').attr('href','https://cdn.zoomg.ir/zoomg/ui/css/fonts.min.css'));
تخصصیترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.
نرمافزارهای زیادی هستند که ادعا میکنند باعث افزایش عملکرد رایانه هنگام اجرای بازیها تنها به وسیلهی یک کلیک میشوند. آنها سیستم را در «حالت بازی» قرار میدهند و تمام منابع را تحت اختیار بازی میگذارند. اما آیا آنها واقعاً کار میکنند؟
بازی Destiny توسط استودیوی بانجی، سازنده سری پرطرفدار Halo ساخته شده و سبکی تلفیقی از شوتر اولشخص تا نقشآفرینی و چندنفره آنلاین را در خود جای داده است. اگر شما نیز این بازی را تجربه کرده باشید، حتما مشاهده کردید طراحی محیطها و به طور کل دنیای این بازی، تا چه حد زیبا و چشمنواز است. به همین دلیل، برای شما مصاحبهای را با «کریستوفر بِرَت»، کارگردان Destiny آماده کردیم که اطلاعات جامعی را در رابطه با طراحی این بازی به شما میدهد.
کن لوین سازندهی بازی موفق BioShock در توئیتر خود حضور پیدا کرده و به سوالات طرفداران دربارهی پروژهی بعدی خود پاسخ داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
رایانههای شخصی قدرتمند همیشه از لحاظ گرافیکی جلوتر از کنسولها هستند ولی قیمت بالاتری دارند، اما هماکنون نسل جدیدی از سختافزارهای ارزانقیمتتر ظهور کردهاند که میتوانند رقیبی قدرتمند برای کنسولها باشند. در ادامه به یکی از محصولات جدید AMD نگاهی میاندازیم.
سری Resistance را اکثر علاقهمندان به پلیاستیشن میشناسند. روز گذشته شعبه اروپا شرکت سرگرمیهای سونی علامت تجاری در حوزه بازیهای ویدویی با نام Resistance ثبت کرد اما این چه معنایی میتواند داشته باشد؟ با این مقاله از زومجی همراه باشید تا به بررسی سری Resistance و آینده آن بپردازیم
دوست داشتن یک هوش مصنوعی شاید عجیب به نظر برسد، اما غیرممکن نیست. کورتانا که زمانی تنها به عنوان یکی از نمادهای Halo شناخته میشد، حالا نقش بسیار پررنگتری در دنیای نرمافزار مایکروسافت ایفا میکند. اما تفاوت کورتانای Halo با کورتانای گوشیهای هوشمند چیست؟
از امروز در بخش استودیوگرافی، زومجی به معرفی استودیوهای سازنده بازی و پیشینه و سوابق آنها خواهد پرداخت. به مناسبت عرضه بازی Dying Light برآن شدیم تا استودیو تِکلند، سازنده این بازی را زیر ذرهبین قرار داده و با آن آشنا شویم. با زومجی همراه باشید.
هولولنز شاید یکی از نوآورانهترین محصولاتی باشید که در چند سال گذشته در دنیای فناوری دیدیم. تلفنهای هوشمند، تبلتها، ساعت و حتی عینکهای هوشمند هم به جذابیت هولولنز نمیرسند. اما مایکروسافت برای اینکه بتواند محصولی کاربردی ارائه کند باید از گذشتهی خود درس بگیرد.
نینتندو همانند انقلابی که با Wii به راه انداخت، قصد داشت با گیمپدهای تبلتشکل Wii U انقلابی دیگر در نسل هشتم به پا کند
استودیو سونی بِند که به واسطه ساخت سری بازی معروف Syphon Filter زبانزد خاص و عام است این روزها مشغول کار روی یک پروژه معرفی نشده برای پلیاستیشن 4 است. حالا یکی از کارمندان سابق این استودیو راجع به این بازی و سایر اتفاقات پیرامون این استودیو میگوید.
چیزی به انتشار بازی ایرانی موبایل بتلفیش (Battlefish) که در چهارمین جشنواره بازیهای رایانهای تهران به عنوان برترین بازی استراتژیک و موبایل سال شناخته شد، نمانده است و به همین منظور، زومجی مقالهای اختصاصی به همراه صحبتهایی با امید صادقوند، سازندهی این بازی زیبا و جذاب داشته است که در ادامه میتوانید آن را مطالعه کنید.
هیدتاکا میازاکی با جدیدترین اثر خود بار دیگر میخواهد صبر و تحمل گیمرها را به چالش بکشد. Bloodborne گلچینی از تمام کارهای قبلی میازاکی است و امضای خاص او را بر پای خود دارد. در این مطلب نگاهی داریم به آنچه که Bloodborne و تیم سازندهاش برای ما تدارک دیدهاند.
بازی The Order: 1886 سرانجام پس از مدتها انتظار ماه آینده منتشر میشود. متاسفانه هنوز این بازی وارد بازار نشده، جوهای منفی زیادی که برخی از منتقدان دلیل اصلی آن هستند در اطراف آن وجود دارد و بیشتر آنها از نبود ایدههای نو در بازی گِله میکنند. اما با یکدیگر به آنها ثابت خواهیم کرد که چرا The Order: 1886 بازی نوآورانهای است.
«باشگاه رانندگی» (DriveClub) قبل از انتشارش هم به خاطر طولانیشدن دورهی ساخت و تاخیرهای متوالیاش، تناقضبرانگیز شده بود
فیل اسپنسر، رییسِ بخش ایکسباکس شرکت مایکروسافت، بار دیگر ثابت کرد که به وعدههای خود عمل میکند و شب گذشته توانست با دستانی پر به سراغ مخاطبین ویندوزی بیاید. در ادامه، به بررسی بخشهای گیمینگ کنفرانس ویندوز ۱۰ مایکروسافت میپردازیم.
نوسازی (Remaster) بازیهای پرطرفدار و محبوب به یک رویه تبدیل شده است و بازیهای نسلهای گذشته یکی یکی برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و Wii U نوسازی میشوند. در این مقاله قصد داریم ۶ بازی محبوب و قدیمی که باید نوسازی شوند را معرفی کنیم.
رشد درآمد حاصل از بازیهای موبایل همچنان با شتاب روزافزونی بالا میرود، بطوریکه براساس پیشبینیهای انجام شده درآمد صنعت بازی موبایل در سال ۲۰۱۵ از بازیهای کنسول پیشی خواهد گرفت
شیب جادهی پیشرفت بازیهای موبایل تندتر از قبل شده و روزهایی که با تلاش کم میشد پول زیادی بدست آورد، به پایان رسیده است. با این حال کسانی که بازیهای خوبی بسازند و راه مناسبی برای فروش پیدا کنند، درآمد خوبی عایدشان میشود. گرِگ ریچاردسن، مدیرعامل رامبل اینترتینمنت، یکی از کسانی است که موفق شد کمپانیاش را وارد بازار فروشی کند که در آن سازندگان به صورت تخصصی فقط برای موبایل بازی میسازند. به گفته گرِگ ریچاردسن، بازی استراتژیک و چندپلتفرمی این کمپانی به نام KingsRoad در حال سودآوری است. سایت alistdaily مصاحبهای با ریچاردسن داشته که در ادامه میخوانید.
کاهش و افزایش قیمت ایکسباکس وان هم داستانی دارد! به هر حال مایکروسافت دوباره قیمت کنسول نسل هشتمی خود را کاهش داد و اینبار هیچ تاریخی برای انقضا آن اعلام نکرد. اما واکنش سونی چه خواهد بود؟ با این یادداشت همراه زومجی باشید.
همانند سال ۲۰۱۳ که انتشارِ بازی ساختارشکنی مثل «آخرین از ما»، زندگیام را زیر و رو کرد، سال پیش هم دوباره هدیهای کوچک اما با ارزش از سوی «ناتیداگ» در قالب محتوایقابلدانلود «رهاشده» (Left Behind) منتشر شد که در گام نخست ۲ ساعت از بهترین و دگرگونکنندهترین لحظات سال ۲۰۱۴ را برایم رقم زد و سپس برای همیشه اثرش را روی من گذاشت