نویسنده: محمد رستمی
// چهار شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

مایکروسافت تصمیم دارد مجموعه‌ های بزرگ ایکس باکس را به ویندوز 10 بیاورد

مایکروسافت تصمیم دارد مجموعههای برتر ایکس‌باکس را به رایانه‌های شخصی و ویندوز 10 بیاورد. اما این مجموعه‌ها کدام هستند و هدف مایکروسافت از این کار چیست؟ در ادامه با زومجی و صحبت‌های فیل اسپنسر همراه باشید.

فیل‌اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس در مصاحبه اخیرش با IGN صحبت از برنامه مایکروسافت برای عرضه بازی‌های بزرگ ایکس‌باکس برای ویندوز کرد.

او در اینباره گفت:

مایکروسافت تصمیم دارد بزرگترین مجموعههای ایکس‌باکس را به ویندوز 10 بیاورد. البته این به معنی ارائه تک‌تک بازی‌های ایکس‌باکس برای رایانه‌های شخصی نیست چرا‌که تفاوت‌هایی در نوع کنترل برخی بازی‌ها وجود دارد.

اسپنسر عنوان کرد تیم ایکس‌باکس سعی دارد بهترین تجربه بازی را با ایکس‌باکس وان ارائه کند، اما انتخاب کنسول یا پی‌سی امری سلیقه‌ای است و عده‌ایی کنسول را ترجیح می‌دهند و عده‌ایی هم دوست دارند روی پی‌سی بازی کنند. از طرفی ویندوز یک مورد حیاتی و بسیار مهم در موفقیت مایکروسافت است، بنابراین تیم گیمینگ کمپانی سعی دارد به ویندوز 10 به عنوان پلتفرم گیمینگ توجه‌ ویژه‌ایی نشان دهد.

فیل‌اسپنسر در ادامه در ارتباط با اهمیت ویندوز به عنوان پلتفرم گیمینگ گفت:

ایکس‌باکس وان ممکن است به دلیل ویژگی‌های سخت‌افزاری خاص خود و قیمت به صرفه بهترین راهکار برای بازی باشد اما بسیاری از کاربران دوست دارند روی رایانه بازی کنند و به همین جهت ما قصد داریم تجربه ایکس‌باکس را به این پلتفرم بیاوریم، که به عنوان مثال می‌توان به ایکس‌باکس لایو و مجموعههای برتر آن اشاره کرد.

مسلما آمدن بازی‌های ایکس‌باکس به پی‌سی راه را برای عرضه‌ بازی‌های بیشتر باز می‌کند، زیرا با توسعه اکوسیستم توسعه‌دهنده‌گان بیشتری مشتاق به ساخت بازی خواهند شد.

اسپنسر تاکید کرد ما بیش از همیشه برای بهبود تجربه ایکس‌باکس وان تلاش خواهیم کرد

من دوست دارم کاربران پلتفرم‌های مایکروسافت همیشه بیشترین مجموعه‌های بازی را در دسترس داشته باشند، از طرف دیگر این امر دلیل بر کاهش توجه به ایکس‌باکس نیست بلکه ما تمرکزمان را بیش از همیشه بر روی ایکس‌باکس وان گذاشته‌ایم.

Quantum Break و نسخه آزاد Forza 6 ازجمله بازی‌هایی هستند که به زودی برای ویندوز عرضه خواهند شد.

Gears of war: Ultimate Edition نیز چند روز پیش برای رایانه‌های شخصی عرضه شد.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده