نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

جزییات حالت «بقا» بازی Fallout 4 مشخص شد

تاد هاوارد، سازنده Fallout 4، چندی پیش عرضه ماد‌های رسمی و همچنین حالت بقا را برای بازی تایید کرد که البته هنوز جزییات دقیقی از آن‌ها منتشر نشده است. با این حال اخیرا یکی از کاربران ردیت جزییات این بخش را ارائه کرده که بتسدا هم به طور ضمنی آن را تایید کرده است.

یکی از مواردی که برخی کاربران بازی فال‌اوت ۴ از آن گله می‌کردند، درجه سختی پایین بازی بود و این افراد اعتقاد داشتند که اثر جدید Bethesda چالش زیادی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل سازندگان تصمیم گرفتند تا یک حالت جدید با نام «بقا» (Survival Mode) به بازی اضافه کنند که بازی را بیش از پیش سخت‌ می‌کند. این حالت چندی پیش توسط تاد هاوارد معرفی شد، ولی نه وی و نه بتسدا جزییات دقیقی از آن ارائه نکردند. حال یکی از کاربران سایت ردیت با نام ShaneD35 اطلاعاتی از این حالت منتشر کرده که بتسدا هم طی توییتی آن‌ها را به طور ضمنی تایید کرده است:

طرفداران ما واقعا باهوش هستند! برای اطلاع از جزییات حالت بقا به سایت ردیت مراجعه کنید!

جزییات منتشر شده از حالت بقا فال‌اوت ۴ به شرح زیر هستند:

  • نبود ذخیره دستی: در این حالت امکان ذخیره دستی یا سریع بازی وجود ندارد. بلکه فقط می‌توان با خوابیدن به مدت حداقل یک ساعت بازی را ذخیره کرد.
  • مبارزات خشن‌تر: مبارزات بازی از این پس خشن‌تر از قبل خواهند بود و شما هم ضربه بیشتری وارد می‌کنید و هم ضربه بیشتری دریافت می‌کنید.
  • نبود Fast Travel: در این حالت باید با سفر سریع خداحافظی کنید و فقط می‌توان از طریق معمولی به قسمت‌های مختلف نقشه رفت.
  • مهمات وزن دار: در حالت‌های معمولی بازی مهمات وزنی ندارند، ولی در این حالت تک تک مهمات سنگینی مختص خود را خواهند داشت که میزان آیتم قابل حمل توسط شخصیت شما را محدود‌تر می‌کند.
  • تغییرات در قطب‌نما: منظور از قطب‌نما همان نوار پایین صفحه است که دشمنان با خطوط قرمز رنگ روی آن مشخص هستند. ولی در حالت بقا دیگر جای دشمنان و همچنین ساختمان‌ها روی قطب‌نما معلوم نخواهد بود.
  • پرک Adernaline: در این حالت یک پرک جدید با نام آدرنالین اضافه می‌شود که البته کمی با پرک‌های دیگر تفاوت دارد. میزان این پرک با کشتن دشمنان بالا می‌رود و با خوابیدن بیش از یک ساعت کم‌تر می‌شود. هرچه آدرنالین بیشتری داشته باشید، میزان ضربه‌ای که به دشمنان وارد می‌کنید بیشتر خواهد بود.
  • اهمیت بالا سلامتی: از این پس باید اهمیت زیادی به ویژگی‌های مختلف سلامتی شخصیت‌تان بدهید. برای مثال اگر برای مدت زمان طولانی غذا نخورید یا نخوابید، سلامتی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این مسئله بر روی ویژگی‌هایی مثل Fatigue و Sickness تاثیر می‌گذارد که در ادامه جزییات دقیق‌تر آن‌ها را خواهید خواند.
  • اضافه شدن مولفه Fatigue: اگر به وسیله مواردی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم شخصیت خود را بیش از حد خسته کنید، این مسئله بر روی میزان Action Point‌های شما تاثیر خواهد گذاشت. Fatigue همانطور که میزان رادیواکتیویته با خطی قرمز در نوار سلامتی دیده می‌شود، با خطی قرمز روی نوار AP نمایش داده خواهد شد و مانع از شارژ کامل آن می‌شود.
  • اضافه شدن مولفه Sickness: بیماری از دیگر عوامل تاثیرگذار در بازی خواهد بود که می‌تواند موجب مرگ شخصیت شما شود. مصرف گوشت خام، خوردن آب کثیف، برخورد با موجودات بیماری مثل گول (Ghoul) و استفاده از مواد مخدر (Chem) همگی می‌تواند شما در معرض ابتلا به بیماری قرار دهند که به مرور زمان باعث مرگ شما خواهد شد.
  • اضافه شدن آنتی بیوتیک: قرص‌های آنتی ببوتیک که می‌توان آن‌ها را در قسمت ساخت دارو تهیه کرد، باعث بهبود بیماری شخصیت شما خواهند شد.
  • اهمیت یافتن نوع تخت خواب: در حالت بقا خواب مناسب اهمیت بالایی در بازی خواهد داشت و نوع تخت خواب یکی از عوامل مهم در خواب است. برای مثال خوابیدن در کیسه خواب بازی را ذخیره خواهد کرد، ولی هرگز یک خواب مناسب محسوب نمی‌شود و خستگی شما کاملا رفع نخواهد شد.
  • اهمیت بالا وزن آیتم‌های همراه: از این پس با سنگین شدن بیش از حد مجاز کوله‌پشتی شما دیگر فقط سرعت‌تان کم نمی‌شود؛ بلکه حمل آیتم‌های بیش از حد باعث می‌شود تا پاهای شخصیت شما و سلامتی وی آسیب ببیند.
  • تغییرات همراهان: سلامتی شخصیت‌های همراه شما در حالت بقا پس از آسیب دیدن به طور خودکار بهبود نمی‌یابد و اگر آن‌ها را درمان نکنید، به خانه برگشته و مسیر را با شما ادامه نخواهند داد.
  • تغییر در ظاهر شدن دشمنان در محیط: در حالت بقا اگر محیطی را قبلا پاک‌سازی کرده باشید، دشمنان جدید بسیار کُند‌تر از قبل در آن ظاهر خواهند شد که نتیجه آن شانس پیدا کردن لوت کم‌تر است.
  • تغییر در نوع آسیب دیدن قسمت‌های مختلف بدن: در حالت عادی بازی، زمانی که هریک از قسمت‌های بدن شما دچار آسیب شود، پس از مبارزه به طور خودکار بهبود پیدا می‌کند. ولی در حالت بقا تا زمانی که از Stimpak استفاده نکنید شاهد بهبود آن‌ها نخواهید بود.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده