نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

BlazBlue: Central Fiction برای پلی استیشن 4 و پلی‌ استیشن 3 منتشر می‌شود

در آخرین شماره هفته‌نامه فامیتسو از BlazBlue: Central Fiction، آخرین اثر استودیوی آرک سیستم ورکس در مجموعه مبارزه‌ای BlazBlue برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 رونمایی شد.  برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

مجله فامیتسو در جدیدترین شماره‌اش، ‍۱۰ صفحه کامل را به پورت نسخه کنسولی BlazBlue: Central Fiction، اطلاعاتی در مورد شخصیت جدید «اس» (Es) از بازی Xblaze و یک مصاحبه با توشیمیچی موری، تهیه‌کننده  BlazBlue: Central Fiction اختصاص داده است. گفته می‌شود که پس از عرضه بازی در غرب، برنامه‌ریزی برای ساخت یک نسخه مخصوص از آن برای ایکس‌باکس وان نیز محتمل خواهد بود؛ اطلاعاتی که در ماه ژانویه در مورد رده‌بندی بازی منتشر شده بودند بر همین امر دلالت داشتند.

نسخه کنسولی BlazBlue: Central Fiction تعدادی بروزسانی از جمله حالت‌های جدید «Speed Star» و «Alliance»، مکانیزم‌های جدید در مبارزه به نام‌های «Exceed Accel» و «Active Flow» و همچنین شخصیت‌های قابل بازی مانند «هیبیکی کوهاکو»، «نائوتو کوروگانه»، «ناین دِ فانتومِ»، «هادسه ایزانامی» و شخصیت تازه معرفی شده اس را ارائه می‌دهد. همچنین چندین حالت جدید مختص این نسخه از بازی در نظر گرفته شده‌اند که عبارتند از:

  • حالت اسپید استار: این حالت از روی نسخه آرکید برگرفته و ساخته شده است. هدف اصلی در این حالت، رقابت برای بدست آوردن رکورد بیشترین تعداد پیروزی‌ بر دشمنان در یک مدت زمان محدود است.
  • حالت تمرینی
  • حالت اسکور اتک: در این حالت بازیکن‌ها باید برای بدست آوردن بیشترین امتیاز، در ۱۰ مبارزه با درجه سختی بالا به رقابت بپردازند.
  • حالت مبارزات آنلاین
علاوه بر قسمت داستانی که دارای قصه‌ای در ابعاد بزرگتر است و منحصر به نسخه‌ی کنسولی می‌شود، حالت آرکید نیز که برای هر شخصیت داستان کوتاه‌تری را روایت می‌کند، در این نسخه از بازی وجود خواهد داشت. همان‌طور که اشاره شد، Es از Xblaz نیز یک کراکتر قابل بازی خواهد بود. او یک جنگجوی زن است که از شمشیری بزرگ استفاده می‌کند. برخی دیگر از نکات قابل ذکر از مصاحبه‌ تهیه‌کننده بازی به قرار زیر است:
- ما با این بازی در حال ترسیم خطوط [کلی] در خصوص داستان هستیم.  داستان شخصیت «راگنا» به یک نتیجه‌گیری کلی خواهد رسید.
- حجم بازی در حدود 3 برابر بزرگتر از نسخه‌های قبلی است. همه چیز به شکل جدید نوشته شده است. مدت زمان انجام بازی باید چیزی بالغ بر ده‌ها ساعت باشد.
- شما ممکن است برداشت متفاوتی از Es در مقایسه با چیزی که در Xblaze دیدید داشته باشید.
- به منظور افزایش [کیفی] حالت پرطرفدار Abyss، این حالت به وسیله تعدادی از افراد متخصص در حال توسعه است.
- حالت آنلاین همانند گذشته دارای رقابت‌های رده‌بندی، رقابت بازیکنان و لابی‌های آنلاین است. منتظر ارائه اطلاعات بیشتر باشید.

توسعه بازی ۷۰ درصد تکمیل شده است و پاییز امسال برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 در کشور ژاپن عرضه خواهد شد. BlazBlue: Central Fiction ابتدا سال گذشته میلادی و روی دستگاه‌های آرکید انتشار یافته بود.

منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده