نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۰

هیدکی کامیا در بازی Scalebound رویاهای خود را به تصویر کشیده است

اکثر بازی‌های موفق از ایده‌های سازنده‌ی آن ساخته می‌شوند، اما اینکه سازنده‌ای رویاهای خود را تبدیل به یک بازی کند، بحث دیگری است و این دقیقاً اتفاقی است که برای Scalebound افتاده. با صحبت‌های کامیا  و جزئیاتی از بازی همراه باشید.
کامیا عاشق اژدها و هیولاها است و Scalebound  دقیقاً اثری است که او بالاخره در آن توانسته رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کند. او علاقه‌ی شدیدی به فیلم Godzilla و سریال Ultraman دارد و حتی به شو تاکومی که بازی Dino Crisis را ساخته حسادت کرده بود، تا جایی که حاضر بود به جای ساخت Resident Evil 2 آن بازی  را بسازد. اما او این بار با تمام وجودش  Scalebound را ساخته است. کامیا در مورد این بازی گفته اثری که او ساخته یک استاندارد در بازی‌های فانتزی به شمار می‌رود. منظور از  بازی فانتزی، وجود ویژگی‌هایی چون جادو، هیولاها و شمشیر در آن است. او همچنین در مورد تنوع مراحل و داستانی Scalebound گفته است:
شما می‌توانید از بین پانزده سناریوی مختلف حق انتخاب داشته باشید و اگر سناریوهایی که جداگانه به فروش می‌رسند را خریداری کنید، ماجراجویی‌های بیشتری در انتظارتان خواهد بود. این بازی واقعاً موقعیت‌های متنوعی در اختیارتان خواهد گذاشت.
او همچنین سیاست‌های کاری ناشرهای غربی در مقایسه با ناشرهای ژاپنی را بیشتر می‌پسندد. کامیا می‌گوید ژاپنی‌ها تنها برایشان مهم است که یک محصول در نهایت درست کار کند  اما غربی‌ها تمرکز بیشتری روی روند ساخت و توسعه دارند:
مایکروسافت اولین شرکتی بین‌المللی‌ای است که من با آن کار کردم، به نظر می‌رسد شیوه‌ی مدیریت بین‌المللی آن‌ها، چه خوب یا بد، روی توسعه‌ی نسل بعدی بازی متمرکز شده است. برای آن‌ها فقط نتیجه‌ی نهایی اهمیت ندارد، بلکه روند رسیدن به آن نیز بسیار مهم است. برای کسی مثل من که مسئولیت‌پذیر نیست،  همکاری کردن با آن‌ها گاهی دشوار است.
کامیا می‌گوید بازی‌ها در ژاپن هنوز هم با آن راه و روش‌های قدیمی ساخته می‌شوند. باید منتظر ماند و دید این تجربه‌ی جدید او در همکاری با شرکتی چند ملیتی مثل مایکروسافت، چگونه نتیجه خواهد و کدام استراتژی موفق‌تر عمل می‌کند. Scalebound توسط استودیوی شناخته‌ شده‌ی پلاتینیوم گیمز در حال ساخت است و به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده