نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

در «پلی‌استیشن 5» و «ایکس‌باکس تو» باید منتظر دنیاهای پویا و رفتارهای باورپذیر باشیم

در حالی که تنها حدود دو سال از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتم مایکروسافت و سونی می‌گذرد، شاید صحبت کردن از پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس تو قدری عجیب به نظر برسد، اما پائول راس، مدیر فنی سابق کرایتریون گیمز، درمصاحبه‌ای درباره‌ی قدرت این کنسول‌ها صحبت‌هایی کرده است. با زومجی در ادامه همراه باشید.

اکنون حدود دو سال و سه ماه از عرضه‌ی کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت می‌گذرد و نسل کنونی کنسول‌ها و بازی‌های آن ها بیشتر و بیشتر توانایی‌های خود را بروز می‌دهند. ریتم و زمان انتشار کنسول‌های سونی نشان می‌دهد که این کنسول‌ها معمولا با فاصله‌ی 6-7 ساله عرضه شده‌اند (پلی‌استیشن (۱۹۹۴)، پلی‌استیشن 2 (۲۰۰۰)، پلی‌استیشن 3 (۲۰۰۶) و پلی‌استیشن 4 (۲۰۱۳). در مورد کنسول‌های مایکروسافت هم زمان عرضه به ترتیب تاریخ‌های ایکس‌باکس (۲۰۰۱)، ایکس‌باکس 360 (۲۰۰۵) و ایکس‌باکس وان (۲۰۱۳) را نشان می‌دهد.

با این تاریخ‌ها و فاصله‌ی آنها شاید صحبت کردن از کنسول های بازی نسل بعد این دو غول بزرگ فناوری قدری زود به نظر برسد اما گویا پائول راس، مدیر فناوری سابق استودیوی بریتانیایی کرایتریون گیمز و کنونی تری فیلدز اینترتینمنت، اینطور فکر نمی‌کند. او به تازگی در مصاحبه‌ای درباره‌ی قدرت کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس تو و بازی‌های آنها صحبت‌هایی کرده است.

راس که اکنون با تیم استودیوی جدیدش مشغول کار بر روی بازی Dangerous Golf است، در خصوص کنسول‌های نسل آینده می‌گوید:

Paul Rossموتور‌های پردازش فیزیکی از زمانی که من بر روی بازی TrickStyle (که سال ۱۹۹۹ بر روی کنسول دریم‌کست عرضه شد) کار می‌کردم تغییر خاصی نکرده‌اند؛ همه‌ی آن‌ها همچنان بدن انسان و اجسام سخت را پردازش می‌کنند. اما این حوزه شاهد یک تغییر الگوی واقعی است چون ما اکنون از شبیه‌سازی فیزیکی در مقیاس مولکولی صحبت می‌کنیم. این موضوع زمانی بسیار پیچیده و مشکل به نظر می‌رسید. اما بازی‌های پلی‌استیشن 5 چگونه خواهند بود؟ در کنسول پلی‌استیشن 4 ما شاهد توجه بیشتر به اِلِمان‌های محیطی بودیم اما در کنسول پلی‌استیشن 5 (و به طور کلی نسل بعدی) نظاره‌گر دنیا‌ها و محیط‌های بسیار پویا خواهیم بود، محیط‌های تعاملی‌ای که رفتاری باور‌پذیرتر دارند.

استودیو تری فیلدز اینترتینمنت بازی Dangerous Golf را ماه پیش معرفی کرد. در این بازی گلف فیزیک-محور بازیکنان می‌توانند دست به تخریب گسترده‌ی محیط بزنند، از پمپ بنزین گرفته تا یک قلعه‌ی قرون وسطایی.

نظر شما درباره‌ی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس تو چیست؟ به نظر شما نسل بعد چه ویژگی‌هایی را با خودش خواهد آورد؟ انتظار دارید چه تغییراتی را ببینید؟ نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده