// یکشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶

آهنگساز بازی Grand Theft Auto 5 در سن ۷۰ سالگی در‌گذشت

دنیای موسیقی و بازی‌های ویدئویی یکی از چهره‌های سرشناس خود را از دست داده است. ادگار فروز، بنیان‌گذار یکی ازگروه‌های پیشگام در عرصه‌ی موسیقی الکترونیک به نام تانجرین دریم و آهنگساز بازی Grand Theft Auto 5 درگذشت. در ادامه با زومجی همراه باشید.
راک استار گیمز، ناشر بازی GTA 5 وقتی خبر فوت او را شنید، ادای احترامی برای این نوازنده به جا آوردند. فروز ۷۰ ساله، سرپرست گروه تانجرین دریم بود و بیش از ۴۰ سال از دستور‌العمل‌های متفاوت خود در ترکیب صدا پیروی می‌کرد. با گسترش موسیقی الکترونیک در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰، این گروه موسیقی تشکیل شد. یکی از کار‌های بارز گروه تانجرین دریم،  ساخت آهنگی برای فیلم Risky Business (فیلمی با بازی تام کروز در سال ۱۹۸۳) بود. پس از آن نیز اقتباسی از کار قبلی برای موسیقی متن سریال تلویزیونی Street Hawk در سال ۱۹۸۵ داشتند. در سال ۲۰۱۳ فروز و گروه تانجرین دریم (به همراه سه نفر دیگر) ۲۲ قطعه موسیقی برای بازی Grand Theft Auto 5 ساختند. راک استار جهت ادای احترام به فروز این بیانیه را منتشر کرد:
یک تندیس موزیکال واقعی، تلاش‌های او در حدود شش دهه‌ی گذشته ستودنی است. او یک الهام‌بخش بزرگ برای ما بود و افتخار می‌کنیم که برای موسیقی‌های بازی GTA 5 با وی همکاری داشتیم.
فروز به دلیل علاقه‌ای که به ترکیب صدای الکترونیکی داشت، گروه تانجرین دریم را در سال ۱۹۶۷ تاسیس کرد و باعث شد تا وارد مسیر اصلی موسیقی در آن زمان شوند. با یک گروه تازه تاسیس، او اجراهایی در خانه‌ی سالوادور دالی (یک نقاش که ازکاتالان‌های سورئالیست اسپانیایی بود) داشت. این ملاقات‌ها به رویکرد تجربی فروز در زمینه‌ی موسیقی شکلی تازه داد. جک هوتوپ، مدیر ارشد بخش ابزارآلات شرکت کرگ، سازنده‌ی محصولات و ادوات موسیقی در گفتگو با مجله‌ی لس‌آنجلس تایمز گفت:
به خاطر مرگ ادگار فروز بسیار ناراحت هستم. از دست دادن او، غم بزرگی برای جامعه موسیقی الکترونیک است. ادگار و تانجرین دریم واقعا صدای منحصر به فردی داشتند که باعث می‌شد کار آن‌ها با سایر گرو‌ه‌های نو ظهور آن زمان متمایز باشد.
منبع: polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده