بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که حتما باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

مقالات بازی

تخصصی‌ترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.

واقعیت پشت سلاح‌های آینده در بازی CoD: Advanced Warfare

داستان بازی پرطرفدار Call Of Duty: Advanced Warfare در ۴۰ سال آینده اتفاق می‌افتد، اما سلاح‌ها و تجهیزاتی که در آن وجود دارند بر اساس نتایج تحقیقات امروزی طراحی و ساخته شده‌اند. در ادامه با مقاله‌ای جالب در مورد سلاح‌های داخل بازی و منشا واقعی آن‌ها در دنیای امروزی همراه باشید.

بررسی وضعیت فروش ایکس‌باکس‌وان در بازار چین

هالیوود تازه متوجه شده که آن یک میلیارد و اندی که در چین زندگی می‌کنند، چه گنج بزرگی برای فروش بلیت‌های بیشتر و بیشتر هستند. این مسئله این روزها اینقدر برای بعضی از استودیوهای بزرگ فیلمسازی مهم شده که مدیران استودیو به دنبال قرار دادن عناصری در فیلم‌هایشان هستند که به مزاق چینی‌ها خوش بیاید. همین مسئله سبب شده تا بازار چین بعد از امریکا، دومین بازار پولساز دنیا لقب بگیرد. برای مثال فیلم «ترنسفورمرها: عصر انقراض» با اینکه در امریکا فروش ضعیفی داشت و منتقدان هم حسابی فیلم را به باد انتقاد گرفتند، اما فیلم توانست به لطف داشتن انفجارهای بزرگ و هیولاهای آهنی ریز و درشت، آنقدر در چین بفروشد که اصلا شکست‌اش در غرب به چشم نیاید و حتی به فهرست 10 فیلم پُر فروش برتر سال هم نفوذ کند. این یعنی رسانه‌های دیگر هم باید حساب ویژه‌ای روی این بازار باز کنند. مثلا همین غول‌های بازی‌سازی و سخت‌افزارهای مرتبط.

آیا «Denuvo» می‌تواند پایانی بر بازار بازی‌های کپی باشد؟

چه موضوعی باعث عرضه دیرهنگام نسخه‌ی کپی شده و غیرقانونی بازی‌های Dragon Age و Lords of The Fallen شد؟ بی‌شک تنها DRM (سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی) در این امر دخیل نیست؛ چراکه برنامه‌ای ثانویه در ماجرا دست دارد. اما این برنامه ضد سرقت جدید چیست؟ با زومجی در بررسی سیستم امنیتی جدید بازیهای ویدئویی همراه باشید.

آیا واقعا بازی‌های خشن در کاهش جرم و جنایتِ جامعه نقش دارند؟

سالها است که محققان در حال بررسی راه ارتباطِ بین بازی‌های ویدیوییِ خشن، و اعمال خشونت‌آمیز در دنیای واقعی هستند. با پیشرفتِ غیرقابل‌توقف این رسانه‌ی تازه، خیلی‌ها علاقه دارند در مقابل آن ایستاده و تاثیر منفی هنر هشتم را از راه‌های غیرقابل‌باوری به ما گوشزد کنند. سیاست‌مداران برای درپوش گذاشتن روی مدیریت ضعیفِ خودشان یا فرار از حقیقت اصلی، انگشت‌شان را به سوی بازی‌های ویدیویی می‌گیرند. و مدت‌ها است که روز به روز به روانشناسان و برنامه‌سازانی که بازی‌های ویدیویی را به عنوان تنها منبع نهایی خروش خشونت و جنایت و پرخاشگری می‌دانند، افزوده می‌شود. اما تاکنون به شکلی دقیق و علمی رابطه‌ی این دو، به صورتِ موفقیت‌آمیزی ثابت نشده است.

بررسی نمایش گیم‌پلی Uncharted 4: A Thief's End

نمایش ۱۵ دقیقه‌ای بازی انحصاری پلی‌استیشن ۴، Uncharted 4: A Thief's End را به خاطر دارید؟ تا چه حد شما را هیجان‌زده کرد؟ با بررسی ریزبینانه و مو به موی این ۱۵ دقیقه‌ی هیجان انگیز همراه زومجی باشید.

اولین نگاه به بروزرسانی GTA Online Heists

راک‌استار بالاخره جزئیات زیادی از مراحل دزدی GTA Online منتشر کرد. زمان بسیاری از معرفی این مأموریت‌ها می‌گذرد اما تا به این لحظه صحبتی از آن‌ها نشده بود. حالا با انتشار تریلر و تعدادی عکس از این مراحل هیجان‌انگیز، بهتر است نگاهی دقیق به آنها داشته باشیم و ببینیم از آنها چه می‌توان برداشت کرد.

چرا Wii U یک خرید الزامی است؟

همانطور که در مقاله‌ی بررسی عملکرد Wii U هم اشاره کردیم، کنسول نینتندو گذشته‌ی متزلزل و ناامیدکننده‌ای داشته است. به طوری که کوبیدنِ  عرضه‌ی پُردردسر، پیام‌ها و تبلیغاتِ  سردرگم‌کننده و کمبود امکاناتِ  مدرن‌اش برای آسودگی کاربران خیلی آسان است. تمام این نکات منفی دست به دست هم داده‌اند تا کسی که برای اولین‌بار با آن مواجه می‌شود، تصور کند که با ماشینی کیلومترها دور از زمان «حال» در ارتباط است. حقیقت‌اش این احساس در نگاه نخست کاملا درست و قابل‌ درک است. Wii U کنسولی است که سازنده‌اش دقیقا متوجه نشده که چگونه باید در بازار محصولات مدرن و بروز رقابت کند. بله، آمار فروش کنسول بالا است؛ با وجود Mario Kart 8 که فروش کنسول را تا حدود 200 درصد افزایش داد و همچنین Super Smash Bros که علاوه‌ بر اینکه 710 هزار نسخه در امریکا تاکنون فروخته، در فروش عروسک‌های amiibo هم نقش مهمی را ایفا کرده است. اما تاکنون تمام‌ این‌ها باعث نشده تا «پایه‌ی طرفداران» این سیستم توانایی رقابت با پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس‌وان را داشته باشند

۱۰ بازی نوستالژیک که آرزوی دیدن آن‌ها در نسل هشتم را داریم

به نام نوستالژی؛ به نام تمام شخصیت‌هایی که در لباس‌شان فرو رفتیم و به نام تمام مکان‌هایی که کودکی‌مان را در مجازی بودن آنها سپری کردیم. در این مقاله اختصاصی از زومجی، شما را به سال‌ها پیش خواهیم برد و آرزوهای نسل هشتم را مرور خواهیم کرد؛ آرزوهایی که حتی تحقق یکی از آنها در کالبد خوش خط و خال گجت‌های نسل هشتمی، ما را به وجد خواهند آورد

اولین نگاه به بازی No Man's Sky

بزرگی و عظمت آسمان No Man’s Sky را فقط می‌توان در جمله بالا خلاصه کرد؛ آسمانی که مال هیچکس نیست و این شاید همان عنوانی است که در تب و تاب بازی‌های تکراری و به ارث برده شده از نسل یا نسل‌های قبل، می‌تواند نمود عینی ورود به نسل هشتم باشد. با زومجی همراه باشید تا برای اولین بار به این بازی و دنیای ژرف و شگرف آن نگاهی بیندازیم.

بررسی عملکرد Wii U‌ بعد از دو سال زندگی

دو سال از عرضه‌ی کنسول نسل Wii U می‌گذرد، کنسول بازی که تا اینجای کار نتوانست به اندازه‌ی نسل‌های قبلی خود محبوب شود و فروش داشته باشد. در این مقاله به بررسی عملکرد Wii U طی دو سال اخیر می‌پردازیم و پستی و بلندی‌های آن را یادآوری می‌کنیم

هفته‌نامه - قسمت اول | از تولد زومجی تا مرگ پدر بازی‌های ویدیویی رالف بائر

سلام به همراهان زومجی. همراهانی که امیدواریم همیشه این افتخار را به ما بدهند و همراه زومجی بمانند! قصد داریم جمعه شب‌ها به بررسی تمامی اتفاقات مهم هفته بپردازیم. با قسمت اول "هفته‌نامه" همراه ما باشید.

نگاهی به اهمیت رویداد PlayStation Experience برای سونی

در مقاله‌ی بررسی عملکرد پلی‌استیشن4 در یک سال گذشته، به این موضوع اشاره کردم که کنسول نسل هشتم سونی، شروعی عالی و فراتر از انتظارات داشت. اما سونی این اواخر درایو کنسول‌های خیلی از طرفداران‌اش را خالی گذاشت. خرابی عنوان رانندگی DriveClub هم مزید بر علت شد، تا بسیاری از کاربران پلی‌استیشن 4 به آن سوی جبهه نگاهی کرده و کاربران ایکس‌باکس‌وان‌ را نظاره کنند که در حال لذت بردن از دیوانه‌بازی در آخرالزمان (ُSunsetOverdrive) و تکرار ادیسه‌ی مسترچیف (Master Chief Collection) هستند، و دهان‌شان آب بیافتد که چرا پیروز حال حاضر نسل، فکر این برحه از سال را نکرده بود. اما مثل اینکه بازهم ما قدرت پلی‌استیشن را دست‌کم گرفته بودیم. چرا که شاید سونی عنوانی انحصاری برای انتشار در این چند ماه گذشته و آینده ندارد، اما او دوباره با یک برنامه‌ریزی اساسی و حرکتی نابودکننده، همایش «پلی‌استیشن اکسپرینس» (PlayStation Experience) را همچون شعبده‌بازها از کلاه‌اش درآورد و از طریق راهی دیگر و به کمک حقه‌ای دیگر، تمام نظرها را به سوی کنسول‌اش جمع کرد. سونی تقریبا قلب متلاطم پلی‌استیشن‌داران را آرام کرد و به بقیه هم اطمینان‌ِ‌خاطر داد که خرید پلی‌استیشن 4 در این زمان، آینده‌ی هیجان‌انگیز، درخشان و محشری برای دارندگانش در بر خواهد داشت

پاریس در Assassin's Creed: Unity چگونه ساخته شده است؟

ساخت کلیسای نوتردام فرانسه ۱۸۲ سال طول کشید. اولین آجر این کلیسای معروف در سال ۱۱۶۳ میلادی گذاشته شد و پس از گذشت ۱۸۲ سال کار و تلاش، این کلیسا ساخته شد. برای کرولاین میوسه (Caroline Miousse)، طراح بازی Assassin's Creed Unity، مدل سازی و طراحی شهر پاریس دو سال زمان برد. وی که یکی از مسئولین مدل سازی و ساخت منطقه‌های معروف پاریس  در بازی AC: Unity بود، اظهار داشت که در این دو سال ۸۰ درصد زمانش را صرف طراحی کلیسای نوتردام کرده است. در ادامه‌ی مطلب به جزئیات مراحل ساخت و توسعه‌ی شهر پاریس در بازی Assassin's Creed: Unity خواهیم پرداخت.

بررسی عملکرد ایکس‌باکس‌وان در یک سال گذشته

ایکس‌باکس‌وان یک سال پیش در همین روزها عرضه شد. اما این فقط یک «عرضه» ساده نبود.عرضه‌ای که باعث شود به قول معروف همه خوشحال و راضی به خانه‌هایشان بروند. موضوعِ  مایکروسافت و کنسول‌ جدیدش کاملا فرق داشت. از همان لحظه‌‌ای که کنسول‌ها روی قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفتند، ماجرای عرضه‌ی بد و بی‌برنامه‌ و  فاجعه‌بارِ مایکروسافت هم کلید خورد. داستانی دردناک که تقریبا تا همین ۴ ماه پیش هم ادامه داشت و اعصاب خیلی از طرفداران قدیمی پلتفرم ایکس‌باکس را به هم ریخته و صدای منتقدان را درآورده بود. منتقدانی که سعی می‌کردند به مایکروسافت بفهمانند برای بازگشت و موفقیت باید بی‌خیال سیاست‌های کهنه و غیرمشتری‌ پسندانه‌اش شود. از سیاستِ  «تلویزیون تلویزیون تلویزیون» گرفته تا مسئله‌ی مالکیت بازی‌ها، اتصال به اینترنت و کینکت اجباری و قیمت بالا و از این دست چیزها که تن هر گیمری را می‌لرزاند!

۴ دلیل برای محبوبیت بازی Uncharted 4: A Thief's End

با عرضه Uncharted 4: A Thief's End قرار است برای بار دیگر به همراه «نیتن دریک» (Nathan Drake) ماجراجویی خود را آغاز کنیم. اما برای آخرین بار هم که شده، می‌توانیم از تجربه ماجراجویی‌ها و داستان‌های دریک، لذت ببریم؟ با زومجی همراه باشید تا به بررسی ۴ دلیل محبوبیت این بازی بپردازیم.

پیش نمایش بازی Dying Light

زمانی که استودیوی لهستانی Techland، عنوان Dead Island را روانه‌ی بازار کرد، با استقبال خوبی از سوی طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی و همچنین منتقدان این صنعت روبه‌رو شد

بررسی عملکرد پلی‌استیشن4 در یک سال گذشته

بیش از یک سال پیش در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ سونی، پلی‌استیشن 4 را در سرتاسر ایالات متحده عرضه کرد. احتمالا شما هم موافق‌ هستید که کنسول سونی در اولین سال‌اش، عملکرد شگفت‌انگیزی داشت. همین‌قدر بدانید که سونی در شب هالووین اعلام کرد آمار فروش کنسول‌اش تا آن لحظه به رقم خیره‌کننده‌ی ۱۳.۵ میلیون دستگاه رسیده است. حالا که دیگر وارد فصل تعطیلات شده‌ایم، بگذارید بدون مقدمه‌ای بیشتر نگاهی به مسیری که پلی‌استیشن 4 را به چنین نقطه‌ی قابل‌ستایشی رسانده، انداخته و در این میان، علاوه‌بر یادآوری روزهای نه‌چندان قدیمی، ببینیم آیا بوگاتیِ غیرقابل‌توقف سونی به همین شکل می‌تواند جاده را در سال بعد هم به آتش بکشد یا حالا دیگر او در مسابقه تنها نیست؟!

به مناسبت درگذشت پدر بازی‌های ویدیویی؛ «رالف بائر»

زمانی که پدرم در پنج یا شش سالگی‌ام، من را برای خرید یک دستگاه مگادرایو (یا به قول خودمان سگا) به فروشگاه برد. یکی از جریان‌سازترین، تمام‌نشدنی‌ترین و خارق‌العاده‌ترین خاطره‌های زندگی‌ام در چند دقیقه به وقوع پیوست. از آن ذوقِ غیرقابل‌وصف گرفته تا بی‌تابی برای رسیدن هرچه سریع‌تر به خانه و البته آن مسئله‌ی ناخوشایند که در آن گرما و آلودگی مرکز تهران ممکن است برای هر بچه‌ای در آن سن و سال اتفاق بیافتد! به هرحال، در آن لحظه پدر من در نگاهم تبدیل شده بود به جرقه‌زننده‌ی یک دنیا ماجراجویی‌های مجازی. اما بعدها، یا دقیق‌تر همین چند روز پیش متوجه شدم که جرقه‌ی اصلی آتش عظیم صنعت بازی  را افراد دیگر زده‌اند، و پدر من تنها آن را با پول‌اش خریده بود. اگر امروز بازی‌های ویدیویی به دیوانه‌کننده‌ترین و عاشقانه‌ترین سرگرمی‌تان تبدیل شده و از دیدن ژانگولرهای «نیتن دریک» ذوق‌می‌کنید، باید بدانید که همه‌چیز-همه‌ی این رویاها- توسط مردی به نام «رالف بائر»  (Ralph Baer) کلید خورده است. کسی که همین سه‌شنبه در سن ۹۲ سالگی از میان ما رفت. اما بدون‌شک هروقت در حال بازی‌کردن لذت می‌بریم، یادمان هست که این رالف بود که اولین خشت را نهاد. با درگذشتِ رالف بائر هنر و علم بازی‌های ویدیویی، پدرش را از دست داد. کسی که تلاش‌هایش برای به پرواز درآوردن این سرگرمی و تکنولوژی تازه، غیرقابل‌قیاس و غیرقابل‌‌قیمت‌گذاری است

بررسی مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی 2014 (The Game Awards)

وضعیت ما گیمرهایی که عاشق پایکوبی در کنار همنوعان‌مان در جشنی تمام‌عیار هستیم، برای خود  حکایتی شده بسی پُرالتهاب و پُرخاطره. از آنجایی که صنعت بازی سن بالایی ندارد، تاکنون نتوانسته‌ایم مثل دیگر سرگرمی‌ها، وقتی به پایانِ سال می‌رسیم، بدون دغدغه منتظر گردهمایی‌هایی شیک باشیم. همین شده که به شخصه در طول چندسالِ اخیر چندی از بهترین و بدترین خاطرات خود را از مراسم «جوایز بازی‌های ویدیویی» شبکه‌ی «اسپایک» دارم. مراسمی که معلوم نیست کی می‌خواهداز عصبانی کردن ما دست بردارد. این نگاهی‌ است کوتاه به مراسمی که پشت دستم را داغ کرده بودم تا دیگر سراغ‌ تماشای آن نروم، اما...

چگونه زومجی یک بازی را بررسی می‌کند؟

برای زومجی آگا‌ه‌سازی مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارد. ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا به بهترین شکل در این راه قدم برداریم. یکی از بخش‌های مهم زومجی، بررسی محصولات و بازی‌های ویدیویی است. در این مقاله برای هر چه پربارتر کردن این بخش، توضیحاتی راجب امتیازات، قوانین و اصول پایه که تیم تحریریه‌ی زومجی برای بررسی از آن‌ها پیروی می‌کنند را ارائه می‌کنیم.

صفحه ۱۴۳ از ۱۴۴