نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

ناشر GTA V و Bioshock: عرضه سالیانه بازی ها باعث تکراری شدن آن ها می شود

کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، ناشر بازی‌هایی مثل Grand Theft Auto V و Red Dead Redemption، اخیرا دلیل عدم عرضه سالیانه مجموعه بازی‌های خود را اعلام کرده و توضیح داده که هدفش از عرضه بازی‌ها فقط کسب درآمد نیست. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

اخیرا کارل اسلاتوف، رییس کمپانی Take-Two Interactive، در جلسه‌ای مالی در شهر نیویورک آمریکا حاضر شد و با سوال حضار در مورد دلایل عدم عرضه سالیانه بازی‌های مشهور این ناشر روبرو شد؛ سوال اصلی این افراد این بود که آیا با افزایش فاصله بین نسخه‌های یک بازی، حفظ علاقه سرمایه‌گذاران به پرداخت هزینه‌های آن هم دشوار‌تر می‌شود یا خیر. اسلاتوف در پاسخ این سوال گفت:

بله این یک چالش سخت و دشوار است. با این حال ما هنوز هم قصد نداریم تا بازی‌های بزرگ خود را به صورت سالیانه عرضه کنیم. چرا که این کار باعث می‌شود تا آن مجموعه برای طرفداران خسته‌کننده شود. ولی عرضه طبق برنامه‌ریزی یک بازی، باعث می‌شود تا آن مجموعه عمر بیشتری داشته باشد. کمپانی تیک تو ارزش زیادی برای بازی‌ها قائل است و به همین دلیل هم عرضه آن‌ها باید مدیریت شود.

البته این موضوع را انکار نمی‌کنم که عرضه سالانه و کسب درآمد مدام از یک مجموعه بسیار لذت‌بخش است، ولی ما بازی‌های ویدیویی زیادی را دیده‌ایم که به همین دلیل خسته‌کننده شده‌اند. به‌علاوه در مورد بازی‌های ما، بدون استثنا هر نسخه نسبت به نسخه قبلی مجموعه پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

در راستای تایید صحبت‌های رییس تیک-تو اینتراکتیو، چندی پیش استراوس زِلنیک، مدیر اجرایی این کمپانی هم صحبت‌های مشابهی انجام داده و گفته بود که آن‌ها هرگز کیفیت را فدای کمیت بازی‌ها نمی‌کنند. با این حال وی وعده داد که برخی بازی‌های منتشر شده توسط آن‌ها، ممکن است در بازه زمانی سریع‌تری نسبت به قبل عرضه شوند که این مورد برای سری Bioshock و Borderlands در حال عملی شدن است. البته بازی‌های راک‌استار مثل GTA یا Red Dead Redemption از این قاعده پیروی نخواهند کرد و همانند گذشته فاصله زمانی زیادی بین نسخه‌های آن‌ها خواهد بود.

نظر شما در مورد صحبت‌های اسلاتوف چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده