نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

پلتفرم Bethesda.net کمپانی بتسدا قرار نیست جایگزین Steam Workshop شود

کمپانی Bethesda قصد دارد در کنار عرضه محتویات الحاقی بازی Fallout 4، ماد‌های رسمی هم برای دارندگان این بازی روی کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی منتشر کند که این کار از طریق پلتفرم Bethesda.net صورت خواهد گرفت. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

چند روز پیش کمپانی بتسدا، خالق و ناشر بازی فال‌اوت ۴، اعلام کرد که در طی چند ماه آینده سه بسته‌الحاقی پولی برای بازی عرضه خواهد کرد و پس از آن هم تولید DLC‌های این اثر را ادامه خواهد داد. با این حال به نظر می‌رسد که این بسته‌ها تنها محتویات عرضه شده برای Fallout 4 نخواهند بود و بتسدا تصمیم گرفته توسعه و عرضه رسمی ماد‌های بازی را در برنامه‌های خود قرار دهد. به همین دلیل این کمپانی به زودی کیت مخصوص ساخت ماد برای فال‌اوت ۴ را به صورت رایگان عرضه می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند به وسیله آن ماد‌های مختلفی برای بازی بسازند.

طبق اعلام بتسدا، این کیت که البته هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد، دقیقا شبیه آن چیزی است که سازندگان برای ساخت خود بازی از آن استفاده کرده‌اند و امکانات زیادی برای ساخت ماد در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد. ماد‌های ساخته شده از این طریق پس از بررسی شدن توسط بتسدا، توسط پلتفرم اختصاصی این کمپانی با نام Bethesda.net و برای نسخه‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی بازی عرضه خواهند شد.

با تایید عرضه ماد‌ها از طریق Bethesda.net، به نظر می‌رسید که بتسدا قصد دارد تا مستقل از Steam Workshop عمل کند، «کارگاه استیم پلتفرمی است که کمپانی وَلو برای بازی‌های عرضه شده از طریق استیم در نظر گرفته و می‌توان از طریق آن ماد‌ها و محتویات ساخته شده توسط طرفداران را برای بازی دریافت کرد. بتسدا پیش‌تر در بازی Skyrim از این پلتفرم برای انتشار ماد‌های بازی استفاده کرده بود که حتی برخی از آن‌ها برای حمایت از مادسازان به صورت پولی هم عرضه می‌شدند. با این حال به دلیل اعتراض بسیار زیاد طرفداران این رویه خیلی زود متوقف شد. حال پیت هاینس، مدیر بازاریابی بتسدا، اعلام کرده که Bethesda.net قرار نیست به صورت مستقل و مجزا از Steam Workshop فعالیت کند:

ما ماد‌های بازی را از طریق Bethesda.net برای تمامی نسخه‌ها عرضه خواهیم کرد و سعی داریم تمام ماد‌های ساخته شده را حمایت کنیم. با این حال Bethesda.net همراه و در راستای Steam Workshop فعالیت خواهد کرد و قرار نیست به صورت مجزا عمل کند.

به هر حال باید تا زمان عرضه رسمی کیت ساخت ماد فال‌اوت ۴ منتظر بمانیم تا عملکرد Bethesda.net کاملا مشخص شود.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده