نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

دفاع مدیر بازاریابی استودیو سازنده Fallout 4 از افزایش قیمت Season Pass بازی

دیروز کمپانی بتسدا سه بسته الحاقی برای بازی Fallout 4 معرفی و در کنار آن اعلام کرد که قیمت Season Pass این بازی از ماه آینده افزایش پیدا خواهد کرد و از ۳۰ دلار فعلی به ۵۰ دلار می‌رسد. حال پیت هاینس، مدیر بازاریابی Bethesda، این افزایش قیمت را توجیه کرده است.

کمپانی بتسدا دیروز طی خبری اعلام کرد که سه DLC پولی برای بازی فال‌اوت ۴ در نظر گفته است. بسته‌هایی که عرضه آن‌ها از ماه آینده آغاز خواهند شد و فعلا می‌دانیم که دو بسته Automatron و Wasteland Workshop به قیمت ۱۰ دلار و بسته حجیم‌تر Far Harbor هم به قیمت ۲۵ دلار در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت. با این حال دارندگان Season Pass بازی که فعلا ۳۰ دلار قیمت دارد، می‌توانند این DLC‌ها را به صورت رایگان دریافت کنند. البته بتسدا اعلام کرده که از تاریخ ۱۱ اسفند (۱ مارس) به بعد قیمت Season Pass بازی به ۵۰ دلار خواهد رسید که همین مساله خوشحالی طرفداران ناشی از معرفی DLC‌ها را به ناامیدی تبدیل کرد و توییتر خیلی زود تبدیل به مکانی برای اعتراض طرفداران شد.

این اعتراضات واکنش‌های پیت هاینس، مدیر بازاریابی کمپانی بتسدا را در پی داشته که می‌توانید نمونه‌هایی از آن‌ها را در ادامه بخوانید:

اعتراض طرفدار:

بازی فال‌اوت ۴ در حال حاضر هم پرفروش‌ترین بازی بتسدا است. پس چه دلیلی دارد که قیمت Season Pass بازی را افزایش می‌دهید؟

پاسخ هاینس:

محتوایی که ما برای این بازی عرضه خواهیم کرد، بیشتر از آن چیزی است که برنامه‌ریزی کرده بودیم. ما نمی‌توانیم محتویاتی به ارزش ۶۰ دلار را به قیمت ۳۰ دلار به فروش برسانیم.

اعتراض طرفدار:

امروز متوجه شدم که چرا Witcher 3 بهترین بازی سال ۲۰۱۵ است؛ شما با افزایش قیمت Season Pass بازی از اعتماد طرفداران سوءاستفاده می‌کنید.

پاسخ هاینس:

من واقعا منظور شما را نمی‌فهمم! اگر پیش از این Season Pass را به قیمت ۳۰ دلار خریداری کردید که نیازی به پرداخت پول بیشتر نیست و اگر هم تا به امروز این کار را انجام ندادید، هنوز چند هفته برای خرید آن به قیمت ۳۰ دلار فرصت دارید.

اعتراض طرفدار:

قیمت جدید Season Pass بازی از مجموع قیمت خرید مجزا DLC‌ها بیشتر است! من دلیل این موضوع را درک نمی‌کنم.

پاسخ هاینس:

اختلاف قیمت مربوط به محتوایی است که پس از این سه بسته عرضه خواهند شد. ارزش کلی DLC‌های بازی پس از این کار به ۶۰ دلار خواهد رسید که هنوز هم می‌توان Season Pass را به قیمت ۳۰ دلار خریداری کرد.

اعتراض طرفدار:

با این افزایش قیمت، Season Pass بازی ارزشی معادل یک بازی کامل دارد. این اقدام واقعا مسخره است!

پاسخ هاینس:

ما بسته‌های الحاقی متعددی برای بازی عرضه خواهیم کرد. با این حال اگر طرفداری دوست ندارد که Season Pass بازی را خریداری کند، می‌تواند DLC‌ها را به صورت مجزا هم تهیه کنید. البته کلا تهیه نکردن محتوای اضافی هم حق شما است و می‌توانید هر تصمیمی که خواستید اتخاذ کنید.

به هر حال به نظر می‌رسد که حتی با وجود اعتراضات طرفداران، بتسدا قصد ندارد تا از مواضع خود در قبال قیمت Season Pass بازی کوتاه بیاید و این بسته از تاریخ ۱۱ اسفند به بعد با قیمت ۵۰ دلار عرضه خواهد شد؛ قیمتی که هاینس آن را کاملا عادلانه می‌داند. مدیر بازاریابی بتسدا همچنین توییت دیگری هم منتشر کرده که مربوط به چگونگی استفاده از DLC‌های بازی است و بر اساس آن گیمر نیازی به تمام کردن بازی برای استفاده از محتوای اضافی نخواهد داشت:

DLC‌های فال‌اوت ۴ به گونه‌ای هستند که ضرورتی برای تمام کردن بازی نخواهید داشت. بلکه هر شخص با هر میزان پیشرفت در بازی می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد.

نظر شما در مورد اظهار نظر‌های هاینس و همچنین قیمت Season Pass بازی فال‌اوت ۴ چیست؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده