالی ۲۰۱۵/۲۰۱۶ بیشتر درآمد ایجاد کرده است.

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده