نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

بازی Dear Esther تابستان امسال برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه می‌شود

بازی ماجراجویی داستان‌محور Dear Esther که در سال ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی عرضه شده بود، تابستان امسال برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 هم منتشر خواهد شد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Dear Esther از استودیوی چاینیز روم، ابتدا در سال ۲۰۰۸ به عنوان یک ماد ساخته شده با موتور بازیسازی سورس (Source) عرضه شد و بعد‌ها در سال ۲۰۱۲، سازندگان نسخه تجاری آن را مجددا از نو ساخته و برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، لینوکس و مک عرضه کردند. با این که شاید خیلی‌ها استودیوی The Chinese Room را با بازی Everybody's Gone to the Rapture بشناسند، ولی در اصل این Dear Esther بود که بازی‌های سبک شبیه‌ساز راه رفتن (Walking Simulator) را مطرح کرد و بعد‌ها بازی‌هایی مثل Everybody's Gone to the Rapture و حتی Firewatch و Gone Home نیز در این ژانر ساخته شدند و به موفقیت دست یافتند.

به هر حال Dear Esther یک بازی بسیار موفق بود که برای دریافت ۵ جایزه BAFTA در زمان انتشار کاندید شد و به دلیل داشتن داستان غنی و جزییات گرافیکی عالی، مورد پسند بسیاری از گیمر‌ها و منتقدین قرار گرفت. حال استودیوی چاینیز روم توسعه این بازی را برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان رسما تایید کرده که قرار است تابستان امسال عرضه شود. وظیفه انتشار این نسخه‌ها هم برعهده کمپانی کِرو دیجیتال (Curve Digital) خواهد بود. لازم به ذکر است که استودیوی چاینیز روم چندی پیش یک بازی جدید با نام Total Dark معرفی و همچنین عرضه نسخه پی‌سی Everybody's Gone to the Rapture را تایید کرد.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده