توضیحات کارگردان بازی The Division در مورد نبود حالت Split Screen
بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازیهای ماه پایانی سال ۹۴، The Division از یوبیسافت است که ۱۸ اسفند برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. این بازی تماما آنلاین را میتوان هم به شکل تک نفره و هم با همکاری چهارنفره انجام داد که البته اصلیترین لذت از بازی را در حالت دوم خواهید برد. با این حال این همکاری فقط از طریق اینترنت و داشتن کنسول یا پیسیهای مجزا عملی است و خبری از Co-op محلی یا حالت Split Screen در بازی نخواهد بود.
The Division توسط چند استودیو ساخته میشود که در راس آنها استودیو مسیو قرار دارد؛ استودیوی که پیش از این با ساخت بازی Far Cry 3 نشان داده که توانایی قرار دادن حالت Split Screen را در بازیهایش دارد و عدم وجود این ویژگی ناشی از ضعف آنها نیست. حال مگنس جانسِن، کارگردان بازی، در این مورد توضیحات زیر را ارائه کرده است:
یکی از دلایلی که بازی از حالت Split Screen پشتیبانی نمیکند، ساختار کلی The Division است. سیستم پیشرفت شخصیت در بازی به نوعی طراحی شده که برای پیشرفت سریعتر بتوانید در زمان دلخواه بین حالتهای تکنفره و نبردهای چندنفره سوییچ کنید و این مسئله در بازی بسیار حیاتی است. پس ما نمیتوانستیم با قرار دادن حالت Split Screen گیمر را در این مورد محدود کنیم. علاوه بر این، اکثر بازیهایی که از این قابلیت پشتیبانی میکنند، مسیری خطی را دنبال میکنند و گیمر باید به ترتیب مراحل مشخص شده را همراه با دوستش پشت سر بگذارد. ولی The Division یک بازی جهانباز است که گیمر برای انتخاب حرکت بعدی خود در آن کاملا آزاد است و قرار دادن حالت Split Screen میتوانست تا حدودی به این آزادی عمل آسیب وارد کند. همچنین برخی مسائل فنی هم در این مورد بی تاثیر نیستند. برای مثال ورود به Dark Zone (جایی که نبردهای PvP بازی انجام میشوند) در حالت Split Screen میتواند کاملا هیجان مبارزه را از بین ببرد و علاوه بر آن این حالت مشکلاتی هم برای رندر گرافیکی بازی ایجاد میکند.
نظر شما در مورد صحبتهای جانسن چیست؟
منبع: Gameranx