نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

کنترلر منتسب به نینتندو NX با استفاده از فوتوشاپ و پرینتر سه بعدی ساخته شده است!

اخیرا تصاویری از یک کنترلر فاش شد که به دلیل شباهت‌های آن با پتنت‌های منتسب به کنترلر کنسول نینتندو NX، افراد زیادی آن‌ها را کنترلر کنسول بعدی نینتندو دانستند. ولی حال افراد منتشر کننده این تصاویر، اعلام کرده‌اند که این تصاویر ساختگی هستند و با فوتوشاپ و پرینتر سه بعدی ساخته‌ شده‌اند!

زمانی که یک کمپانی برای مدت طولانی طرفداران را در انتظار اخبار رسمی در مورد معرفی یک محصول قرار می‌دهد، اشتیاق طرفداران بیشتر شده و به همین دلیل اکثر شایعات هم باورپذیر به نظر می‌رسند. این دقیقا اتفاقی است که برای کنسول مرموز کمپانی نینتندو یعنی Nintendo NX رخ داده است و شایعات مختلفی پیرامون این کنسول منتشر می‌شوند. یکی از داغ‌ترین شایعه‌ها، تصاویر فاش شده از کنترلر‌های آن بود که اولی در سایت دوال پیکسلز منتشر شد و پس از آن هم یک تصویر واضح‌تر توسط کاربر سایت ردیت منتشر شد که کاملا با پتنت‌های ثبت شده توسط Nintendo از لحاظ ظاهری همخوانی داشتند.

حال در اقدامی جالب، افرادی که این تصاویر را منتشر کرده‌اند، به تقلبی بودن آن‌ها اعتراف کرده و ویدیو‌هایی هم در این راستا منتشر کرده‌اند. اولین تصویر توسط فردی به نام دیوید ایم ساخته شده که وی برای طراحی آن، یک مدل سه بعدی را به تصویر ساخته شده در فوتوشاپ اضافه کرده است:

اما تصویر دوم توسط فرانک سندویست، بنیان‌گذار کمپانی طراحی مدل CNC Design در فنلاند منتشر شده که با الهام از تصویر اول و طی یک پروسه زمان بر این کنترلر را ساخته است! وی پس از طراحی مدل ۳ بعدی، از آن با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، پرینت گرفته است. پس از آن وی «اکریلیک سیاه» را با استفاده از لیزر برش داده و به این ترتیب نمایشگر و دوربین‌های مشاهده شده بر روی تصویر را ساخته است و سپس آن‌ها را به مدل پرینت گرفته شده وصل کرده است. در پایان هم چند لیبِل مختلف روی آن چسبانده تا کار طبیعی‌تر به نظر برسد و سپس تصاویر را در سایت ردیت منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید ویدیو مراحل ساخت این وسیله را توسط فرانک تماشا کنید:

|

البته باید ذکر کنیم که این دو فرد کاملا مستقل از یکدیگر فعالیت کرده و این تصاویر را منتشر کرده‌اند. با این حال فرانک از تصویر اول در ساخت کنترلرش استفاده کرده تا کارش باورپذیرتر باشد.

نظر شما در مورد اقدام این دو فرد و واقعی نبودن این تصاویر چیست؟

منبع: ENGadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده