Overwatch را می توانید به وسیله صدا کنترل کنید
اسکات لالر، طراح صدای ارشد و توماس نیومن که به عنوان مهندس نرمافزار فعالیت میکند، هفته گذشته در کنفرانس توسعهدهندگان بازی (GDC) درباره اینکه بازیکنها چطور میتوانند به وسیله صدا به انجام بازیها بپردازند صحبت کردند. وبسایت PCGamesN که سخنان لالر و نیومن را پوشش داده است، گزارش داد که بلیزارد قصد دارد بیشترین اطلاعات ممکن را در هنگام تجربه Overwatch به بازیکنان منتقل کند و بخشی از این مسئله از طریق صدا محقق خواهد شد؛ تا جایی که گفته میشود هر یک از ۲۱ هیروی Overwatch دارای صدای پای مخصوص به خود هستند.
البته جزییات صدایی Overwatch فقط به صدای پای هیروها محدود نمیشود؛ تکنولوژی Atmos به شما کمک میکند تا موقعیت قرارگیری دشمنان را در جریان مسابقات بازی تشخیص دهید. لالر درباره این موضوع میگوید:
وقتی بازی را با استفاده از Atmos تجربه میکنید، میتوانید پرواز هیروی Pharah (فرعون) را بالای سر خود حس کنید یا حضور تکتیرانداز بر لبه یک بلندی را تشخیص دهید. این تکنولوژی به بازیکنها کمک میکند تا به وسیله صدا بازی کنند.
البته Overwatch اولین بازی نیست که از فناوری صدای Atmos استفاده میکند. استودیوی دایس نیز در سال ۲۰۱۵ برای ساخت Star Wars Battlefront از این تکنولوژی بهره گرفته بود، اما طبق اعلام بلیزارد، Overwatch برای اولین بار از Atmos برای هدفونها استفاده کرده است.
این قابلیت با بروزرسانی بعدی به نسخه بتای Overwatch اضافه خواهد شد و در بتای عمومی بازی نیز در دسترس خواهد بود. البته فناوری Atmos فقط روی نسخه رایانههای شخصی موجود است و از کنسولها پشتیبانی نمیکند.
بازی Overwatch در تاریخ ۲۴ می یعنی ۴ خرداد ۱۳۹۵ برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد. بتای بازی از اردیبهشتماه آغاز میشود. برای آشنایی بیشتر با بازی Overwatch میتوانید به مطلب اولین نگاه زومجی به این بازی سر بزنید.
منبع: GameSpot