// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

فرال اینتراکتیو از پورت Tomb Raider برروی لینوکس خبر داد

فرال اینتراکتیو، استودیوی حرفه‌ای در پورت بازی‌های مختلف از انتشار پورت لینوکس بازی Tomb Raider خبر داده است. این پورت احتمالا در بهار امسال منتشر می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بازی Tomb Raider اکنون برروی پلتفرم‌های مختلف مانند ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و همچنین برروی رایانه‌های شخصی ویندوزی و مک برای خرید در دسترس است. با این حال هیچگاه کاربران لینوکس موفق به تجربه‌ی این بازی برروی سیستم‌عامل لینوکس نشده‌اند.

بازی Tomb Raider نخستین بار در سال ۲۰۱۳ با توسعه کریستال داینامیکس توسط اسکوئر انیکس منتشر شد. در این بازی لارا کرافت با چهره‌ای متفاوت از سری‌های آشنای قبلی در پی سانحه‌ای به همراه دوستان خود در جزیره‌ای شوم گرفتار می‌شود. در این میان ما وظیفه‌ی هدایت لارایی آماتور را برعهده داریم که به دنبال دوستان خود با سختی‌های بسیاری برای نجات روبرو می‌شود.

Rise of the Tomb Raider، دنباله این بازی نیز در ابتدا به صورت انحصار زمانی برای ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 منتشر شد. این بازی مدتی قبل نیز راهی دستگاه‌های ویندوز ۱۰ شده است. طبق اطلاعات منتشر شده Rise of the Tomb Raider در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود.

لاراکرافت در این دنباله به دنبال کشف راز ناتمام مانده پدرش، به مناطق مختلفی از سوریه گرفته تا سیبری در شمال روسیه می‌رود. در این راه اما او بالاجبار با گروهی به نام ترینیتی که زودتر به شهر باستانی کیتژ رسیده‌اند، مبارزه خواهد کرد.

اسکوئر انیکس همچنین اولین بسته‌ی الحاقی بازی را با نام بابا یاگا (Baba Yaga) منتشر کرده است. دومین بسته الحاقی نیز قرار است با نام Cold Darkness Awakened در تاریخ ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس منتشر شود.

طبق گفته‌ی دیوید استِفِن، کارگردان از استودیو فرال اینتراکتیو، پورت لینوکس بازی Tomb Raider‌همچنین از سیستم‌عامل استیم ملقب به SteamOS و Ubuntu، سیستم‌عامل انحصاری لینوکس پشتیبانی می کند:

ما از آوردن یکی از دوست‌داشتنی ترین مجموعه‌ها به لینوکس در قالبِ بازی هیجان‌انگیز Tomb Raider خوشحال هستیم. این اثر تکامل لارا را از یک آماتور به یک بازمانده‌ی مبارزات سخت در یک ماجراجویی فوق‌العاده برای لذت بازیکنان لینوکس ارائه می‌دهد.
نسخه‌ی پورت شده بازی Tomb Raider برای لینوکس با قیمت ۱۹.۹۹ دلار در بهار امسال از طریق فروشگاه‌های ثالث، استیم و فروشگاه فرال اینتراکتیو عرضه می‌شود.
منبع: SegmentNext