نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

نسخه بازسازی شده Day of the Tentacle را در تعطیلات عید بازی کنید

نسخه بازسازی شده بازی Day of the Tentacle، یکی از شاهکارهای کلاسیک سبک ماجراجویی، در روزهای ابتدایی فصل بهار برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

وب‌سایت GoG که یک توزیع‌کننده دیجیتالی است، به تازگی نسخه رایانه‌های شخصی بازی Day of the Tentacle Remastered را برای پیش‌‌خرید ارائه کرده است. در این وب‌سایت اعلام شده که بازی در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۶ یعنی ۳ فروردین ۱۳۹۵ منتشر می‌شود.

تیم شیفر، موسس استودیوی دابل فاین که وظیفه ساخت نسخه بازسازی شده Day of the Tentacle را بر عهده دارد، اعلام کرده که اگر بازیکن‌ها این بازی را از طریق GoG پیش‌خرید کنند می‌توانند از تخفیف ۱۰ درصدی بهره ببرند. همچنین این نسخه از بازی بدون هرگونه قفل امنیتی و محدودکننده عرضه می‌شود و شامل چند تصویر زمینه زیبا خواهد بود. شیفر در ویدیوی مربوط به آغاز پیش‌فروش بازی در GoG گفت:

دو رفیق جوان یک ماجراجویی گرافیکی در سبک اشاره و کلیک ساخته‌اند که Day of the Tentacle نام دارد و من شنیده‌ام بازی بسیار خوبی است. البته لازم نیست فقط به حرف‌های من درباره این بازی گوش کنید، بلکه می‌توانید خودتان آن را انجام دهید. این بازی بازسازی شده است. جلوه‌های هنری آن بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند، ولی ما حالت هنری کلاسیک را نیز حفظ کرده‌ایم و شما می‌توانید با هر دو حالت قدیمی یا مدرن بازی کنید. حتی می‌توانید گرافیک قدیمی بازی را با یک رابط کاربری جدید تجربه کنید. علاوه بر این ما گزارشات صوتی مربوط به سازندگان بازی را به این نسخه اضافه کرده‌ایم که می‌توانید آنها را گوش کنید و یا به تصاویر مفهومی بازی نگاهی بیندازید. این واقعا عالی و دیوانه‌وار است.

Day-of-the-Tentacle_9766

استودیوی دابل فاین همچنین تایید کرد که نسخه پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن ویتای بازی Day of the Tentacle Remastered نیز در تاریخ ۲۲ مارس عرضه می‌شود. تخفیف ۱۰ درصدی برای پیش‌خرید بازی شامل افرادی که آن را از طریق فروشگاه پلی‌استیشن تهیه کنند هم می‌شود. نکته جالب اینکه اگر شما بازی را برای پلی‌استیشن 4 پیش‌خرید کنید می‌توانید آن را روی کنسول دستی سونی هم در اختیار داشته باشید (و برعکس). البته هنوز Day of the Tentacle Remastered برای پیش‌فروش در فروشگاه پلی‌استیشن قرار نگرفته است.

نسخه اصلی بازی Day of the Tentacle در سال ۱۹۹۳ به وسیله استودیوی لوکاس‌آرتس و به عنوان دنباله‌ای برای بازی Maniac Mansion منتشر شد. داستان Day of the Tentacle ماجراهای فردی به اسم «برنارد برنولی» و دو دوستش به نام‌های «هوگی» و «لاورن» را روایت می‌کرد. این سه نفر تلاش می‌کردند تا با یک موجود عجیب و بنفش‌رنگ که ظاهری شبیه پای اختاپوس داشت و می‌خواست دنیا را تصرف کند، مقابله کنند. بازیکن‌ها می‌بایست با هدایت این سه شخصیت، معماهای مختلفی را که هر کدام طراحی جالب و خلاقانه‌ای داشتند حل می‌کردند. یکی از ویژگی‌های جذاب بازی که اتفاقا منجر به خلق صحنه‌های طنزآمیز زیادی هم می‌شد، امکان سفر در زمان بود که قهرمانان احمق داستان را در موقعیت‌های غیرمنتظره‌ای قرار می‌داد. Day of the Tentacle محصول اولین کارگردانی مشترک تیم شیفر و دیو گراسمن، دو ماجراجویی‌ساز افسانه‌ای بود.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده