بازی Uncharted 4 دارای ویژگی های مخفی کاری به سبک The Last of Us خواهد بود
استودیو ناتیداگ در بازی موفق The Last of Us، دومین بازی پرافتخار تاریخ، نوعی از ویژگیهای مخفیکاری را ارائه داد که نمونه آن تاکنون در سری Uncharted مشاهده نشده است. حال تیم سازنده Uncharted 4: A Thief's End قصد دارد از ویژگیهای مخفیکاری مشابه در این بازی استفاده کنند. وایلون برینک، مدیر فنی Uncharted 4: A Thief's End درباره رویارویی با دشمنان باهوشتر و ویژگیهای مخفیکاری The Last of Us در این بازی میگوید:
دشمنان باهوشتر شدهاند. ما بسیاری از ویژگیهای مخفیکاری The Last of Us را به Uncharted 4: A Thief's End اضافه کردیم، در نتیجه گیمر در هنگام نبرد گزینههای بیشتری خواهد داشت. میتوانید از دشمنان دوری کنید، از دید آنها مخفی شوید و بدون سروصدا از کنار آنها عبور کنید و حتی با آنها درگیر نشوید و بدون مبارزه مراحل را طی کنید.
با استناد به گفتههای سازندگان Uncharted 4: A Thief's End، گیمر در این بازی با هوش مصنوعی پویا و مطابق واقعیت روبهرو خواهد شد. برخی بازیها گیمر را در الگوهای قابل پیشبینی به دام میاندازند، اما طبق گفته جرمی یاتس، انیماتور ارشد Uncharted 4: A Thief's End، این بازی رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. وی در مورد تشویق گیمر به عکسالعمل و استفاده از روشهای خلاقانه میگوید:
ما نمیخواستیم بازی به شکلی باشد که با خیال راحت به پشتی صندلی تکیه دهید و به صورت کلیشهای تیراندازی کنید. ما میخواهیم که محیط را کاوش کنید، در برابر دشمنان پیشدستی کنید، از روشهای مختلف به آنها حمله کنید و دشمنان نیز بتوانند شما را تعقیب کنند و این روند ثابت و دائمی باشد.
بازی موردانتظار Uncharted 4: A Thief's End در تاریخ ۱۰ مه ۲۰۱۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) به صورت انحصاری بر روی پلتفرم پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد.
منبع: Examiner