نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

کسب مقام سوم جهانی توسط اورکلاکر های ایرانی در مسابقات Gigabyte OC Challenge

اورکلاکرهای ایرانی، در مسابقاتی که اوایل سال جاری میلادی توسط وب‌سایت HWBot.org و کمپانی گیگابایت برگزار شد، توانستند به مقام سوم دست پیدا کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۱ بهمن ۱۳۹۴)، وب‌سایت مرجع جهانی رکوردها، HWBot.org به همراه کمپانی تایوانی GIGABYTE مسابقه‌ای تحت عنوان GIGABYTE OC Winter challenge  را برگزار کردند تا اورکلاکرها را بار دیگر به چالش بکشانند. مسابقه در چهار مرحله برگزار شد که دو رده مختص به اورکلاکرهای تازه وارد و محدود به خنک کننده‌های Air برای پردازنده‌های دو و چهار هسته و دو رده هم مخصوص خنک کننده‌های Extreme که کاربران با پردازنده‌های دو و چهار هسته‌ای خود مجاز به شرکت بودند.

مسابقات اورکلاکرهای Gigabyte

اورکلاکرها باید با استفاده از مادربردهای گیگابایت مجهز به چیپ‌ست Intel Z170 به رقابت می‌پرداختند که طبیعتا استفاده از پردازنده‌های Intel Skylake تنها گزینه برای این مادربردها است. تیم اورکلاک سخت‌افزار با پشتیبانی گروه شرکت‌های آواژنگ که نماینده رسمی محصولات گیگابایت در ایران است، بعد از در اختیار قرار گرفتن مادربرد Gigabyte Z170X-SOC Force به همراه حافظه‌های پرسرعت G.Skill TridentZ DDR4 2x4GB 3866Mhz و همچنین کیت 4000 مگاهرتزی این حافظه‌ها از طرف شرکت آواژنگ در چهار رده مذکور وارد رقابت شد. پردازنده‌های مورد استفاده نیز Intel Core i3 6100 وIntel Core i7 6700K  نام داشتند.

مسابقات اورکلاکرهای Gigabyte

 

اورکلاکر SHAYAN در رده Ambient 2 Core با وجود پردازنده Core i3 6100 که از نظر میزان حافظه کش نسبت به پردازنده‌های رقبا ضعیف‌تر است، با ۴۶ امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد در حالیکه با نفر دوم تنها دو امتیاز فاصله داشت.همچنین این اورکلاکر تیم سخت‌افزار در رده  Ambient 4 Core با ۴۳ امتیاز و استفاده از پردازنده Core i7 6700K توانست مقام پنجم را بدست آورد.

مسابقات اورکلاکرهای Gigabyte

Morteza.P از تیم سخت‌افزار در رده Extreme 2 Core با ۳۴ امتیاز تنها موفق به کسب رتبه هشتم شد اما در رده Extreme 4 Core که اورکلاکرهای حرفه‌ای به میان آمدند، Mr.DB، دیگر اورکلاکر تیم سخت‌افزار با کسب ۵۶ امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد.

مسابقات اورکلاکرهای Gigabyte

اورکلاکرهای آلمانی Dancop و رومانیایی Alex@ro با کسب ۵۹ و ۶۱ امتیاز مقام‌های دوم و اول را کسب کردند. البته Dancop یکی از اورکلاکرهای مشهور است که در حرفه‌ای ترین لیگ HWbot که با نام Elite شناخته می‌شود، مقام اول را در دست دارد که به سختی توانست اورکلاکر تیم سخت‌افزار را شکست دهد.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده