نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: باز هم Black Ops 3 صدرنشین شد!

Call of Duty Black Ops 3، توانست باز هم در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان قرار بگیرد و جدیدترین بازی این مجموعه توانست یازدهمین بار این مقام را کسب کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ (اول اسفند) همراه باشید.

چندی است که دیگر عادت کرده‌ایم بازی جدید مجموعه ندای وظیفه یعنی Black Ops 3 را در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان ببینیم. این هفته نیز این بازی توانست برای یازدهمین بار مقام اول را کسب کند و رکورد این مجموعه را جا به جا کند. پیش از این Modern Warfare 2 در سال ۲۰۰۹ با ۹ بار مقام اولی، رکورددار این مجموعه بود (‌هرچند که این بازی توانسته بود ۹ هفته پشت سر هم این مقام را از آن خود کند). با این همه، رکورد بیشترین مقام اولی کماکان در اختیار بازی Who Wants to be a Millionaire است که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ توانسته بود ۱۸ هفته مقام اول این جدول را از آن خود کند.

در مکان دوم جدول این هفته، ما شاهد یک بازی تازه وارد هستیم. Street Fighter V، جدیدترین بازی این مجموعه، اولین هفته انتشار خود را در مکان دوم آغاز کرد. بازی مبارزه‌ای کمپانی کپ‌کام، اولین بازی نسل هشتمی از این مجموعه محبوب است. لازم به ذکر است که این بازی فقط برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شده است.

مکان سوم جدول این هفته، مانند هفته قبل در اختیار جدیدترین نسخه بازی شبیه‌ساز فوتبال EA Sports یعنی فیفا ۱۶ قرار گرفت. FIFA 16 با ۶۵ درصد افت فروش، توانست مکان سوم خود را حفظ کند. دلیل افت فروش زیاد این بازی و بازی‌های دیگر نسبت به هفته گذشته، اتمام زمان فروش فوق‌العاده تعدادی از بازی‌ها بود که سازندگان آنها قصد داشتند با برگزاری این کمپین‌ها، بازی‌های خود را به فروش بهتری برسانند. مکان چهارم جدول این هفته متعلق به بازی Lego Marvel Avengers بود که با دو پله سقوط به این مکان رسید. مکان‌های پنجم و ششم این جدول نیز به ترتیب در اختیار بازی‌های Grand Theft Auto V و Star Wars Battlefront قرار گرفت که هردوی این بازی‌ها نسبت به هفته قبل، یک پله سقوط کردند.

یکی دیگر از صعودکنندگان این هفته، Fallout 4، نقش‌آفرینی جدید بتسدا بود که توانست یک پله خود را در جدول بالا بکشد و به مکان هفتم دست پیدا کند. از طرف دیگر، Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، شوتر جدید تاکتیکال یوبی‌سافت، شاهد سقوطی دو پله‌ای بود و به مکان هشتم رضایت داد.

در مکان نهم جدول این هفته، ما باز هم شاهد یک بازی تازه‌وارد بودیم. Pokemon Super Mystery Dungeon، بازی انحصاری کنسول دستی نینتندو یعنی 3DS کار خود را در مکان نهم آغاز کرد. در مکان آخر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته انگلستان نیز ما شاهد تغییری نبودیم و Minecraft: Story Mode، بازی اپیزودیک کمپانی تل‌تیل گیمز توانست مکان دَهم هفته قبل خود را حفظ کند.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی به ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ (اول اسفند) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
با وجود ۲۵ درصد افت فروش، برای یازدهمین هفته‌ مقام اول را کسب کرد

۲

-
Street Fighter V
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان دوم

۳

۳
FIFA 16
۶۵ درصد افت فروش و حفظ مکان سوم هفته قبل

۴

۲
Lego Marvel Avengers
دو پله سقوط

۵

۴
Grand Theft Auto V
یک پله سقوط و ادامه دادن به حضور پر قدرت در جدول پرفروش‌ترین‌ها

۶

۵
Star Wars: Battlefront
یک پله سقوط نسبت به هفته قبل

۷

۸

Fallout 4
یک پله صعود

۸

۶

Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
-

۹

-
Pokemon Super Mystery Dungeon
هفته اول انتشار و قرار گرفتن در مکان نهم

۱۰

۱۰
Minecraft: Story Mode

حفظ مکان هفته قبل

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

Street Fighter V

Street Fighter V

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اولین بازی نسل هشتمی مجموعه محبوب استریت فایتر منتشر شد. این بازی مبارزه‌ای که با نام Street Fighter V شناخته می‌شود، از زمان رونمایی‌اش هایپ بسیار زیادی را در میان گیمرها به وجود آورد و پس از پشت سر گذاشتن چند نسخه آزمایشی،‌ سرانجام در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شد.

از نکات قابل ذکر نسخه نسل هشتمی بازی می‌توان به قابلیت Cross Play (قابلیت بازی بین بازیکنان دو پلتفرم)، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و حفظ روح اصلی این مجموعه به همراه چند شخصیت جدید نام برد.

کپ‌کام چندی پیش اعلام کرده بود که به زودی برای این بازی یک بروزرسانی منتشر خواهد کرد که بخش داستانی جدیدی به بازی اضافه خواهد کرد و همچنین این کمپانی اعلام کرده که قرار است به مرور زمان ۶ شخصیت جدید به صورت بسته الحاقی برای بازی منتشر کند که تمام آنها را می‌توان با استفاده از پول درون بازی که «پول مبارزه» نام دارد، خریداری کرد.

Pokemon

Pokemon Super Mystery Dungeon

بازی Super Mystery Dungeon، جدیدترین بازی از مجموعه Pokemon Mystery Dungeon است که به تازگی و در تاریخ ۱۷ فوریه در اروپا برای 3DS، کنسول دستی نینتندو منتشر شد. این بازی پیش از این در اواخر تابستان در ژاپن و در ماه آبان در آمریکای شمالی برای این کنسول محبوب نینتندو منتشر شده بود.

بازیکنان در این بازی هدایت انسانی را بر عهده دارند که یک روز در قالب یک پوکمون بیدار می‌شود و باید در سیاه‌چا‌ل‌هایی که به صورت تصادفی در بازی ساخته می‌شوند سفر کند و ماموریت‌های مختلفی انجام دهد و به مبارزه با دشمنان بپردازد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده