بهترین بازی های استراتژیک اندروید

بهترین بازی های پلی استیشن 4 که حتما باید تجربه کنید

بهترین بازی های ایکس باکس وان که باید تجربه کنید

مقالات بازی

تخصصی‌ترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.

نگاهی به مراسم رونمایی از کنسول اِنویدیا شیلد

بالاخره پس از مدت‌ها حرف و حدیث‌های مختلف، شرکت انویدیا در رویدادی رسانه‌ای در سن‌فرانسیسکو از کنسولِ خانگی‌اش، شیلد، پرده‌برداری کرد

GDC 2015: نگاه نزدیک به کنسول استیم‌ماشین

انگار سال‌ها از وقتی که شرکت ولو سال گذشته در ماه ژانویه از کنسول «استیم ماشین»‌اش به صورت عمومی در لاس‌وگاس رونمایی کرد، می‌گذرد

اولین نگاه به بازی Bombshell

سازندگان بازی کلاسیک و خاطره‌انگیز Duke Nukem تصمیم گرفتند یک بازی جدید بسازند اما با مشکلات زیادی مواجه شدند. در ادامه با سرگذشت و آینده‌ی بازی Bombshell همراه باشید.

GDC 2015: نگاه نزدیک به کنسول اِنویدیا شیلد

همانطور که انتظار می‌رفت، اِنویدیا حضوری گسترده در همایش توسعه‌دهندگان بازی داشت و در این رویداد اقدام به معرفی کنسول اندرویدی انویدیا شیلد کرد، کنسولی که سومین نسل از خانواده شیلد به حساب می‌آید و بقا یا انقراض آن به عملکرد این کنسول در اتاق نشیمن کاربران بستگی دارد.

جمع‌بندی کنفرانس مایکروسافت در جریان GDC 2015

همانطور که پیش از این انتظار می‌رفت، مایکروسافت در GDC امسال قصد داشت از آینده بازی‌ها بر روی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان صحبت کند. در ادامه به بررسی کلیدی‌ترین نکات بیان شده در کنفرانس مایکروسافت که در همین زمینه برگزار شد، می‌پردازیم. با همراه زومجی باشید.

GDC 2015: نگاه نزدیک به هدست واقعیت مجازی پروژه مورفیوس سونی

حتما تا حالا درباره‌ی تغییر مشخصات سخت‌افزاری و فُرم طراحی هدست واقعیت‌مجازی پروژه‌ی مورفیس شنیده‌اید.

پیش نمایش عملکرد DirectX 12

همانطور که می‌دانید قرار است مایکروسافت در طی برپایی کنفرانس GDC 2015 ، جلساتی را برای معرفی امکانات جدید و قابلیت‌های مورد انتظار از دایرکت‌ایکس ۱۲ و تاثیر آن در صنعت بازی‌های ویدیویی برگزار کند. این اتفاق بهانه‌‌ای شد تا نگاهی اجمالی به عملکرد دایرکت‌ایکس ۱۲ از زوایای مختلف داشته باشیم.

GDC 2015: کروتیم از تحول Serious Sam 4 و تبدیل آن به Talos Principle می‌گوید

اولین روز شروع مراسم GDC 2015 آلن لادِیوک (Alan Ladavac) مسئول ارشد بخش تکنولوژی استودیو کروتیم (Croteam) در مورد به وجود آمدن بازی The Talos Principle و مشکلات ساخت آن سخن گفت. با زومجی همراه باشید.

اتودِسک با موتور بازی‌ سازی Stingray، آنریل و یونیتی را به چالش می‌کشد

شرکت نرم‌افزاری آمریکایی Autodesk به تازگی تایید کرده است که موتور بازی‌سازی خود را به همایش توسعه‌دهندگان بازی خواهد آورد. موتوری که به نظر می‌رسد قصد رقابت مستقیم با موتورهای بازی‌سازی یونیتی و آنریِل را دارد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا بیشتر با موتور بازی‌سازی استینگری آشنا شوید.

با Deep، بازی هدست واقعیت مجازی اکیولوس ریفت آشنا شوید

Deep یک بازی جاه طلبانه است که دنیای واقعیت مجازی را از بُعد فکری و فیزیکی به چالش می‌کشد و تنها با نفس کشیدن کنترل می‌شود. این اثر با استفاده از هدست آکیولوس ریفت و کنترلر مجزای بازی در دنیایی زیبا و اسرار آمیز زیر دریا دنبال می‌شود

GDC 2015: شاید برگ برنده‌ ی اچ‌ تی‌ سی برای هدست ویو، Half-Life 3 باشد

به تازگی شبکه‌ی بی‌بی‌سی مصاحبه‌ای با چر ونگ، رئیس هیئت مدیره شرکت اچ‌تی‌سی داشته و در این مصاحبه، ونگ اظهار نظری مبهم و صدالبته شک برانگیز در مورد Half-Life و تمایلاتش برای ورود آن به هدست واقعیت مجازی ویو بیان می‌کند که شایعات زیادی را می‌تواند دامن بزند.

زنگ خطر ولو و اچ‌تی‌سی برای تولیدکنندگان هدست واقعیت مجازی

یکی از اخبار شگفت‌انگیز این روزها، همکاری غول‌های صنعت گیم و صنعت گوشی‌های هوشمند است. همکاری کمپانی وَلو به همراه HTC برای ساخت و طراحی هدست واقعیت مجازی جزو اخبار شوکه کننده و هیجان انگیز این مدت به شمار می‌رود. در ادامه، نگاهی به پتانسیل‌ها و چالش‌های این همکاری می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

چه چیزهایی در GDC 2015 خواهیم دید؟

GDC 2015 یا کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵، از فردا آغاز به کار می‌کند و از بازی‌سازان مستقل تا تولید‌کنندگان و توسعه‌دهندگان بزرگ دنیای بازی‌های ویدیویی مانند سونی، مایکروسافت، انویدیا و ای‌ام‌دی در این رویداد شرکت دارند. اما قرار است چه چیز‌هایی در این رویداد بزرگ ببینیم؟ با زومجی همراه باشید

معرفی و تاریخچه کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی (GDC)

Game Developers Conference به اختصار (GDC) بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه توسعه‌دهندگان حرفه‌ای محسوب می‌شود که بر روی آموزش،‌ نوآوری و شبکه تمرکز دارد. این همایش دارای نمایشگاه عمومی است و مراسم انتخاب برترین‌ بازی‌های مستقل و  بهترین‌های GDC نیز در این کنفرانس برگزار می‌شود. با زومجی همراه باشید.

تحلیل تکنیکی The Order: 1886 به دست دیجیتال‌ فاندری

در این تحلیل کاری به گیم‌پلی و مخلفاتش نداریم. هرچه لازم بود را در نقد بازی گفتیم. اینجا متخصصان یوروگیمر، بخش گرافیکی «محفل: ۱۸۸۶» را روی میز تشریح گذاشته و از مرزهایی که شکسته می‌گویند. همراه زومجی باشید.

اگر استیم وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد؟

استیم در سالیان گذشته به جزیی جداناپذیر از جامعه بازی‌های ویدیویی به خصوص در کامپیوترهای شخصی تبدیل شده است، اما چه اتفاقی می‌افتاد اگر استیم وجود نداشت و امروز بازی‌های ویدیویی بدون این فروشگاه و پلتفرم به چه شکلی بود؟ با زومجی همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

معرفی ۲۵ بازی علمی-تخیلی برتر تاریخ (بخش دوم)

در قسمت اول معرفی ۲۵ بازی علمی-تخیلی برتر تاریخ، ۱۳ بازی را به شما معرفی کردیم، اما ۱۲ بازی دیگر برتر دنیای علم و تخیل کدام هستند؟ با بخش دوم و پایانی این سلسله مقالات همراه زومجی باشید.

اولین نگاه به تغییرات بروزرسانی 2.2.0 بازی Diablo 3

بلیزارد اولین بار درمراسم بلیزکان ۲۰۱۴  آخرین بروزرسانی بازی دیابلو 3  را رونمایی کرد. این بروزرسانی به زودی منتشر خواهد شد. برای جزئيات بیشتر این بروزرسانی بزرگ با زومجی همراه باشید

معرفی ۲۵ بازی علمی-تخیلی برتر تاریخ (بخش اول)

بازی‌هایی با داستان‌های علمی-تخیلی، همیشه هواداران زیادی را داشته است و آثار شاخصی در این بین مشاهده می‌شود. در مقاله‌ی پیش رو، به معرفی ۲۵ بازی برتر علمی- تخیلی از نگاه گیم‌اینفورمر، مجله‌ی شماره یک گیم دنیا می‌پردازیم. با زومجی همراه باشید.

استودیوگرافی: معرفی استودیو بازی‌سازی رِدی‌ اَت‌ داون (Ready at Dawn)

امروز در بخش استودیوگرافی و به مناسبت عرضه بازی The Order: 1886 به معرفی و بررسی تاریخچه استودیو سازنده این بازی یعنی رِدی‌اَت‌داون می‌پردازیم، استودیویی که اگرچه سال‌های زیادی از تاسیس آن نمی‌گذرد اما توانسته است روند خوبی را طی کند. با معرفی این استودیو همراه زومجی باشید.

صفحه ۱۴۲ از ۱۴۸