نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۵

بازی واقعیت مجازی Sword Art Online: The Beginning در سبک MMO معرفی شد

آی‌بی‌ام ژاپن و چند کمپانی دیگر سرگرم کار روی بازی واقعیت مجازی Sword Art Online: The Beginning در سبک MMO هستند که با الهام از انیمه‌ی Sword Art Online ساخته می‌شود. با زومجی همراه باشید.

این روزها خبرهای فراوانی از واقعیت مجازی و پروژه‌ها و بازی‌های تهیه‌شده بر پایه‌ی این فناوری به گوش می‌رسد. در این میان، خبر ساخت یک بازی واقعیت مجازی از روی انیمه‌ی Sword Art Online می‌تواند برای علاقه‌مندان به انیمیشن‌های ژاپنی جالب باشد. این بازی که Sword Art Online: The Beginning نام دارد، اثری در سبک چندنفره‌ی کلان آنلاین (MMO) است که با همکاری باندای نامکو، IBM ژاپن، کادوکاوا و چند کمپانی دیگر تولید می‌شود.

بازی فوق از SoftLayer، فناوری پردازش ابری IBM، بهره می‌برد و قرار است به سهم خودش به اجرایی کردن «محاسبات شناختی» (شبیه‌سازی فرآیندهای تفکر انسانی در یک مدل رایانه‌ای) در دنیای بازی‌های ویدیویی کمک کند. همچنین به نظر می‌آید که کریتو و آسونا، شخصیت‌های اصلی داستان، به‌شکلی در بازی حضور دارند و صداگذاری‌شان هم توسط صداپیشه‌های آن‌ها در انیمه، انجام شده یا در حال انجام است. در این میان، Sword Art Online: The Beginning برخلاف آنچه در انیمه اتفاق می‌افتد، به‌جای حسگرهای امواج مغزی از حسگرهای حرکتی استفاده می‌کند. البته این رویکرد علاوه بر اینکه در این بازه‌ی زمانی منطقی به نظر می‌رسد، به‌دلایلی (که طرفداران انیمه به‌خوبی از آن‌ها آگاه‌اند) جای خوشحالی هم دارد!

لوگوی بازی Sword Art Online The Beginning

نسخه‌ی آلفای Sword Art Online: The Beginning قرار است در ماه آینده‌ی میلادی توسط ۲۰۸ کاربر ساکن توکیو مورد آزمایش قرار گیرد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که بازی با هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو سازگاری دارد. همچنین بنا به گزارش‌ها، یک اسکنر سه‌بعدی هم در این میان وجود خواهد داشت که با آن می‌توان تصاویری از بازیکنان تهیه و از آن‌ها در خلق آواتار آن‌ها در بازی استفاده کرد.

انیمه‌ی Sword Art Online یکی از شناخته‌شدن‌ترین انیمیشن‌های دنباله‌دار چند سال اخیر با موضوع بازی‌های رایانه‌ای است. این اثر که با اقتباس از یک لایت نوول پرطرفدار تهیه شده، داستانی ماجراجویانه را در دنیای یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین بازگو می‌کند و طی آن و در نگاهی گذرا، به نقش فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی و حسگرهای مغزی در آینده‌ی بازی‌ها می‌پردازد.

از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات فنی انواع هدست واقعیت مجازی و قیمت آن‌ها از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. پلی‌استیشن VR، هدست های آکیولس و وایو HTC در کنار دیگر هدست‌های واقعیت مجازی در این بخش در دسترس هستند.

منابع: DualShockers / Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده