گزارش مالی سال 2016 کمپانی باندای نامکو منتشر شد
کمپانی باندای نامکو با انتشار گزارش عملکرد خود در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۶ و مقایسه با سال گذشته نشان داد که این کمپانی امسال نیز موفق عمل کرده است. درآمد خالص کمپانی باندای نامکو در سه ماهه سوم سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۶ (۱۲ فروردین ۱۳۹۵) معادل با ۴۲۵ هزار و ۱۸۳ میلیون ین (۳/۷۳ میلیارد دلار) بوده است که این رقم نسبت به درآمد خالص این کمپانی در دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ به میزان ۱۶ میلیارد ین (۱۴۱/۷۶ میلیون دلار) افزایش داشته است. علیرغم افزایش درآمد خالص باندای نامکو در سال ۲۰۱۶، سود عملیاتی و سود مستمر این کمپانی به ترتیب با کاهش ۲ هزار و ۳۳۶ (۲۰/۹۶ میلیون دلار) و ۳ هزار میلیون ین (۲۶/۵۸ میلیون دلار) نسبت به سال ۲۰۱۵، به مبلغ ۴۵۲۷۳ (۴ میلیارد دلار) و ۴۷۱۷۵ میلیون ین (۴/۱۷۰ میلیارد دلار) کاهش پیدا کرده است.
کمپانی باندای نامکو پیشبینی میکند که در پایان سال مالی ۲۰۱۶ مبلغ ۵۶۰ هزار میلیون ین (۴/۹۶ میلیارد دلار) درآمد خالص، ۴۳ هزار میلیارد ین (۳۸۰/۹۸ میلیون دلار) درآمد عملیاتی و ۴۵ هزار میلیون ین (۳۹۸/۷ میلیون دلار) سود مستمر داشته باشد.
کمپانی باندای نامکو میزان درآمد بخشهای مختلف خود را نیز اعلام کرده است. بر طبق گزارش درآمد خالص بخشهای مختلف کمپانی باندای نامکو، بخش سرگرمیهای شبکه با درآمد ۲۲۷۶۳۱ میلیون ین (۲/۰۱ میلیارد دلار) در دوره نه ماهه سال مالی ۲۰۱۶ نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۹ میلیارد ین (۲۵۶/۹ میلیون دلار) افزایش درآمد داشته است. پس از بخش سرگرمیهای شبکه، بخشهای اسباببازی و وسایل سرگرمی با ۱۶۲۰۵۰ میلیون ین (۱/۴۳ میلیارد دلار) و محصولات بصری و موسیقی با ۳۷۷۸۴ میلیون ین (۳/۳۴ میلیارد دلار) درآمد در رتبههای بعدی قرار میگیرند.
در ادامه کمپانی باندای نامکو بخش سرگرمیهای شبکه را به چهار دسته اصلی تقسیم کرده و میزان درآمدهای این دستهها را اعلام کرده است. برطبق این گزارش در دوره نه ماهه سال مالی ۲۰۱۶ دستههای محتوای شبکه ۷۲/۳ میلیارد ین (۶۴۰/۵ میلیون دلار)، بازیهای ویدیویی ۷۲/۹ میلیارد ین (۶۴۵/۹ میلیون دلار)، دستگاههای آرکید ۳۹ میلیارد ین (۳۴۵/۵ میلیون دلار) و مراکز تفریحی ۴۳/۱ میلیارد ین (۳۸۱/۸ میلیون دلار) درآمد خالص داشتهاند.
براساس گزارش میزان فروش بخش بازیهای ویدیویی کمپانی باندای نامکو، این کمپانی در نه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۶ تعداد ۲۰۶۸۰ میلیون واحد بازی ویدیویی در سرتاسر دنیا در دسترس علاقهمندان قرار داده است و انتظار دارد تا پایان ماه مارس این رقم را به ۲۶ میلیون واحد افزایش دهد. در مجموع کمپانی باندای نامکو تعداد ۸۸ بازی در نه ماهه اول سال ۲۰۱۶ منتشر شدهاند که از این تعداد ۴۸ بازی در بازار ژاپن، ۲۰ بازی در بازار آمریکا و ۲۰ بازی در بازار اروپا عرضه شده است. این کمپانی در بازار اروپا بیشترین موفقیت را بدست آورده و در این دوره تعداد ۱۰/۵۱۹ میلیون واحد بازی ویدیویی در این قاره به فروش رسانده است.
منبع: Dualshockers