').attr('href','https://cdn.zoomg.ir/zoomg/ui/css/fonts.min.css'));
تخصصیترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.
در عصر حاضر، بیشتر شرکتهای تکنولوژی اعم از بازیسازی و توسعهدهندگان نرمافزاری، به دنبال فناوری ابری و استفاده از این پتانسیل نامحدود هستند. شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس هم خود را به قافله رسانده و با تاسیس شرکت شینرا، سعی دارد حرفهایی در ارائهی بازیها در فضای ابری داشته باشد. با زومجی همراه باشید.
چند روز پیش در مقالهای به معرفی ثروتمندترین شرکتهای بازیسازی دنیا پرداختیم. کمپانیهای بزرگی که میلیاردها دلار ارزش دارند و به نوعی ستون صنعت گیم محسوب میشوند. اما در مقالهی پیش رو به معرفی اشخاصی میرویم که از طریق توسعهی بازیهای ویدیویی به ثروت هنگفتی دست پیدا کردهاند. با ما همراه باشید
بازی Mad Max، پتانسیلهای خوبی برای تبدیل شدن به یک اثر قابل توجه در زمرهی بازیهای اقتباسی از فیلمهای سینمایی دارد. مجلهی گیماینفورمر در آخرین شمارهی خود پروندهای ویژه و اختصاصی به این محصول استودیو آوالانچ داشته است که ما آن را برای شما در این مقاله ترجمه و آماده کردیم. با زومجی همراه باشید.
وقتی به روزهای ابتدایی عرضهی ایکسباکسوان نگاه میکنی و آن را با حالوهوای گل و بلبل و امیدوارانهی اکنون مقایسه میکنی، واقعا ایمان میآوری که ایکسباکسوان روی قلطک افتاده است و بدونشک این پوستاندازی کنسول از دستگاهی ضدمشتری و مسئلهدارِ ماهای ابتدایی به دستگاهی مشتریپسندتر و قدرتمندِ این روزها را میتوان به پای یک نفر نوشت: فیل اسپنسر
اگر طرفدار پر و پا قرص سری بازیهای Souls هستید، خوب میدانید که بازی بعدی سازنده این سری یعنی Bloodborne چند روز دیگر از راه میرسد. حال مجله اِج مصاحبهای کوتاه با خالق این سری، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) ترتیب داده که با شما به اشتراک میگذاریم. با زومجی همراه باشید.
سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴) را میتوان سالی بزرگ و رو به رشد برای فیلم های علمی تخیلی دانست. در ادامه میخواهیم نگاهی به ۱۲ فیلم علمی-تخیلی در این سال بیندازیم. با زومجی همراه باشید.
بالاخره بعد از سالها تکاپو و تحقیقات و خرجهایی که کمپانیهای بزرگ و کوچک در زمینهی تکنولوژیهای واقعیت مجازی صرف کردند، شاهد فرا رسیدن عرضهی این هدستها به بازار هستیم. اما سوالی که برای ما پیش میآید این است که آیا این تکنولوژی به ظاهر هیجانانگیز، میتواند تبدیل به ابزاری همهگیر شود و در صنعت بازیهای ویدیویی، آیندهی روشنی داشته باشند؟ شاید خیر! با زومجی همراه باشید.
شوهی یوشیدا، رییس استودیوهای جهانی سونی، کاملا میداند چه چیزی از واقعیت مجازی میخواهد. او عاشق سفر کردن است. مکانهای زیادی در سراسر دنیا هستند که او علاقه دارد آنها را ببیند. اما دوست ندارد برای حضور در آنها هزارجور مشکل و مانع را پشت سر بگذارد و چندین ساعت را در هواپیما و پیادهروی سپری کند.
شاید شما وقتی از یک بازی خاص لذت میبرید، اولین چیزی که در مورد سازندگان آن میگویید، اسم شرکت یا استودیو سازندهاش باشد، اما مطمئنا وجود افراد بزرگ و زحمتکش در این استودیوها، عامل اصلی موفقیت یک پروژه است. در ادامه با ۱۵ بازیساز اسطورهای که ستونهای اصلی صنعت بازیسازی را بنا نهادند، آشنا خواهیم شد. با زومجی همراه باشید.
فکر میکنید ارزش شرکتهای بزرگ تولید کننده بازیهای ویدیویی چه مقدار است؟ یوبیسافت، سونی، مایکروسافت یا الکترونیک آرتز در طول سالها فعالیت خود، چه مقدار اندوختهای جذب کردهاند؟ در ادامه با معرفی ۱۰ کمپانی ثروتمند حوزهی بازیهای ویدیویی همراه زومجی باشید
خیلی خب، بالاخره به جایی رسیدیم که دوران تکنولوژی واقعیت مجازی آغاز میشود. بعد از یک دنیا آغازهای بیشمار اما اشتباه و بهبنبستخورده، یکی از شیرینترین و نفسگیرترین رویاهای متصل به تکنولوژی کامپیوتری در آستانهی به حقیقت پیوستن است.
شواهد نشان میدهد که کارت TITAN X جدید همانند مدل قبلی خود در دو سال پیش، سریعترین کارت گرافیک تک تراشهای بازار خواهد بود. در ادامه نگاهی به میزان بازدهی و قدرت این غول گرافیکی خواهیم انداخت.
آیا فکر میکنید شمشیر کریتوس در خدای جنگ، قویترین شمشیر دوران بازیهای ویدیویی است؟ نظرتان در مورد شمشیر دانته چیست؟ با زومجی همراه باشید تا نگاهی به قدرتمندترین شمشیرها در طول تاریخ بازیهای ویدیویی بیاندازیم.
میان تمامی خبرها و اطلاعاتی که از سوی ولو در GDC امسال منتشر شد، این شرکت محصولی را رونمایی کرد که برای دستگاههای واقعیت مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه با اطلاعاتی در مورد Lighthouse، محصولی که میتواند مکمل اصلی هدست واقعیت مجازی ولو باشد، همراه باشید.
واقعیتهای مجازی در این مدت فقط در کنفرانسهای بازی دیده میشوند و به زودی تمام آنها را در فضای خانه شاهد خواهیم بود. سایت IGN در کنفرانس GDC ۲۰۱۵ وقت خود را برای تست تمامی واقعیت های مجازی گذاشته و از بازدید خود یک پیشنمایش تهیه کرده و به معرفی برترینهای این تکنولوژی پرداخته است. با زومجی همراه باشید.
سالها از عرضه Resident Evil 4 میگذرد و همچنان جزو بازیهای به شمار میرود که اکثر گیمرها با آن خاطرات فراوانی دارند. شاید از نظر خیلی از ما، Resident Evil 4 کاملترین نسخه این سری باشد، اما در این مقاله و مصاحبه، کاشف به عمل میآید که این بازی هدفی انقلابیتر، بزرگتر و ترسناکتر در ذهن داشته است. با زومجی همراه باشید.
بازیهای ویدیویی اگرچه به عنوان بزرگترین و وسیعترین سرگرمی شناخته میشوند، اما میتوان آنها را در دسته آثار هنری نیز قرار داد. در این مقاله با زومجی همراه باشید تا شما را با ۶ بازی موبایلی آشنا کنیم که میتوان آنها را مانند یک اثر هنری نگاه کرد.
همایش توسعهدهندگان بازی ۲۰۱۵ یا همان GDC 2015 سرانجام به کار خود پایان داد. بی شک میتوان همایش امسال را یکی از مهمترین و پربارترین دورههایی دانست که طی چند سال اخیر شاهدش بودیم. اما چه چیزهایی این اجتماع برترینهای حوزهی گیم را مهم و ارزشمند کرد؟ در ادامه با برترین رویدادهای GDC 2015 همراه باشید
همایش توسعهدهندگان بازی، بهشتی برای سازندگان بازیهای بزرگ و پرخرج است. اما در این میان، سازندههای مستقل نیز آخرین دستاوردهای خود را نیز به نمایش میگذارند و به دنبال جلب توجه مخاطبان هستند. با برترین بازیهای مستقل GDC 2015 همراه باشید.
همانطور که میدانید کمپانیهای ولو و اچدیسی در خلال کنگره جهانی موبایل بارسلون امسال از هدست واقعیتمجازیشان به نام ویو (Vive) رونمایی کردند