نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

یوبی سافت: نسخه‌های کنسولی The Division باعث کاهش گرافیک نسخه پی‌سی نشده‌اند

اخیرا یکی از سازندگان بازی مورد‌انتظار The Division طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که یوبی‌سافت مجبور شده تا گرافیک نسخه پی‌سی بازی را کاهش دهد تا فاصله آن با نسخه‌های کنسولی بیش از حد نباشد. حال این ادعا واکنش کمپانی فرانسوی را در پی داشته است. با زومجی همراه باشید.

چند روز پیش گروه تیم اپیفِنی مصاحبه‌ای با یکی از اعضای تیم سازنده بازی The Division ترتیب داد و این فرد که البته هویت وی فاش نشده است، ادعای جالبی در مورد تاثیر نسخه‌های کنسولی بازی بر نسخه پی‌سی کرد که به شرح زیر است:

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی The Division این است که ما همواره به پی‌سی به عنوان یک پلتفرم مجزا نگاه کردیم و این نسخه از بازی کاملا مستقل از نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آن توسعه یافت. با این حال همواره مجبور بودیم تا گرافیک بازی در این نسخه را با گرافیک نسخه‌های کنسولی مقایسه کنیم، چرا که نباید جلوه‌های بصری این نسخه از بازی خیلی زیباتر از نسخه‌‌های دیگر می‌شد.

البته خوشحالم که تا حد ممکن گرافیک نسخه پی‌سی بازی را بهتر طراحی کردیم و این نسخه گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی گرافیک دارد.

حال کمپانی یوبی‌سافت به این ادعا واکنش نشان داده و بیانیه رسمی زیر را در مورد آن منتشر کرده است:

اخیرا مطلع شدیم که یکی از اعضای کمپانی ما اعلام کرده که نسخه‌های کنسولی بازی The Division گرافیک نسخه پی‌سی این اثر را محدود کرده‌اند، ولی این ادعا حقیقت ندارد و ما از همان روز‌های اول ساخت بازی نسخه رایانه‌های شخصی آن را به طور جداگانه و مستقل توسعه دادیم و یقین داریم که طرفداران از ویژگی‌های این نسخه نهایت لذت را خواهند برد. حتی افرادی که اخیرا شانس امتحان کردن نسخه بتا محدود بازی را نیز داشتند، از کیفیت خوب نسخه پی‌سی بازی ابراز رضایت کرده‌اند.

به هر حال هنوز هم مشخص نیست که ادعای کدام یک از طرفین واقعی تر است؛ با این حال پس از مشکلاتی که برخی از بازی‌های یوبی‌سافت در پلتفرم پی‌سی داشتند، این کمپانی تصمیم گرفته که نسخه پی‌سی The Division را به طور مستقل توسعه دهد و این اثر یک پورت از نسخه‌های کنسولی نخواهد بود. با این حال هنوز هم کاملا مشخص نیست که آیا گرافیک این نسخه به دلیل محدودیت نسخه‌های کنسولی کاهش یافته یا خیر؟

The Division یکی از معدود بازی‌هایی است که نسخه‌های کنسولی آن هم دارای تنظیمات گرافیکی هستند و تغییر این گزینه‌ها بر روی تعداد فریم بازی تاثیرگذار خواهد بود. نسخه نهایی این اثر در تاریخ ۱۸ اسفند برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده