// جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

مدیر بازاریابی ایکس‌باکس از تاثیرات زمان‌بندی عرضه Rare Replay بر روی Scalebound می‌گوید

عواملی مانند پلتفرم، زمان عرضه و تاریخ انتشار بازی‌های رقیب در موفقیت یا شکست بازی‌ها تاثیر بسزایی دارند. حال آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در مصاحبه با وب‌سایت آی‌جی‌ان از تاثیرات زمان‌بندی عرضه Rare Replay بر روی Scalebound گفته است. با زومجی همراه باشید.

صنعت بازی‌های ویدیویی در هر سال شاهد عرضه بازی‌های بزرگ و پرهزینه‌ای است. به طور معمول بازی‌های AAA در فصل‌های بهار و پاییز عرضه می‌شوند، اما این روند در حال تغییر است و فصل تابستان نیز به جدول زمان‌بندی عرضه بازی‌های بزرگ اضافه شده است. سال گذشته‌ بازی‌های The Witcher 3: Wild Hunt، Batman Arkham Knight،‌ Rare Replay و Gears of War: Ultimate Edition در ماه‌های مه، ژوئن، جولای و آگوست (اردیبهشت تا مرداد ۱۳۹۴) عرضه شدند. حال آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در مصاحبه با آی‌جی‌ان از عرضه بازی‌های Rare Replay و Gears of War: Ultimate Edition در ماه آگوست می‌گوید:

عرضه در ماه آگوست باعث که این محصولات فوق‌العاده باشند، درخشش خود را داشته باشند و در بین عموم شناخته شوند. هردو بازی برای ما نیز سودآور بودند. به اعتقاد من عرضه در ماه آگوست تاثیر بسزایی داشت. اگر Rare Replay در ماه نوامبر عرضه می‌شد نتیجه فاجعه‌آمیز بود. در تعطیلات امسال ما هفت بازی AAA را در چهار هفته عرضه کردیم و بازی Fallout 4 نیز یکی از بازی‌های غیرانحصاری مهم ما بود، به همین دلیل ما در کنار سازندگان بازاریابی را بر عهده داریم.

با استفاده از سرویس EA Access بازی Battlefront یک هفته زودتر بر روی پلتفرم ما در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این موضوع را می‌توان این چنین توصیف کرد که ما تکه‌های یک  پیتزای بزرگ را به تیکه‌های بیشتر تقسیم کنیم اما در واقع تغییری در اندازه پیتزا بوجود نمی‌آید و ادامه این روند سخت‌تر می‌شود. این درسی است که ما فرا گرفتیم و به نظر من Scalebound  مثال خوبی برای این موضوع است، «ما در تعطیلات ۲۰۱۶ نیازی به این بازی نداریم و بهتر است به تیم سازنده زمان کافی برای تحقق جاه‌طلبی‌شان را بدهیم».

در زمان عرضه Rare Replay و Gears of War: Ultimate Edition در ماه آگوست تنها دو رقیب Madden NFL 16 و Until Dawn در این ماه منتشر شدند. اخیرا بازی‌سازان بیشتری نسبت به عرضه محصولات خود در ماه‌های غیرمعمول سال تمایل نشان داده‌اند، برهمین اساس بازی‌های بزرگی مانند Quantum Break، Dark Souls III، Uncharted 4: A Thief's End، Tom Clancy's The Division و Unravel  در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل (دی ۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵) عرضه می‌شوند. بازی Scalebound در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری بر روی کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود، اما به سبب تصمیم مایکروسافت انتشار این بازی تا اوایل سال ۲۰۱۷ به تاخیر افتاد. در تعطیلات ۲۰۱۶ این کمپانی عرضه بازی‌های بزرگی مانند Gears of War 4، Halo Wars 2 و Sea of Thieves را در دستور کار دارد.

منبع: Examiner


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده