نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰

بازی Gears of War 4 آغازی بر یک سه گانه جدید خواهد بود

این روز‌ها بازار اخبار بازی Gears of War 4 حسابی داغ است و حال سازندگان این اثر در استودیو کوالیشن، طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که این نسخه آغازی بر یک سه گانه جدید خواهد بود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

مجموعه Gears of War کار خود را با یک سه گانه آغاز کرد که شخصیت اصلی همگی آن‌ها مارکوس فینیکس بود و پس از آن نسخه Judgment عرضه شد که داستانی فرعی از این مجموعه را روایت می‌کرد. چندی پیش مطلع شدیم که شخصیت اصلی نسخه چهارم بازی که کار ساخت آن برعهده استودیو The Coalition است، جِی‌دِی فینیکس، فرزند قهرمان سه‌گانه اول بازی خواهد بود و حال سازندگان اعلام کرده‌اند که قصد دارند این نسخه از بازی را تبدیل به نقطه شروع یک سه‌گانه جدید کنند. تعدادی از اعضای استودیو کوالیشن، اخیرا در مصاحبه با مجله گیم اینفورمر، در این مورد و همچنین داستان کلی مجموعه توضیحاتی ارائه کرده‌اند. چاک اوسیا، کارگردان بازی، در این مورد گفت:

حرکت رو به جلو پس از وقایع قسمت سوم بازی برای ما کار نسبتا ساده‌ای بود. نسخه چهارم نه فقط آغازی برای یک سه‌گانه جدید، که آغازی برای ورود به دنیایی به مراتب وسیع‌تر خواهد بود.

راد فرگوسن، رییس استودیو کوالیشن، با تایید صحبت‌های اوسیا افزود:

ما ابتدا ایده سفر به سیاره‌های دیگر را بررسی کردیم، ولی در نهایت تصمیم بر این شد که در سیاره سِرا بمانیم؛ چرا که قصد داشتیم با استفاده از المان‌هایی مثل ساختمان‌های قدیمی آشنا و برخی سلاح‌های به یاد ماندنی، بین این بازی و قسمت‌های قبلی ارتباط برقرار کنیم.

پس از این کار، تصمیم گرفتیم تا زمان را کمی جلوتر ببریم و به همین دلیل یک قهرمان جدید خلق کردیم که جِی‌دِی نام دارد و پسر مارکوس فینیکس است.

از آنجایی که فرگوسن بر روی سه‌گانه اصلی بازی هم در استودیو اپیک گیمز فعالیت کرده است، آشنایی خیلی خوبی با داستان آن بازی‌ها دارد. وی در ادامه گفت که قرار نیست گیمر در نسخه چهارم، کار را به عنوان بخشی از ارتش COG شروع کند، بلکه جی‌دی و دوستانش پس از فرار از ارتش، در نقش انسان‌هایی خارج از این سازمان در بازی حضور خواهند داشت:

آن‌ها اکنون عضوی از مردمی هستند که دوست نداشتند تشکیلات COG جدید بر آن‌ها حکومت کنند. COG در این نسخه کمی هویت منفی دارد؛ البته هرگز نمی‌توان آن‌ها را دشمن خطاب کرد.

همان طور که پیشتر در زومجی خواندید، داستان این بازی در یک ۲۴ ساعت و از بعد از ظهر یک روز تا صبح روز بعد روایت خواهد شد که گروه سه نفره جی‌دی و دوستانش تلاش می‌کنند تا مادر کِیت (یکی از اعضای گروه) را پیدا کنند و این موضوع اصلی‌ترین قسمت داستان خواهد بود. فرگوسن اعلام کرد که این مورد شبیه به داستان «سه دوست است که شب را در جنگلی تاریک سپری می‌کنند» و اعضای تیم ترس‌هایی تجربه خواهند کرد که در نسخه اول بازی هم مارکوس و همراهانش مشابه آن را تجربه کرده بودند.

بخش پایانی صحبت‌های فرگوسن هم در مورد هدف اصلی آن‌ها از ساخت این نسخه بود:

زمانی که تنها راه تعامل شما با دنیای اطراف در یک بازی، شلیک کردن با اسلحه است؛ نمی‌توانید خیلی داستان عمیق و عاطفی تعریف کنید. البته بازی مثل The Last of US در این راه موفق عمل کرده است. به همین دلیل هم هدف اصلی ما از ساخت این نسخه، فقط روایت یک داستان عالی نیست. هدف اصلی ما خلق شخصیت‌ها، دنیا و ساخت یک بازی سرگرم کننده است که می‌توانیم آن را در آینده هم ادامه دهیم.

بازی Gears of War 4 پاییز امسال برای ایکس‌باکس وان و احتمالا ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با اظهارات سازندگان بازی چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده