نویسنده: میثم علی حسنی
// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

هفته نامه Dota 2 قسمت ۱۰: از پیوستن Sylar به VG تا سوپرایز فیلم وارکرفت در Epicenter

هفته‌ای دیگر در خدمت ما هستیم تا اتفاقات مهم بازی Dota 2 مثل پیوستن Sylar به تیم VG تا صعود تیم No Diggity به مسابقات Epicenter را با هم مرور کنیم، پس با زومجی همراه باشید.

Syalr-VG-Dota-2-Zoomg

Sylar به VG پیوست

تیم Vici Gaming بعد کسب نتایج نه چندان مطلوب در مسابقات انتخابی تورنمنت‌های مختلف مجبور به تغییر در ترکیب خود شد به همین منظور Sylar بازیکن سابق LGD به جای JDH در پست Carry جایگزین شد تا بدین ترتیب VG شانس دعوت مستقیم به Major مانیل و The International6 را از دست دهد. هر چند این تیم همچنان شانس حضور در این مسابقات را خواهد داشت؛ اما باید با تلاش در مرحله مقدماتی راه خود را برای صعود هموار کند.

ترکیب جدید این تیم به ترتیب پست‌های ۱ تا ۵:

China Liu 'Sylar' Jiajun
China Chen 'Cty' Tianyu
China Xu 'BurNIng' Zhilei
China Bai 'rOtK' Fan
China Xu' Hym' Zhi

ESL-One-Frankfort2015-Dota-2-Zoomg

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ESL One فرانکفورت

۲۰ و ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد و ۱ تیر) سال جاری شاهد برگزاری دومین فصل از سری مسابقات ESL One در کشور آلمان خواهیم بود و به همین دلیل از چند روز پیش جدول رقابت‌ها و بازی‌های سه منطقه آمریکا، اروپا و آسیای شرقی معرفی و آغاز شده است. OG و Alliance دو تیمی هستند که به طور رسمی حضورشان در این تورنمنت قطعی شده ولی هنوز یک دعوت مستقیم دیگر باقی مانده که احتمالا طی روزهای آینده مالک آن مشخص خواهد شد. مجموعا هشت تیم در فرانکفورت آلمان برای کسب سهم بزرگی از جایزه ۲۵۰ هزار دلاری رقابت‌ها تلاش می‌کنند که شامل دو تیم از مرحله انتخابی منطقه اروپا، یک تیم آسیا، یک تیم چین و یک تیم از آمریکا همراه با سه تیم دعوت شده خواهند بود.

Dendi-in--ESL-Dota-2-Zoomg

Dendi رکورد بیشترین بازی در یک تیم را شکست

بازیکن اکراینی تیم Natus Vincere که در سال ۲۰۱۱ با این تیم قهرمان اولین دوره مسابقات The International شد توانست با پشت سر گذاشتن Silent بازیکن روسی تیم Empire رکورد بیشترین تعداد بازی در یک تیم را از آن خود کند؛ هر چند رکورد بیشترین تعداد بازی حرفه‌ای در تورنمنت‌های مطرح Dota 2 همچنان در دست Silent با ۱۲۰۱ بازی است؛ اما می‌توان این رکورد شکنی را نتیجه وفاداری بی‌چون و چرای این بازیکن به تیم Na'Vi و طرفدارانش دانست.

tv-esl-one-manila-Dota-2-Zoomg

مسابقات ESL One مانیل از شبکه محلی فیلیپینی پخش خواهد شد

به نظر می‌رسد برگزاری اولین تورنمنت بزرگ و رسمی سازمان معروف ESL One در مانیل برای مسئولان این کشور و طرفداران بازی Dota 2 بسیار مهم است تا جایی که رسما در یک کنفرانس مطبوعاتی شبکه TV5 این کشور اعلام کرد که این مسابقات را برای علاقه‌مندان پوشش خواهد داد و این اتفاق خوشایند می‌تواند گام بزرگی در همه گیر شدن آن باشد تا روزی مانند ورزش‌های جسمی شاهد پخش مسابقات بازی‌های ویدیویی نیز از شبکه‌های محلی کشورهای میزبان باشیم. بر این اساس شبکه Aksyon TV تمام بازی‌های بخش LAN رقابت‌ها را پوشش می‌دهد و خود TV5 گراند فینال ESL One مانیل را در معرض تماشای عموم قرار خواهد داد. این تورنمنت در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آپریل (۳ تا ۵ اردیبهشت) همراه با جایزه ۲۵۰ هزار دلاری در سالن Mall of Asia Arena برگزار خواهد شد.

هشت تیم راه یافته یه تورنمنت ESL One مانیل:

Europe Team Secret (دعوت شده)
Europe Team Liquid (دعوت شده)
China EHOME (دعوت شده)
Malaysia  Fnatic (برنده مرحله مقدماتی ناحیه آسیای شرقی)
Russia Empire (برنده مرحله مقدماتی ناحیه اروپا)
China Wings (برنده مرحله مقدماتی ناحیه چین)
United States compLexity Gaming (برنده مرحله مقدماتی ناحیه آمریکا)
Flag_of_the_Philippines.svg Mineski (برنده مرحله مقدماتی کشور فیلیپین)

Warcraft-epicenter-Dota-2-Zoomg

مرحله مقدماتی مسابقات Epicenter به پایان رسید

با پایان مرحله مقدماتی در چهار منطقه برگزار شده تکلیف ده تیم حاضر در این رقابت‌ها مشخص شد. از ناحیه اروپا تیم جدید Era بازیکن سابق Fnatic اروپا و SyndereN که No Diggity نام دارد با شکست Power Ranger،‌ در آسیای شرقی Fnatic با غلبه بر MVP، در آمریکا Complexity با شکست Shazam و بالاخره Newbee با کنار زدن EHOME در گراند فینال منطقه چین راهی کشور روسیه خواهند شد تا در کنار شش تیم دعوت شده بتوانند فاتح جایزه ۵۰۰ هزار دلاری این رقابت‌ها شوند. زمان برگزاری تورنمنت ۹ تا ۱۵ می (۲۰ تا ۲۶ اردیبهشت) خواهد بود و امسال برگزار کنندگان این تورنمنت با همکاری استودیوهای یونیورسال و لجنداری یک سوپرایز بزرگ در خصوص فیلم مورد انتظار Warcraft خواهند داشت که با حضور کارگردان این فیلم یعنی دانکن جونز در سالن Crocus City Hall شهر مسکو همراه است.

ده تیم حاضر در Epicenter: Moskow:

United States Evil Geniuses
Europe Team Secret
Europe OG
Europe Team Liquid
Russia Virtus.Pro
United States compLexity Gaming
China Newbee 
Malaysia Fnatic
Europe No Diggity
Sweden Alliance

Starladder-i-League-invitationali-Dota-2-Zoomg-all-team

آخرین تیم های دعوت شده به تورنمنت Starladder| i-League invitational مشخص شدند

با دعوت دو تیم Na'Vi و Virtus.Pro تکلیف تمام تیم‌های حاضر در مسابقات Starladder| i-League معلوم شد و حالا هشت تیم در کمتر از چند روز دیگر برای کسب جایزه ۱۰۰ هزار دلاری این رقابت در سالن CyberSport Arena شهر کیو اکراین با هم رقابت خواهند کرد. آرون "Ayesee" چمبرس یکی از گزارشگران و تحلیگران معروف مسابقات Dota 2 جز اعضای تیم کستر این مسابقات معرفی شده و بدون شک علاقه‌مندان به او منتظر شنیدن گزارش‌های جذابش بعد از یک سال خواهند بود.

هشت تیم حاضر در تورنمنت Starladder| i-League invitational:

Sweden Alliance
Europe OG
Korea MVP Phoenix
China LGD Gaming
Russia Virtus.Pro
Ukraine Natus Vincere
Russia Vega Squadron
China Vici Gaming Reborn

با هم مهمترین اتفاقات این هفته را مرور کردیم و در پایان شما می توانید چند ست زیبا که توسط هنرمندان و طراحان در بخش Workshop استیم برای بازی Dota 2 طراحی شده را از اینجا مشاهده کنید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده